Hoi allen,
Mijn vrouw en ik werken samen aan de scenery van onze nieuwe baan (aangezien zij erg goed is in dat soort zaken en ik... niet) en hebben recentelijk onze eerste berg gebouwd. Hiervoor heb ik roze "foam board" gebruikt die ik van iemand anders heb gekregen om het frame op te zetten. Dit zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met wat er in Nederland verkrijgbaar is in de Gamma.
Het andere materiaal is voornamelijk van Woodland Scenics, en de boompjes zijn van Noch.
Ik weet dat dit een andere manier van werken is dan de meeste mensen hier op het forum gebruiken, maar ik vind het harde werk van mijn vrouw (want zij deed toch wel het meeste!) en het resultaat mooi genoeg om hier te tonen. Ik ben benieuwd wat jullie van onze eerste poging vinden!
Allereerst heb ik het foam board op maat gesneden en met foam glue aan de tafel vastgelijmd. (Eerste leerpunt: bij de volgende tafel modules gebruiken zodat je er makkelijker bij kan...). Daarna hebben we een heleboel krantepapier in elkaar gefrommeld tot propjes en met plakband vastgemaakt.

Hierna heeft mijn vrouw het zogenaamde "plaster cloth"van Woodland Scenics nat gemaakt en erover heen gelegd; vervolgens lieten we het geheel een dag drogen.

De derde stap was het verven van het geheel in een bruine ondergrondkleur. Mijn vrouw is een perfectionist en heeft dus drie lagen geverfd.

Met een paar rotsmallen maakte ze tegelijkertijd mooie rotsen en verfde die met verschillende kleuren (we hebben verschillende kleurencombinaties getest om te kijken wat er mooit uitzag). Toen de berg weer droog was, heeft ze de rotsen vastgezet en waar nodig nieuwe stukken plaster cloth aangebracht om de overgang wat natuurlijker te maken.
Op dit punt hebben we ook de tunnelingang en de ingang van een klein stroompje in de berg vastgezet, donker gras gestrooid en getest met boompjes en struikjes.

De laatste stappen waren het toevoegen van meer bomen en struiken, het strooien van nog wat lagen gras (donker en ook lichter van kleur) en het toevoegen van wat steentjes bij de bedding van het stroompje. (Door het gebruik van de camera van mijn mobieltje is de fotokwaliteit net wat minder, sorry.) Wij vonden het resultaat zelf erg geslaagd voor onze eerste poging en gaan dus op dezelfde manier verder met de rest van onze berg!

En ja, mijn treinen passen er allemaal doorheen.

Wat vinden jullie ervan??