Hoi Frans,
Mijn keuze is enigzins vergemakkelijkt door het feit dat ik al een multiprotocolcentrale heb, de ECoS-1 van ESU. Mijn locs doe ik wel (ombouwen gaat te veel tijd en geld kosten) en ik begin geheel opnieuw. 2-railen heeft zo zijn voordelen maar die zijn al zo vaak zo uitgebreid besproken dat het onmogelijk wordt om dat nu even samen te vatten.
Het sterkste argument wat ik tot nu toe heb kunnen bedenken is dat ik veel 3-railers over hun keuze heb zien twijfelen, terwijl ik zo goed als nooit een 2-railer heb zien twijfelen. Afgelopen beurs heb ik wat Roco spul gekocht om eens te ervaren hoe het systeem in elkaar steekt en dat viel me zeker niet tegen. Hier zaten onder andere wat RocoLine railstukken (code 83), maar hier zie ik vanaf en ik ga voor code 100 (waarschijnlijk van Piko of Peco) om ook met het oudere materieel te kunnen rijden (die 0,4mm vind ik persoonlijk geen enkel probleem).
k dwaal weer af van het onderwerp (een goede reden om die nieuwe emoticon die in dit forum is verschenen uit te proberen:
), dus hierbij stopt mijn verhaaltje over het 2-railen. Vragen mogen natuurlijk altijd gesteld worden, maar graag via PB anders zijn we zo weer
(
).
Er rest mij trouwens nog wel één vraag:
Citaat van: Brian op zaterdag 16 maart 2013, 19:30:58
Kan ik de trappetjes (die ook dienen als nokjes om de kap vast te houden) gewoon wegvijlen op blijft de kap dan niet zitten?
Hiermee zou ik de kap alleen vastzetten met de twee klemmen in het midden van de loc, wat fijner is met het demonteren van de kap (6 satéprikkers en dan gaan wrikken gaat niet erg gemakkelijk), of kleven daar nadelen aan, en zo ja, welke?
Alvast bedankt,