Brian,
Effe kort wat theorie:
Alle wielen vormen het massakontakt bij 3-rail, dus eigenlijk kunnen ze nooit verkeerd om zitten.
De wielen hoeven dus ook niet van elkaar geïsoleerd te zijn.
Alleen de sleper doet de stroomafname en die moet dus geïsoleerd zijn van alle contacten, assen, draaistellen en chassis. Welnu de laatste 2 zijn van kunstof, dus geen probleem.
De praktijk:
Lima draaistellen zijn van kunststof, zoals gezegd en isoleren derhalve alle assen.
Bevestig de sleper nu op deze wijze onder het niet aangedreven draaistel:
Een stripje plastic (polystireen), ongeveer1 mm dik, waar de sleper omheen geklemd wordt net zoals die geklemd zit om het originele bruine pertinax-voetplaatje. Eventueel extra fixeren met wat 2-secondenlijm. Wel vooraf even een draadje aan de sleperveer solderen.
Het plastic plaatje heeft de breedte zodanig dat het in het middenstuk past. De lengte wordt zo dat het dikke sleperdeel met de "knobbels" aan het einde er net langs kan. Het plaatje valt er net tussenin dus.
Plak nu het geheel in het middenstuk van het draaistel en dan vallen de uiteinden net over de asgaten heen, dus die vallen er ook niet meer uit.
De omgebogen metalen lipjes van de veer zitten midden tussen de assen in, dus geen contact!
Dan alle wielcontacten en ascontacten samenbrengen op 1 draad: massa-draad.
Zet de loc op een stuk rails en neem een lampje. Trafo op rijden en als het goed is heb je licht als je de 2 draden (sleper en massa) op het lampje zet. Als dat werkt kun je de draden aan de motor solderen. En weer testen: PAS OP, gebruik hiervoor dan een gelijkstroomtrafo. Dus doe dit niet op je baan. Neem een los stuk rails waarvan je de trafo's makkelijk kan omwisselen.
Werkt het dan rijdt-ie nu 3-rail analoog gelijkstroom.
En da's mooi want dan hoef je "alleen nog maar" de decoder in te bouwen. 4x solderen nog.
Succes!
Willem E.