Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

bouwverslag perron van Shark

Gestart door Shark maandag 18 juni 2007, 22:00:43

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
bouwverslag perron van Shark
Beste allemaal,

Heb nu zoveel bouwverslagen gezien van anderen (waar halen jullie allemaal die tijd vandaan, om over het geld nog maar niet te spreken  :D). Ben al tijden bezig (in mijn hoofd) met een perron. En na de afgelopen maanden af en toe hier en daar iets te kopen, vandaag eindelijk wat betonkleurige verf gekocht en de eerste stappen gezet. Heb de fotobeheerders gevraagd vijf foto's te plaatsen, te weten:
1. het perron in orginele houtenvorm tussen de rails
2. met betonkleur geschilder (is vnl. voor de zijkanten, maar heb de kwast bovenop 'afgesmeerd')
3. de stoeptegels gelegd
4. close-up van 3
5. mijn vetrekbord geplaatst
En nu moet ik hard nadenken wat ik er verder nog op ga doen. Zal hem morgenavond tussen de rails leggen om te kijken hoe dat staat. Lijm en verf moeten nu eerst ff drogen (bovendien roept mijn lieve ega of ik ook nog twee tellen bij haar op de bank kom zitten  :lol:)

Tot later.



Shark.
Re: bouwverslag perron van Shark
Hey Shark,

Nice of you to join the workers ;) Hier zijn je foto's:

#1


#2


#3


#4


#5


Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: bouwverslag perron van Shark
Hallo Shark,

Mooi man, het begin is er en denk eraan niet te lang op de bank blijven zitten want de verf is zowat droog. :lol: Prima gedaan.

Groetjes,

Minto :D
Re: bouwverslag perron van Shark
Mooi hoor hoe heb je die stoeptegels gemaakt als ik vragen mag het resultaat is namelijk verbluffend mooi
Re: bouwverslag perron van Shark
hoi hoi

zit er straks uit. Metname dat vertrekbord vindt ik mooi staan.
Suc6 met de verdere bouw

groetjes,

Aad
Re: bouwverslag perron van Shark
Heel netjes gedaan. Zo zie maar weer dat je niet altijd dure spullen moet aanschaffen om tot een mooi resultaat te komen.
Re: bouwverslag perron van Shark
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: bouwverslag perron van Shark
Citaat van: RvdbB op dinsdag 19 juni 2007, 11:01:28
Mooi hoor hoe heb je die stoeptegels gemaakt als ik vragen mag het resultaat is namelijk verbluffend mooi
Helemaal mee eens en ook heeeel nieuwsgierig hoe je dat gedaan hebt!!

En hoe kom je aan die vertrekborden?
Re: bouwverslag perron van Shark
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: bouwverslag perron van Shark
Buiten de geweldige stoeptegels en het vertrekbord ben ik ook geinteresseerd welke breedte je gebruikt voor de perrons
Re: bouwverslag perron van Shark
Leuk jullie reacties! Een paar antwoorden:

  • stoeptegels zijn van Busch [HO 7078]
  • vertrekborden zitten in een doosje van Faller [HO 120186]
  • perronbreedte: 6,7 cm

En nu nog een fotootje (gestuurd naar fotobeheerders met verzoek om.....) met twee treinen klaar voor vertrek..... :D Maar waar zijn nu al die betalende Preisertjes  :lol: :? :( :lol:
Voor de smaak: ook een foto van afstand met mijn 'overbrugging'.... :?

Op naar de bankjes, prullenbakken, het volgende perron en de brug ernaartoe....









Shark.
Re: bouwverslag perron van Shark
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: bouwverslag perron van Shark
Je hebt bij de stopcontactdoos toch wel bordjes staan: "LET OP: U nadert een hoogspanningsleiding. LEVENSGEVAAR!!" hoop ik voor je Preisertjes.......  8) 8)
Re: bouwverslag perron van Shark
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: bouwverslag perron van Shark
Nice! :)

De techniek komt me vaag bekend voor ;-) al heb ik zelf de zijkanten zwart gemaakt. Wellicht is betongrijs toch mooier als ik dit zo zie (had geen grijze verf in huis). Dat zal ik onthouden voor als ik de perrons van het hoofdstation ga maken! Ooit...

Die CTA's (Centrale Trein Aanwijzers, de "vertrekborden") zien er leuk uit! Wat staat erop eigenlijk, qua tekst?
En: deze lijken mij naar Duits model... weet iemand of er ook ergens Nederlandse CTA's te krijgen zijn? Of is dat net zo lastig als het vinden van Nederlandse stoeptegels...? :?

Martijn
Re: bouwverslag perron van Shark
Hallo Shark


Dat ziet er allemaal erg mooi uit

En zo zie je maar weer dat je de tijd die je nodig had wel in staat is om een mooi resultaat te krijgen

Ga zo door


mvg Frans
Re: bouwverslag perron van Shark
Hoi Martijn,

Zijn idd Duitse CTA's. Heb inmiddels op een Duitse site Nederlandse stikkertjes gevonden, maar die waren weer net te groot om hier op te plakken :? Nu moet ik dus gaan kijken hoe (en of :lol:) ik die zelf kan knutselen van hout of....

Op naar het 2e perron (staat nu te drogen)


Shark.
Re: bouwverslag perron van Shark
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: bouwverslag perron van Shark
Hey Shark,

Bedoel je DEZE ?

Ziet er goed uit. Zijn de CTA-stickers veel te groot of zou je er een randje af kunnen snijden?

Martijn
Re: bouwverslag perron van Shark
Hoi Martijn,

Die bedoel ik idd. Voor mijn gevoel waren ze echt VEEL te groot..... Heb nog een CTA te maken, zal nog eens kijken hoe of dat dat er uit ziet (misschien een fotootje.... :lol:)


Shark.
Re: bouwverslag perron van Shark
Hoi hoi,

volgens mij zijn die decals ook verkrijgbaar in Venlo bij de modelwinkel aldaar.
De naam is me even ontschoten

groetjes,

Aad
Re: bouwverslag perron van Shark
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: bouwverslag perron van Shark
Ligt het aan mij of zijn de NS-logo's op deze decals niet helemaal in orde??

Ik heb het gevoel dat ze te lang zijn.... Lijkt wel of de hoek niet helemaal klopt als ik het plaatje naast een NS-logo zet.....

Wat vinden jullie?
Re: bouwverslag perron van Shark
Hay Shark,

Het is nu al zo'n 120 dagen geleden dat er een bericht geplaatst is op dit topic.
Mijn vraag is:Hoe staat het met je perron nu?

Met vriendelijke groet,

Henk-Jan.
Re: bouwverslag perron van Shark
Het preiservolkje kreeg geen eten, er waren nog geen winkels dus verhongerde het volkje, waardoor er op het station niemand meer in of uitstapte, en dus verlies leed, waardoor het station is opgedoekt en een perron niet meer nodig was. denk ik
Re: bouwverslag perron van Shark
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: bouwverslag perron van Shark
ziet er erg mooi uit hoor
welk merk wagons heb jij achter die 16/17/1800 zitten ??
ik heb ze van lima en die bevallen niet echt ???
groet robert
Re: bouwverslag perron van Shark
Toevoer van verse groente liep idd wat achter op behoefte van sommige preisertjes :D. Maar inmiddels is de baan ook van de grond, in de kast (vanwege verbouwing, maar die is nu afgerond  :lol:), heb gister afscheid genomen van mijn werk (heb een prachtige sprinter gekregen met daarop de naam van mijn oude werk  8)) en ga maandag bij mijn nieuwe werk beginnen.... Maar het mooie is nu: de kamer is weer vrij voor opbouw van een ECHTE baan (met mooi houten onderstel, zal nog een hele klus worden :x, en dus kan ik nu ook echt werk gaan maken van de perrons (de plaatjes hierboven waren tests).... Wordt vervolgd, hoop dat volgende foto sneller dan 120 dagen is :)

@Robert: achter de 1835 heb ik die 3 sneltreinrijtuigen (IC+) van Marklin, artikelnummer 42643


Shark.
Re: bouwverslag perron van Shark
je moet de groente van hak hebben.
Re: bouwverslag perron van Shark
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: bouwverslag perron van Shark
hey shark

Citeer@Robert: achter de 1835 heb ik die 3 sneltreinrijtuigen (IC+) van Marklin, artikelnummer 42643


en bevallen die goed ???
die lima's van mij namelijk niet echt
groet robert