Heb je dit topic gezien, net geplaatst. Wellicht help dat. Wel even vertalen naar iTrain taal.
Edit: bijdrage hier geplaatst, ik zat in het HIP topic van Tom en da's niet de bedoeling.Tip van Flip (als het mag) over de stopmelder en het rem proces.
Wat ik vaak lees is dat dat het punt is waar de trein stopt. In mijn beleving start daar het laatste stukje van het remproces. Anders gezegd: je hebt dus ruimte nodig vanaf dat punt.
Kleine toelichting middels een filmpje. Wat je ziet is een trein die de wisselstraat in rijdt met 80km/hr (te snel overigens maar dat moet ik nog eens instellen). In de straat start op het laatste wissel voor het blok remming naar ongeveer 60 km/hr.
Voorts bij het pipetje doorremmen naar minimum snelheid. Bij deze trein is dat ongeveer 40 km/hr. En die snelheid moet bereikt zijn bij de stopmelder (of eerder) anders wordt er geforceerd geremd of helemaal niet.
Bij de stopmelder (begin liniaal
) start het laatste stukje afremmen naar 0. Dit treinstel heeft daar ongeveer 38 cm voor nodig.
Als je nog met je testbaan aan de slag bent speel eens met je stopsecties en het remproces. Het is leuk als een trein netjes remt gezien het vele geld wat we in de hobby stoppen.
Het blok heeft overigens 5 melders en de wisselstraten ervoor ook nog 2 omdat er van beide kanten ingereden wordt en ik korte treinen anders langs het perron wil laten stoppen dan langere.
Ik rij Koploper maar iTrain zal dit zeker ook netjes kunnen. Ik wil overigens
geen discussie over beide systemen starten, veel te warm vandaag.
Met groet, Ben.