Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

.

Gestart door BertusH dinsdag 19 maart 2013, 23:54:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
.
BertusH
gast

.
.
Re: Schaduwbaan perikelen
Mr. Marklin
gast

Re: Schaduwbaan perikelen
Hoi Bertus,

Voor zover ik verstand heb van baanplannen, lijkt mij het tweede plan veel beter. Je hebt hier meer opstelsporen, en kan dus meer treinen"stallen".
Een klimspiraal is misschien een optie, anders zal je het toch moeten doen, met een "op-en afrit".

Zomaar even een reactie, ik weet niet of je er wat aan hebt.

Mvg
Arie
Re: Schaduwbaan perikelen
     

                                                 Hallo BertusH,

Ik heb uw plan van uw schaduw station eens bekeken het zou wel het beste zijn  een kliimspiraal te gebruiken  voor naar het  tweede niveau te gaan ,voor  het 2 de schaduw station ,zo te zien moet dit wel kunnen, probeert dit eens uit te tekenen .
Ik zou het 2de plan voor gebruiken ,we  zie dan wel.

Vriendelijke  groeten, viditv
Re: Schaduwbaan perikelen
Mr. Marklin
gast

Re: Schaduwbaan perikelen
Hey Bertus,

Is mooi zo, rail laat zich makkelijker werken dan wintrack. Die aansluiting komt wel goed.
In je eerste bericht schrijf je dat je in lagen gaat denken. Mijn eerste ingeving is dan hoe nu verder naar boven. Hier al over nagedacht.

Dit is een eerste indruk.

Mvg
Arie
Re: Schaduwbaan perikelen
           

                                                Hoi BertusH
Waarom tekent uw 3 sporen naar niveau 2 ?is toch niet nodig, is 2 sporen niet voldoende om naar niveau 2 te gaan?.
Gewoonlijk ze er over algemeen maar 2 sporen via klimspiraal.

viditv.
Re: Schaduwbaan perikelen
Mr. Marklin
gast

Re: Schaduwbaan perikelen
Hoi Bertus,

We zien wel, ik blijf je draadje wel volgen.

Mvg
Arie
Re: Schaduwbaan perikelen
Hoi Bertus,

Ik zit dit zo allemaal een beetje te bekijken. Het tweede plan voor de eerste laag ziet er goed uit. Wat Arie ook zegt.

Maar ik snap de tweede laag niet helemaal. En dan vooral je komt van de eerste laag via de spiraal omhoog,
dan ben je boven en ga je de tweede laag op, na de 3 sporen wordt het via de wisselstraat weer twee sporen,
dat kan nog allemaal, maar nu stuit je op de sporen van je spiraal. Dus dat klopt niet helemaal.
Dat past zo niet of je moet met de sporen van je tweede laag omhoog gaan, zodat je boven de spiraal uitkomt.
Dan zou het wel weer kunnen.

Ik hoop dat je mij nog begrijpt.

Kun je eens goed aangeven wat de tafel grootte is die je tot je beschikking hebt.

En dat wat viditv beweerd dat snap ik ook niet. Laat hem eerst maar eens met zijn echte naam ondertekenen, dat praat al een stuk makkelijker.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Schaduwbaan perikelen
Hoi Bertus,

Ik had al zo'n flauw vermoeden, maar ik denk ik meld het toch nog even.

Wil je enkelspoor of dubbelspoor in het zicht. Met dubbelspoor wordt het allemaal een beetje krap denk ik. Maar met een enkelsporig baan vak zal meer te bereiken zijn.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Schaduwbaan perikelen
                   

                                                      Hoi Bertus,

Ik had het verkeerd bekeken ,gij hebt duidelijk 2 sporen op het spiraal die van niveau 1 naar niveau 2 loopt ,zo te zien komt het wel goed met uw planning.

Peter , mijn eigen  naam is Herman, ik kan die niet gebruiken omdat er al een lid is op dit forum die  dezelfde naam heeft is me medegedeeld als ik op het forum ben gekomen ,om verwarring te voor komen ,daarom kom ik met mijn gebruikers naam op het forum.

Vgr,viditv

                                               
Re: Schaduwbaan perikelen
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Schaduwbaan perikelen
Dag Bertus,
In aanvuling op eerdere reacties begrijp ik die 3 weg actie op het groene niveau ook (nog) niet. Als dit een 2e schaduwstation moet worden, zou je die opstelsporen allemaal aan de binnenzijde (of buitenzijde, maar daar is denk ik geen plaats) moeten leggen. De overgangen van het ene naar het andere spoor begrijp ik niet. Je zit immers in het ' been' van de hondenbot, dus de treinen rijden op dit deel van de baan tegengesteld aan elkaar. Verder moet het groene deel in z'n geheel ook (licht) omhoog lopen. Ik kan niet goed zien waar de spiraal boven overgaat naar het groene deel, maar stel dat het aan de bovenkant is, dan moet dat groene deel net zoveel stijgen als de 6bochten in de spiraal zouden doen. Wanneer je onder (of rechts, het is hoe je het bekijkt) weer bij de spiraal terug bent met het groene deel, om door de stijgen naar de hoofdbaan, moet je wel ongeveer 10 cm boven de laatste winding zijn.

gr Gertjan
Re: Schaduwbaan perikelen
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Schaduwbaan perikelen
En ga je rechts of links rijden, want je kunt beter in de buitenbocht van de spiraal omhoog gaan.
Re: Schaduwbaan perikelen
@Herman (viditv). Mijn naam is Peter en er zijn al ontzettend veel Peter's hier op het forum. Maar mijn gebruikersnaam is Pjedro, maar ik teken wel af met Peter.
   Jouw gebruikersnaam is viditv, maar je kunt gewoon aftekenen onder je bericht met Herman. Das wel zo netjes.

@Bertus, sry voor dit offtopic geneuzel, gauw weer ontopic.
   Als de tweede laag ietsje omhoog loopt kom je keurig op de goede hoogte uit boven de spiraal.
   Ik ga even gauw een tekeningetje maken, want als ik dit allemaal moet opschrijven dan ben ik morgen nog bezig.
   Ik ben zo terug.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Schaduwbaan perikelen
Hoi Bertus,

Even gauw een plaatje gemaakt wat met wat ik bedoel.
Bij "B" zit de aftakking. De ene kant gaat nog een rondje een spiraal in en de andere kant gaat naar de linker kant van de tafel, om daar boven te komen.
Daar tussen zou dan je station moeten komen.

En bovenaan waar het oranje gedeelte begint zit de aansluiting naar je 2e schaduwstation.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Schaduwbaan perikelen
Hoi Bertus,

Die uitbraak heb ik bewust zo gedaan, omdat je anders moet gaan knoeien in de spiraal met R1 bochten. Dat was me net even te gortig.
Daar komt bij dat de uitbraak toch in het niet zichtbare deel ligt, dus maakt het eigenlijk niet uit, dat het er zo bij ligt.
Succes met het voort borduren op dit voorstel.
Ik ben benieuwd hoe of wat.

Met vriendelijke groet,
Peter.