Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nadeel(tje) van C-rails.

Gestart door AlbertJan zaterdag 08 april 2006, 08:57:02

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Nadeel(tje) van C-rails.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Nadeel(tje) van C-rails.
Na aanschaf van een grote (2e hands) brug van 1.20 m lang (Faller) kwam ik tijdens het opbouwen er achter dat de breedte (grondmaat) van C-rails 3 mm breder is dan de M-rail en helaas past hij niet in de uitsparing voor de railbedding van deze brug! :roll:
Zijn er meer leden die dit probleem hebben en misschien ook al een oplossing hiervoor hebben!
Vast bedankt,
vriendelijke modelbouwgroeten
AlbertJan.
Nadeel(tje) van C-rails.
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Nadeel(tje) van C-rails.
Ik had dit ook al gezien met een brug die ik had.
Nu heeft die brug het niet overleefd, maar ik was van plan om gewoon aan weerszijden van de c-rail 1,5mm eraf te halen (samen dus 3mm).
De rails lag bij mijn brug toch zeg maar ietwat verzonken zodat je niet naar de afgezaagde zijkant van de rails keek.
Nadeel(tje) van C-rails.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Nadeel(tje) van C-rails.
Sascha/Riny.
Dank je wel voor jullie antwoorden!
Riny, ik weet nog niet zeker met welke rails ik doorga vandaar dat ik op dit moment nog een beetje voorzichtig ben met mijn C-rails maar ik weet nu dat dit meer voorkomt en de oplossing hiervoor!
AlbertJan.
Nadeel(tje) van C-rails.
Worden er ook geen bruggen speciaal voor C-rails uitgebracht. Ik heb hier een brug van Faller liggen en mijn C-rails passen perfect.
Het enige probleem dat ik ermee heb, is dat ik geen plaats heb om de brug te installeren.  :roll:
Nadeel(tje) van C-rails.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Nadeel(tje) van C-rails.
Hoi Jurgen.
Ongetwijfeld zullen deze er zijn maar ik heb deze 40 jaar oude Fallerbrug 2e hands gekocht en het was mij niet bekend dat de C-rail ietsje bredere
basismaat heeft dan M-rail!
Vandaar mijn vraag naar de evt. oplossing en die heb ik nu!
Dus iedereen bedankt voor de antwoorden.
AlbertJan.
Nadeel(tje) van C-rails.
Lid sinds: 2006

offline
Nadeel(tje) van C-rails.
Bij tweedehands is het allemaal wat meilijker maar bij nieuwe producten staat er gewoon bij dat het geschikt is voor C-rail.

Overigens is het misschien ook mogelijk om ter plaatse van de brug K-rail te gebruiken. Rails worden normaal gesproken niet geballast op een brug.
Voor de realiteit is het dus oo nog aan te raden. Het vergt alleen een stuk extra planning en een aantal dure verlooprails.
Nadeel(tje) van C-rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Nadeel(tje) van C-rails.
Citaat van: ChimearaHet vergt alleen een stuk extra planning en een aantal dure verlooprails.

Ach, als je het realistisch wil maken, dan moet het soms ook ietsjes meer mogen kosten. Wanneer je besluit de C-rails te gebruiken gewoon een stukje erafhalen. Als je niet zeker bent dat het mooi wordt gewoon 1 stuk proberen,  kan je aan die paar euri's volgens mij echt geen buil vallen.

Groeten,
Herman
Nadeel(tje) van C-rails.
Lid sinds: 2006

offline
Nadeel(tje) van C-rails.
ik had een verkeerde marklin brug gekocht op de beurs in houten voor de k en m rails  :roll:  :roll:
de buurman heeft toen de railsen op maat gezaagt en je ziet er niks van

mv Tim
Nadeel(tje) van C-rails.
Mr. Twente
gast

Nadeel(tje) van C-rails.
dat is wel slim ja,
maar er zijn ook maar heel weinig bruggen voor marklin c-rails valt me op:( staat ook bijna niks te koop op marktplaats e.d.
Nadeel(tje) van C-rails.
Ligt er op de bruggen dan ballast? Ik leg op mijn bruggen K rails. Johnny
Nadeel(tje) van C-rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Nadeel(tje) van C-rails.
Citaat van: JohnnytreinLigt er op de bruggen dan ballast? Ik leg op mijn bruggen K rails. Johnny

Ligt eraan. Betonnen bruggen meestal wel en stalen brugen nooit.

Groeten,
Herman
Nadeel(tje) van C-rails.
Tja ik heb dan ook alleen stalen bruggen in plastiek.  :oops:  Johnny
Re:Nadeel(tje) van C-rails.
Märklin-rider
gast

Re:Nadeel(tje) van C-rails.
Ik heb mooie ouderwetse ECHTE marklin bruggen.. weet toevallig iemand de waarde van zo'n brug?

deze bruggen zijn K-rails.. heb 4 stukken overloop rails van K naar C.. werkt perfect!!!

groet,

Michel
Re:Nadeel(tje) van C-rails.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Nadeel(tje) van C-rails.
Citaat van: Märklin-rider op zaterdag 06 maart 2010, 17:58:28
Ik heb mooie ouderwetse ECHTE marklin bruggen.. weet toevallig iemand de waarde van zo'n brug?

deze bruggen zijn K-rails.. heb 4 stukken overloop rails van K naar C.. werkt perfect!!!

groet,

Michel

Hoi Michel.
Leuk om zo'n stokoud topic weer eens terug te zien! 8)
De waarde van zo'n oude metalen boogbrug is, afhankelijk van de staat, tussen de 10-25 Euro, de kunststoffen uitvoeringen 10-20

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Nadeel(tje) van C-rails.
Märklin-rider
gast

Re:Nadeel(tje) van C-rails.
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 06 maart 2010, 18:47:00
Citaat van: Märklin-rider op zaterdag 06 maart 2010, 17:58:28
Ik heb mooie ouderwetse ECHTE marklin bruggen.. weet toevallig iemand de waarde van zo'n brug?

deze bruggen zijn K-rails.. heb 4 stukken overloop rails van K naar C.. werkt perfect!!!

groet,

Michel

Hoi Michel.
Leuk om zo'n stokoud topic weer eens terug te zien! 8)
De waarde van zo'n oude metalen boogbrug is, afhankelijk van de staat, tussen de 10-25 Euro, de kunststoffen uitvoeringen 10-20

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


NEe man, Metalen bruggen zijn veel meer waard, ik weet zeker meer dan 10-25 euro.. ik heb op internet zitten neuzen en je krijgt veel meer voor een gave brug zonder beschadigingen....


Re:Nadeel(tje) van C-rails.
Ik heb een metale Mrail brug. Met 2 overstap spoortjes gaat het prima. En ik heb het zelfde probleem als Albartjan in 2006 had