Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

M* 37565 niet analoog

Gestart door Disaster vrijdag 07 juni 2013, 21:13:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M* 37565 niet analoog
Disaster
gast

M* 37565 niet analoog
Hallo,

Een aantal jaren geleden heb ik een M* 37565 gekocht. Hier heb ik destijds enkele meters (hooguit 30) mee gereden op een digitaal systeem. Hierna is deze lok in de doos verdwenen tot enkele dagen geleden. Via mijn digitale systeem dat op mn vitrine is aangesloten werkt hij nog altijd perfect, alleen analoog rijd hij niet.

De verlichting gaat wel branden, maar omschakelen en rijden werkt niet. Ik heb nooit CV's veranderd aan deze lok. Heeft iemand een idee?

Groet,
Marco
Re: M* 37565 niet analoog
Staan de dipswitches wel allemaal op 0
Daar kan het ook aan leggen.

mvg tony
Re: M* 37565 niet analoog
Hoe kan je die nu een paar jaar geleden hebben gekocht?? Het is een nieuw artikel van 2013! Ander nummer zeker?

Walter
Re: M* 37565 niet analoog
Vergissing in het nummer, het is 37635. Deze lok heeft geen dipswitches.
Re: M* 37565 niet analoog
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: M* 37565 niet analoog
Analoog herkenning uitgezet in de decoder? Weet zo even niet welke CV waarde. Misschien helpt het de decoder een reset naar de fabrieksinstellingen te geven?
Re: M* 37565 niet analoog
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: M* 37565 niet analoog
Er zit een mfx decoder in.
Met een CS1 kun je eenvoudig de analoog herkenning uitschakelen in het menu "lok wijzigen" > "Uitgebreid".
Met een CS2 via het configuratie menu (icoontje met steeksleutel).

Maar wel vreemd dat als de analoog herkenning uit zou staan, de verlichting wel brandt.
Re: M* 37565 niet analoog
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: M* 37565 niet analoog
Dan staan vermoedelijk de spanningsinstellingen voor de motor bij analoog gebruik op 0.
Re: M* 37565 niet analoog
Toch decoderinstellingen dus, maar eens kijken of ik iemand kan vinden die deze decoders kan programmeren (kan zelf enkel dcc).

Bedankt voor de informatie!