@ Jan en Peter: beiden hartelijk dan voor het meedenken en jullie ideeen. Uiteraard wil ik de aanpassingen delen en hier met iedereen bespreken. Tot nu toe wordt het er alleen maar beter van.
Grappig is, dat ik op het zelfde ' spoor' zat als Jan, met het verplaatsen van de locloods/draaischijf. Probleem is idd dat het totaal veel ruimte in neemt en ik ook wat in het gedrang kwam met de laag er boven.
Heb er ook al aan gedacht om het stationsgebouw aan de andere kant van de sporen te plaatsen, waardoor hier meer open ruimte komt. Nadeel van het ' terugklappen' van de loods richting stationsgebouw, is dat er nauwelijks ruimte is om achter de loods langs het totale verzorgterrein te bereiken en dat de loods nu wel heel dicht op het stationsgebouw staat.
Mogelijk dat het in 2D erger lijkt dan het is. Zelf heb ik de loods op de oude plek gelaten (idee 1 van Jan, alleen met enkele loods), maar wel de hele schijf iets gedraaid.
Probleem is dat ik een oude schijf heb voor M rails. Deze heeft minder mogelijkheden om sporen aan te sluiten.
Verder ben ik het met Gerrie eens dat ik wel een karige BW maak, maar helaas moest ik een compromis maken. Beter was misschien om de afhandeling van stoomlocs met draaischijf helemaal achterwege te laten (aan de beperking......), maar ik ben het met Jan eens, dat het wel een aardige blikvanger is.
Ook heb ik overwogen om dit hele deel naar het andere station te verplaatsen, maar dan kan ik de stoomlocs niet keren op het kopstation.
@ Peter: vakantie was prima, maar uiteraard te snel voorbij. Kampeervakantie in de Franse Pyreneeen, bij Perpignan het binnenland in (dus zowel bergen als zee binnen ' handbereik' ). Heb wel wat zitten puzzelen, vooral met het industrieterrein (opstel/omloopspoor in een variant wat korter gemaakt en de doodlopende sporen wat langer), en met de sporne rondom de draaischijf.
Plan is eigenlijk nog niet genoeg om hier weer te geven als nieuw voorstel. Heb je voorstel gezien, met het tussen-kopspoor, maar in eerste instantie wilde ik iets duidelijker laten zien dat het om en kopstation gaat met 1 doorlopend spoor, maar mogelijk komt jouw variant toch nog wel weer op tafel.
groeten, Gertjan