Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

systeem voor schaduw station

Gestart door sncf231 zaterdag 23 maart 2013, 09:02:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
systeem voor schaduw station
Lid sinds: 2010

offline
systeem voor schaduw station
Beste forumleden,
Het is dan eens zover. Toen ik me aanmelde , vertelde ik dat ik een nieuw huis ging bouwen. Nu daar woon ik nu alweer een tijd en heb tijd om aan de treintjes te denken. Het plan is klaar op Win Track uitgewerkt. de bouw van het geraamte en verdere uitbouw is al uitgewerkt.
Het zijn twee van elkaar onafhankelijke trajecten. Een "schow" traject en een voor "spelen". Ik zal wat laten zien als ik verder ben.
Vraag: Het "schow" traject is eigenlijk een dubbelsporig rondje. Als schaduw station heb ik voor iedere kant 2 lange sporen waardoor ik 4 treinen kan opstellen. Nu zoek ik naar een systeem waardoor als er een trein binnenkomt de ander gaat rijden en weer een ander opschuift om ruimte te maken voor de volgende.
Ik hoor graag van jullie hierover,
Dank Diederik.
Re: systeem voor schaduw station
Hoi Diederik,
Rocrail kent het begrip 'staging block'. De uitleg vind je hier: Klik.
Ik gebruik Rocrail om mijn baan te besturen en dat werkt prima maar ik heb geen ervaring met de staging blocks.
Ik heb een schaduwstation van 5 sporen en maak gebruik van locaties om dit te sturen. Zo heb ik aangegeven dat er minimaal 3 treinen in het schaduwstation moeten staan en dan mag er 1 vertrekken. Verder vertrekken de treinen volgens het principe 'first in, first out'.
Rocrail is gratis in gebruik. Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel.

Albert.