Eindelijk serieus commentaar

. Ja, het is wat veel, maar het gebeurt omdat niemand afremt (slechte smoes, ik weet het).
Het was eerst een doorgaand station met dubbelspoor en 2 inhaalsporen en dan nog een omloopspoor om treinen samen te stellen.
Ik wil in mijn ontwerpen buiten het doorgaande verkeer graag wat rangeren. Daarnaast nog een kleine stoomloc afhandeling
Vanuit dat plan is dit plan gekomen, want ik kon het dubbele spoor niet handhaven in het gehele plan (ik had problemen met de hoogte en 2 aparte schaduwstations.
Daarom heb ik gekozen voor een kopstation, maar ook weer niet helemaal, omdat ik niet bij elke binnenkomende trein zelf in actie wilde komen, maar ook af en toe een trein kon laten ' lopen' .
Dus toen is het enkele doorgaande spoor ontstaan, dat ik later weer geintegreerd heb in het schaduwstation.
Nu ik wat kritischer naar mijn eigen plan kijk, kan het wel wat minder (in eindsporen) en mogelijk efficienter (in het rangeerdeel), maar voor dat laatste heb ik nog niet direct een aanpassing. Eigenlijk raak ik in het zelfde probleem als Gerrie.
Maar ' papier' en ontwerpprogramma's zijn geduldig, dus er kan nog van alles veranderen, zeker wanneer er inhoudelijk op wordt gereageerd.
groet, Gertjan