Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

johan's baan

Gestart door dodgieman zaterdag 02 januari 2010, 22:33:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
johan's baan
Lid sinds: 2009

KAN NIET IS EEN UITDAGING

offline
johan's baan
hallo

In het "ik zal me even voorstellen hoekje" had ik belooft wat foto's van mijn baan in aanbouw te plaatsen. En hier zijn ze dan. Het word een duitse baan met bergen incl. dorp, een duits stadje met een doorgang station, een rangeerterein met wat industrie en natuurlijk een lokdepot met draaischijf. De baan word gebouwd op zolder en heeft de vorm van een U maar door een brug zal er gewoon rond gereden kunnen worden. 2 weken geleden stond er alleen maar een tafel maar nu dankzij een baas die mij 2 weken niet wou zien is er al aardig wat gebeurt. Zodra er weer wat bij komt dan zal ik er een update van maken met uiteraard wat foto's. De kwaliteit van de foto's kan beter maarja dan zal ik eerst een fatsoenlijk fototoestel moeten aanschafen.



4 van de 9 stoomloks



De 3 eloks



Het station met 1 eiland perron en een perron met het stationsgebouw. Ik denk dat er een brug naar het eiland perron gaat komen. Het middelste spoor van de 3 is voor doorgaande goederentreinen



de hoofdbaan op het hoogste punt. rechtdoor ga hij naar de spiraal en komt dan in het station aan. Links af word een stoomgedeelte dus geen bovenleiding. Vind het wel zo mooi om stoomloks in de vrije natuur te zien rijden.



de stoombaan vanaf de andere kant gezien. Leuk detail de eloks staan ergens waar ze nooit zullen rijden.



een goed beeld van de spiraal. op de baan zal over het algemeen de 2 grootste bochtradiussen van marklin gebruikt worden.



Hier komt uiteindelijk de stoombaan weer bij 1 van de hoofdbanen er bij en zal dan eerst in een schaduwstation komen voor hij weer in het station terecht komt

De afmetingen zijn ongeveer:

het lange stuk is 6.30 bij 1.40
het koste stuk is 3.20 bij 1.40
het andere stuk is 4.40 met op z'n smalste stuk 1.00 en op het breedste stuk 2.00.

het word een beetje een vreemde U baan ik zal binnen kort een schets maken en die posten dan zal het 1 en ander wel wat duidelijker worden.

Nou dit was het voor even dan zijn jullie ook weer op de hoogte.

Groeten Johan
Re:johan's baan
Frankie.7
gast

Re:johan's baan
Johan,

Je baan ziet er goed uit, gesierd door de eenvoud. De foto's zijn prima, dus die investering kun je gebruiken voor aanschaf van extra materieel.

Welkom of het forum en succes met de bouw van je baan.

Groeten,
Frank
Re:johan's baan
arno
gast

Re:johan's baan
hallo johan

dat ziet er mooi uit
jou baan ga ik beslst volgen

gr.  arno
Re:johan's baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:johan's baan
Dag Johan,

Dat is nog eens een binnenkomer van een nieuw lid de halve baan ligt er al  :D

Even een tip, als je foto,s upload mogen ze maximaal 800 x 600 zijn, vandaar dat jou eerste foto's te groot in je bericht staan.

Misschien kun je het aanpassen??.

Succes met de verdere bouw.

Peter / degeluidsman.
Re:johan's baan
peterke33
gast

Re:johan's baan
hallo johan,

eerst welkom op het forum,je baan ziet er al best mooi uit.ook knappe foto's jij bent al best goed beezig geweest,en wens je daarbij ook verder veel succes met het verder afwerken van je baan.


groeten peter
Re:johan's baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:johan's baan
Welkom Johan. Een mooi begin van 2010.
Mooie ruimte, goed dat je alleen R4 en R5 bochten gaat gebruiken.
Heb eens egens een tip gelezen dat je voor de overgang van recht naar gebogen ook nog gebruik zou kunnen maken van de tegenboog 2274. Door deze aan het begin en einde van een bocht te leggen krijg je vloeiende overgang van recht naar geboden, dat geeft wel bij lange wagons een mooier beeld als de trein de bocht in gaat. Tip kwam helaas te laat voor mijn baan. Veel succes bij de verdere bouw. Ben benieuwd naar de volgende foto's.
Re:johan's baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:johan's baan
Hoi,

Dit ziet er ook veelbelovend uit. Ben benieuwd naar het baanplan en het vervolg.

Olaf
Re:johan's baan
Lid sinds: 2009

KAN NIET IS EEN UITDAGING

offline
Re:johan's baan
Een kleine update. De postbode heeft vandaag een pakketje gebracht met 2 nieuwe lokomotieven.



De 81er met delta decoder



de 86er met deltadecoder



de 85er samen met de 86er

Ik zal vanavond mijn railplan nog even posten

groeten Dodgieman
Re:johan's baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:johan's baan
leuke stoomers heb je gekocht.

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:johan's baan
Lid sinds: 2009

KAN NIET IS EEN UITDAGING

offline
Re:johan's baan
Hoi Peter. Bedankt, ja ik ben er erg blij mee en dat voor 70 euro. Zoals belooft is hier het baanplan, niet helemaal op schaal (eigenlijk helemaal niet op schaal) maar het geeft iedergeval een beeld van hoe de sporen gaan lopen.


dit zijn de zichtbare sporen. het rangeerterrein is er nog niet bij getekend maar daar is een strook van 2,5 meter bij een meter voor ingeruimt. de lokloods staat er ook nog niet op maar daar is een ruimte van 1 bij 1 meter voor vrij gehouden.


dit zijn alle schaduwsporen de sporen bij punt a lopen achter een balk en heb ik niet getekend hier komt ook nog een schaduwstation.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. het is een simpel plan met voor mij genoeg mogelijkheden.

Groeten Johan
Re:johan's baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:johan's baan
Hallo Johan,

Dat is een leuke aanwinst die loc's ik heb de BR81 delta heb ik er 2 van en ze zijn loodzwaar en rijden altijd.
En de BR86 digitaal, die BR85 zou ik wel willen hebben, staat op mijn verlanglijstje  :?

Gr Einte
Re:johan's baan
Lid sinds: 2009

KAN NIET IS EEN UITDAGING

offline
Re:johan's baan
Hoi einte

inderdaad die 81er is erg zwaar maar rijd prima. de 85er ben ik toevallig op marktplaats tegen gekomen en stond al heel lang op mijn lijstje. Nu ben ik nog op zoek naar een 23er staan er genoeg op internet maar niet voor mijn prijs. ik blijf dus zoeken.
Re:johan's baan
Lid sinds: 2009

KAN NIET IS EEN UITDAGING

offline
Re:johan's baan
zo het is een tijdje stil geweest. Ik had even een paar andere dingen te doen maar vandaag heb ik weer een aardig stukje kunnen bouwen.


het andere knoppunt bij het station



de 2 sporen rechts gaan naar het schaduw station



overzicht van de baan


De 23er en de 01 zijn ondertussen ook te vinden op de baan

Ik hoop dat ik weer wat meer tijd in de hobby kan gaan steken en ik zal jullie zeker op de hoogte houden van de vorderingen

Re:johan's baan
Piwie
gast

Re:johan's baan
Hallo Johan,

Mooie baan ben je aan het bouwen.

Blijf dit zeker volgen.

Gr.
Piwie.
Re:johan's baan
J.W. Bon
gast

Re:johan's baan
Hallo johan.

zier er mooi uit.
ga zo door ik ben benieuwd.

Groet JW