Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Telling Aantal ICE's van Leden

Gestart door cup-druc-han dinsdag 19 juni 2007, 10:24:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke ICE rijdt er op je baan
ICE 1

24 (6.8%)

ICE 2

55 (15.5%)

ICE 3  (DB/NS)

66 (18.6%)

Andere ICE versie

10 (2.8%)

Ik heb 2 of meer ICE's

47 (13.2%)

Ik heb helemaal geen IJS, eeh ICE

128 (36.1%)

Ik heb er geen 1, maar er komt er wel 1 !!

25 (7.0%)

Totaal aantal stemmen: 206

Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Mooi spul allemaal Jan, maar ik beperk mij maar tot Märklin.  Dat scheelt flink in de ruimte en in de portemonnee.
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Hoi Jan,

Ik dacht dat de vraagstelling was welke en hoeveel ICE's heb je rijden of in de vitrine staan?
Waar kan ik ze kopen?
Die 2 advertenties slaan echt nergens op. Sorry hoor!
Ik hoef en ik denk verder ook niemand anders hier op het forum een N-spoor ICE van Fleischmann.

Overigens heb ik er 4,  ICE 1 van Märklin, ICE 2 van Märklin en de NS en DB ICE 3 van Piko.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Kopen hoeft ook niet,  was meer een indicatie van wat er nog meer heeft rond gereden .
Trouwens de ICE-S is ook in de Trix uitvoering uitgebracht

Mvg Jan 
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Peter ,

Wat jij denkt en doet en hebt boeit me niet  :wink:
Dat jij een M bril op hebt kan ik niks aan doen .

Het lezen hier werd ook gevraagd naar andere uitvoeringen van de ICE .

En het N was een voorbeeld .

Mvg Jan
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Hey mannen,  laten we het gezellig houden.  Zoveel mensen,  zoveel wensen zullen we maar zeggen.  Laat elkaar alsjeblieft in hun waarde.
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Daar sluit ik me volledig bij aan!
@Patrick: Nogmaals bedankt voor de info Patrick. Vernoemd naar The Queen, klinkt op zich logisch. Als ik je een kleine tip mag geven: doe voor je sfs module wel die extra moeite. Dan heb je echt een showstopper te pakken!!

Dennis
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Bedoel je die Eurotrain ICE/TGV Dennis? Haha, ik heb al even zitten kijken, maar dat wordt mij echt te complex. Volgens mij heeft alleen Mehano die Duplex wagons. Dat zal flink sleutelen worden om dat passend te krijgen op de (te kleine) Märklin ICE koppen. (Märklin heeft ze eerder 1:100 dan 1:87 gebouwd als ik het goed begrepen heb).

Maar met een ICE-V en een ICE-S die over de modules kunnen jagen heb ik sowieso twee bijzondere ICE's beschikbaar.
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Ja, ik bedoelde inderdaad die met die TGV-Duplex rijtuigen. Maar, ik begrijp het ook als je daar vanaf ziet. Het moet wel passen ipv een soort half 1:100/ half 1:87 gedrocht worden.
Die ICE- experimental komt er hier ook tzt. Binnenkort in Houten de oogjes maar eens goed de kost geven.

Gaaf idee is dat trouwens van die SFS. (Verkeerde draadje, maar das me hopelijk vergeven)

Groet,

Dennis
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Van mij verder geen last Patrick.
Ik gaf enkel wat info en verder  niks .
Dat zoiets dan achtelijke word opgepakt kan ik niks aandoen .
Voor dat soort mensen is me het verdere typen niet waard tegen hun .
 

Mvg Jan 
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Dennis, die ICE-V wordt best veel aangeboden, Ebay.de staat er vol mee. Let er daarbij op dat je 2 versies heb van de 3371. De originele (die ik ook heb en de meest voorkomende is), en een ietsjes bijgewerkte versie met donkere wielen en een gouden logo dat ze de Brunel award gewonnen hadden. Zie voor meer info deze website (Sowieso een handige website)
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Heb er 4, o.a. deze doorzichtige,
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
@Patrick, dank voor het meedenken. Dat van die zwarte wielen wist ik, maar hou ik zeker rekening mee. Ik ga me eens rustig verdiepen in het eea, vind een beurs altijd leuk om te struinen.

Groet,

Dennis
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Wat is dat voor speciale variant van de ICE-3 Northlander?
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
hoy, model voor handelaars, naar aanleiding van 140 jaar Marklin, het nr is 37789
de loc is volledig doorzichtig, lichtblauwe kunststof, dus niet gespoten, met bijhorende wagon
mvg,

Alain
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Ik heb die doorzichtige ICE-3 nu ook eens live gezien in Houten, maar ik weet het niet hoor... Het is toch wel een heel raar gezicht om zo het binnenste van een lok te zien.

Ik heb inmiddels mijn collectie ICE's aardig uitgebreid en aangepast. De ICE-V is inmiddels digitaal, daarnaast is er een ICE-S bij gekomen (prototype voor de ICE-3) en daarnaast zijn ook de Elisabeth en de Zurich aan de verzameling toegevoegd. Ook zijn er een stuk of 9 tussenwagons voor de Zürich/Elisabeth bij mij aangekomen.

Het wordt eens tijd dat ik een "normale" ICE-1 toevoeg aan het setje. Ik heb daarvoor in de wiki zitten kijken en als ik het zo eens bekijk is de 37702 eigenlijk de meest complete ICE-1 is die Märklin aanbiedt. Zo is deze full-sound, terwijl bijvoorbeeld de 39711 wel een "betere" motor heeft, maar verder maar beperkte geluidsfuncties. Klopt mijn aanname dat de 37702 de meest realistische ICE-1 van Märklin is?
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
1x ice 2, digitaal met binnenverlichting en werkende wisselende front en sluitlichten.
de enige die qua lengte nog enigzins op mijn baan past en het voorbeeld minder geweld aan doet.

Groeten,
Jelmer
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Telling Aantal ICE's van Leden
1x ice 2, digitaal met binnenverlichting de 29791.
Hier van heb ik met de masseveer die ik van Wijbe gekocht heb door midden geknipt en toen op de koppeling geplakt.
Deze gebruik ik nu als spannings koppeling vanuit de eerste wagen en dus de voeding voor de led strips, ook weer gekocht bij Wijbe.

http://s1075.photobucket.com/user/GTIBert/media/Mobile%20Uploads/2016-01/82778F44-E2AF-4E3B-B3AF-AA127865B1DA_zpsmfc9jrq7.jpg.html?o=10
http://s1075.photobucket.com/user/GTIBert/media/Mobile%20Uploads/2016-01/21BEB8D7-3445-4BB1-8E29-C7580EB904CA_zpsrpytozgk.jpg.html?o=12
http://s1075.photobucket.com/user/GTIBert/media/Mobile%20Uploads/2016-01/FD37EE01-DB1A-47B3-885E-1551A0A54644_zpsvkapuz7m.jpg.html?o=9