Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Onze Klassiekertjes

Gestart door Har dinsdag 12 maart 2013, 08:55:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Onze Klassiekertjes
Dag AlbertJan,

't Zou mij verbazen moest jij dat nog niet gezien hebben :-) 't Zou mij meer verbazen moest er hier iemand anders ook iets van hebben, die kans is wel heel klein, maar 't zou leuk zijn dat te vernemen.
Het is iets minder oud dan het er uit ziet, dat komt door de primitieve productie middelen waarmee het gemaakt is, bijna ambachtelijk, zelfs deels in huisarbeid.
Er is een prachtig boek over uitgegeven, echt een aanrader voor liefhebbers van oude treinen: http://www.berail.be/gils/N/boek.html
Je leest daar ook dat ze gestart zijn in 1941 (eigenlijk ongelooflijk dat ze metalen speelgoed begonnen maken in het begin van WOII!) en doorgingen tot 1965.
Er is veel blik gebruikt, maar ook heel veel gietwerk en in het begin zelfs hout.

Re: Onze Klassiekertjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hoi Fred.
Bijzonder leuk om dit artikel te lezen en gelijk wat verder te kijken in de Gils "keuken".
Dus ook nog eens een echt Belgisch product! :thumbup:

Bedankt voor de link en de prachtige foto's.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Dank je wel Fred voor het vestigen van de aandacht op Gils. Voor menigeen, ook voor mij, een nieuwe ontdekking. Ook de link met het  Gils boek is het lezen waard.

Een ander verzamel item is het volgende. In de link hieronder vroeg iemand om informatie over aan hem onbekend treinenspul. Het hele forum boog zich erover. Met z'n allen struinden we internet af op zoek naar informatie. En volgens mij heeft het topic een open einde want niemand heeft het treinenspul kunnen duiden.
Zelf gok ik op het (onbekende) Zwitserse merk Junior maar er zijn het topic al heel wat andere suggesties voorbij gekomen. Wat denk jij?

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45114.msg810441#msg810441   
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Na wat extra research zie ik dat het zeer waarschijnlijk ook geen Junior is. Het door Micro-Maag gemaakte Junior kenmerkt zich door uitermate precieze fijn mechanische arbeid. Het onderhavige locje is veel grover gemaakt. Dus ik heb nog steeds geen idee welk spul dit is.
Re: Onze Klassiekertjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Jahaaaa, waarschijnlijk gevonden toen ik met research voor mijn eigen oude spullen aan het zoeken was! O:-D
Het oude Hornby-Meccano, deze hadden ook dezelfde rails als het vooroorlogse Märklin met middenrail, ook de breed uit elkaar liggende bielzen komen overeen.
Maar of het niet gemerkte locje ook bij deze rails horen? :?
Bij mijn Hornby-Meccano loc staat dit duidelijk vermeld op de onderkant maar ja, misschien niet bij allemaal.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Ook maar bij het oude topic vermeld.
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op zondag 25 januari 2015, 09:57:21
Wat denk jij?
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45114.msg810441#msg810441
Wat ik denk? Dat ik het wel zou willen hebben :-)
Maar zonder gekheid, ik heb er geen flauw idee van welk merk dat is of zou kunnen zijn, ik dat nog nooit ergens gezien.
Re: Onze Klassiekertjes (ditmaal 2x NS 1100)
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Onze Klassiekertjes (ditmaal 2x NS 1100)
Weer eens wat klassiek Märklin NS materieel in beeld, de 1100 serie:
een SEW H 800 en een 3013


De turquoise loc



Samen met zijn blauwe broertje. De blauwe is van mijzelf, de turquoise was op bezoek voor een onderhoudsbeurt.



Duidelijk is zichtbaar dat de SEWH 800 maar aan 1 kant verlichting heeft.
Ben best wel een beetje jaloers op de eigenaar van de SEW h 800

Edit: Een letterje teveel weggehaald
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

desiderato-conceidas-vacebicitidas-deplate-depostelare..zonegoeiehebbewijnogniegehad... :P
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Dick,

Blauwe 3013 nagenoeg "puntgaaf"?  Exemplaar staat op plaatje op 2e plan, dus niet zo goed te zien.
SEW H 800 is met recht een klassieker met "lichte gebruikssporen".
Allebei mooi overigens hoor!
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Onze Klassiekertjes
@ Baanloos,

De blauwe 3013 is nagenoeg puntgaaf, hij verkeert in een betere conditie dan de SEW H 800. Ik heb hem een paar jaar geleden voor een redelijke prijs kunnen kopen.
Aan de 3013 zit nog een verhaal verbonden. Rond 1960 zou mijn vader een 3013 voor mij kopen. Bij meerdere winkeliers was er op dat moment geen 3013 meer te koop, ook niet in Duitsland waar we 's zomers op vakantie doorheen reisden. Het werd uiteindelijk de 3034, een eloc uit de serie E41. Jaren later had ik nog steeds interesse in de 3013, maar toen lag de prijs te hoog. Uiteindelijk is het toch nog gelukt om zo'n model te pakken te krijgen.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op dinsdag 20 januari 2015, 09:56:37

En als je tussen de 90 en de 100 euro een goede 3047 kan vinden dan zal je daar een hoop plezier aan beleven. Geloof mij maar.

mvg Harry   

:D :D :D
Dat is gelukt, er is iets onderweg waar ik -als ik Harry mag geloven en citeren-  binnenkort "een hoop plezier aan zal beleven"
Re: Onze Klassiekertjes
Paulhout
gast

Re: Onze Klassiekertjes
De Sewh is helaas niet helemaal origineel, de draaistellen horen ook turquoise te zijn....
Re: Onze Klassiekertjes
Spoorman
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Baanloos op woensdag 28 januari 2015, 21:21:15

...... een klassieker met "lichte gebruikssporen".


Dat lijkt me een eufemisme. :D

Gr, Ben.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Hanzi op donderdag 29 januari 2015, 06:47:48
Citaat van: Har op dinsdag 20 januari 2015, 09:56:37

En als je tussen de 90 en de 100 euro een goede 3047 kan vinden dan zal je daar een hoop plezier aan beleven. Geloof mij maar.

mvg Harry   

:D :D :D
er is iets onderweg

Heb hem zien staan op MP :P

Die SEW H is inderdaad niet helemaal kakelvers. Patina mag bij oudere modellen zo vind ik. Wanneer een model er subliem uit ziet kan dat drie dingen betekenen;

1. Nagenoeg niemand heeft het model gedurende 63 jaar ooit aangeraakt.
2.Het model is ter zake kundig gerestaureerd.
3 Het model is vervalst. Er zijn lieden die dat méér dan onzichtbaar kunnen.

Het onderhavige model had inderdaad turquoise draaistellen moeten hebben. Heeft het onderstel twee (ski) slepertjes?. 

mvg Harry.

enne... Hans laat je ons meegenieten van je 3047...ook als hij tegenvalt? B) 
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Onze Klassiekertjes
De SEW H heeft inderdaad gebruikssporen en flink wat patina op het dak, wat niet duidelijk op de foto's zichtbaar is.

Aan de onderstellen is nogal wat veranderd, blijkbaar vanwege problemen met één van de skislepers: de loc heeft nog maar 1 skisleper. Het draaistel met skisleper is origineel turquoise maar is later zwart geverfd, waarschijnlijk vanwege vervanging van het tweede draaistel door een zwarte zonder skisleper. :thumbdown:

Daarnaast is ook de originele omschakelwals vervangen door een later (moderner) type. :thumbdown:

Al met al wel zonde dat er flink wat aan originilateit ingeboet is. :-(
Desondanks blijk het toch nog een opmerkelijke klassieker. :)

Tot slot nog een linkje naar een behoorlijk origineel exemplaar
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op donderdag 29 januari 2015, 09:10:53
Citaat van: Hanzi op donderdag 29 januari 2015, 06:47:48
Citaat van: Har op dinsdag 20 januari 2015, 09:56:37

En als je tussen de 90 en de 100 euro een goede 3047 kan vinden dan zal je daar een hoop plezier aan beleven. Geloof mij maar.

mvg Harry   

:D :D :D
er is iets onderweg

Heb hem zien staan op MP :P

enne... Hans laat je ons meegenieten van je 3047...ook als hij tegenvalt? B)

waarom wil je meegenieten als hij tegenvalt??? 8o
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
..Ok Hans..ik geeft het toe..een beetje misplaatste grap. Sorry. :?

Ik hoop oprecht dat hij je goed bevalt.

Is het de loc die kort geleden op MP werd aangeboden?
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
is goed hoor Harry, ik begrijp dat je benieuwd bent en ik reageerde slechts een beetje flauw op je woordkeuze ;)
en ja, hij komt van Marktplaats, met de belofte: zgan, goed rijdend en schakelend, werkende Telex, werkende rookgenerator, geen afgebroken onderdeeltjes/trappetjes, inclusief ovp, ...
kortom, ik ben zelf ook best benieuwd, 't is toch een hoop geld dat je vooraf overmaakt als je iets laat opsturen. maar verkoper kwam wel betrouwbaar en serieus over, dus hopelijk wordt mijn vertrouwen niet geschaad!
to be continued >:-D
Re: Onze Klassiekertjes
Frits Osterthun
gast

Re: Onze Klassiekertjes
To view my oldies from the 1970's... just have a look right here.


Frits Osterthun © M3031
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Looks really vintage ;)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Glueck auf

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Grappig, zelf raampjes ingezet.

Peter
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Bedankt Frits voor het plaatsen je ouwe vuile Br 81 en je link.

Ik heb natuurlijk nog even op je site gesurft. Altijd een feest!

mvg Harry
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op donderdag 29 januari 2015, 09:10:53
Citaat van: Hanzi op donderdag 29 januari 2015, 06:47:48
Citaat van: Har op dinsdag 20 januari 2015, 09:56:37

En als je tussen de 90 en de 100 euro een goede 3047 kan vinden dan zal je daar een hoop plezier aan beleven. Geloof mij maar.

mvg Harry   

:D :D :D
er is iets onderweg

Heb hem zien staan op MP :P

enne... Hans laat je ons meegenieten van je 3047...ook als hij tegenvalt? B)

vandaag een klassiek kadootje bij de post >:-D ziet er goed uit en alles functioneert >:-D en dat in de prijscategorie die Harry aangaf en inclusief -beschadigde- ovp.  >:-D
hij ziet er in werkelijkheid beter uit dan op de foto's dit tgv bepaalde schitteringen die je op de foto's wel ziet en in het echt niet. ook wat te scheutig met SR24 geweest, vandaar de vochtvlekken.
het enige dat er aan moet gebeuren zijn nieuwe antislipbandjes en even "ontstoffen". rijdt en schakelt goed. >:-D
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
nieuwe bandjes zitten er inmiddels onder, en natuurlijk mijn nieuwsgierigheid weer niet kunnen onderdrukken dus gelijk ook even onder de kap gekeken. ook daar ziet de loc er prima uit, oké, hij is gebruikt maar daar is dan ook alles mee gezegd. hij is net als mijn vrouw :favorite: van '69 en ik ben er in ieder geval blij mee (met beide) :D
en wat kan-ie mooi langzaam over de M-rails rijden, zeker voor een analoge loc :thumbup:
daar kan een aardige sleep achter hangen denk ik zo, ook met mijn 5% hellingen.
Re: Onze Klassiekertjes
Populier
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Leuk onderwerp. Kan ik ook wel eens wat aan bijdragen:
een M 3368 BR 118 ongenummerd in een bijzondere kleurstelling



groet Hennie

update: bier is op
deze neo heeft inderdaad al een "moderne" omschakelaar
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hanzi: mooie loc, Klassieker met een grote K! Gefeliciteerd met deze aanwinst!

De loc van Populier is eigenlijk een "Youngtimer": immers wel elektronisch relais toch?
Was dit geen zgn. Fotografieranstrich?  Ik vind persoonlijk de rode en blauwe exemplaren mooier.
In het grootbedrijf imposante machines, konden toch 160 km. en sommige exemplaren nog sneller; E19.
Allemaal op te zoeken en te googlen natuurlijk.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hoi Hennie,

Heb je ook nog die andere BR 118 van deze set?

Die mag je van mijn gerust op de plek zetten van de bierwagons, want daar is een ander topic voor ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Leuk mensen deze bijdragen.

Hennie, Märklin heeft nog meer van die zilverkleurige modellen uitgebracht.( iets zegt mij dat ik nu een open deur open trap-maar goed) In ieder geval de 83434 de SBB Re 4/4 en misschien nog wel meer. Mocht je er nog eentje hebben. Fotootje graag.

Ja Hans de "good old" 3047 blijft toch een aantrekkelijk machien. Mooie en degelijke techniek met z'n gelede onderstel en z'n soepele gang. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Echt wel

Heel veel plezier ermee!

mvg Harry.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Waaruit maar weer eens blijkt dat je ook op MP momenteel best mooie loc's voor relatief weinig geld kunt scoren! ;) ;)
Re: Onze Klassiekertjes
Populier
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Hans,
Neen die heb ik niet. Dit model  is weliswaar voorzien van een electronische omschakelaar maar is daarmee nog steeds analoog.
Om nog wat verder terug te gaan een E44 039 SET 800 van Märklin en dezelfde maar dan als Primex uitvoering:


en

en ook nog als grapje de Kleinlok 3087 ooit voorzien van verlichting.


groet Hennie
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Een van mijn items op mijn wenslijstje is de Marklin/Primex 3017 S-Bahn. :P
Zijn daar nog meer liefhebbers van of is het 'een vreemde eend in de bijt' :help:

Groeten,

Erik.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Aanbiedingen zat van de Primex 3017, maar vrijwel alleen in Duitsland.
Prijspeil 75-130 Euro.
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Klassiekertjes in de zin van de Oude Grieken zoals hierboven heb ik niet, maar onder een dikke laag stof heb ik wel tevoorschijn kunnen toveren hoe het bij mij ooit begon, rond 1970. Dat is vooral voor mij bijzonder en misschien ook leuk voor hier.





Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die niet met een Br89 is begonnen.
Van de DHG500 was in eerste instantie de sleper en een tandwiel verwijderd. Op die manier werd het een soort Brio-trein avant la lettre: ik kon 'm zelf over het spoor duwen. Inmiddels is 'ie (natuurlijk) weer volledig operationeel, dwz zoals Märklin dat bedoeld had.
Voor de Zweedse Da heb ik een tiental jaren geleden nog nieuwe verchroomde pantografen kunnen bemachtigen. Dat was een gelukje. De originele waren door de kinderhanden niet helemaal compleet meer en ook niet meer mooi strak. Tegenwoordig zie je die nergens meer helaas.

Re: Onze Klassiekertjes
Populier
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Ik kreeg dit setje in denk ik  1952/53
Gekocht bij een warenhuis dat op dit moment nogal in de problemen zit



en een opname dichterbij:



De BR 89028  komt de doos niet meer uit is nog in originele staat dus met handmatige omschakelaar.

update:  bij het opbergen voor de historici toch nog een opname gemaakt:




Groet Hennie
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Mooi hoor Hennie. :thumbup: :thumbup:
Flesje Esso universal olië is ook mooi. :thumbup:
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Populier op woensdag 11 februari 2015, 20:38:02
Ik kreeg dit setje in denk ik  1952/53
Gekocht bij een warenhuis dat op dit moment nogal in de problemen zit.

Groet Hennie

Tja, en daar begon 't al fout te gaan met dat warenhuis... Stoppen met Marklin verkopen... Onvergeeflijk... Het begin van het einde... :O
Re: Onze Klassiekertjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: 1200Blauw op woensdag 11 februari 2015, 19:49:23
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die niet met een Br89 is begonnen.
Deze mooie blauwe DHG500 was mijn eerste zelf gekochte loc.
Het begon allemaal met een startsetje 0974 met een 3029 en twee platte wagens.
Mijn DHG500 heeft wel nieuwe wielstellen, tandwielen en bordes hekwerken en buffers gekregen.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

1200 Blauw.. Een stevige start man! De Zweedse Da gaat niet alle dagen door kinderhanden. Een mooie loc trouwens. Zwaar en solide. Ik heb er ook één. Een vroege 3030. Nog nét niet met separate frontseinen. Over deze serie valt overigens nog best het één en ander te vermelden, wanneer je de hele serie 3018, 3019 en 3030 in ogenschouw neemt.

Het DHGeetje is er bij mij ook. Er zijn lieden die dit locje in allerlei kleurvarianten bij elkaar sparen.
Die rongenwagens trekken helaas vaak krom. Ik heb nog niet een oplossing gevonden om hier iets aan te doen.
En dat is jammer want het zijn aantrekkelijke modellen die je in het grootbedrijf nog steeds vaak als zodanig tegen komt.

Hennie, wat je hier laat zien is pure nostalgie. Het geheel zou zo in een museumvitrine kunnen staan.

mvg Harry 
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op donderdag 12 februari 2015, 10:15:14
1200 Blauw.. Een stevige start man! De Zweedse Da gaat niet alle dagen door kinderhanden. Een mooie loc trouwens. Zwaar en solide. Ik heb er ook één. Een vroege 3030. Nog nét niet met separate frontseinen. Over deze serie valt overigens nog best het één en ander te vermelden, wanneer je de hele serie 3018, 3019 en 3030 in ogenschouw neemt.

Ik ben benieuwd, dus barst los zou ik zeggen! Het exemplaar dat ik heb laten zien is het model dat tussen 1962 en 1979 is geproduceerd, volgens de Kollektion een 3030.2. Wat Koll ervan zegt weet ik niet. Na 1979 kwamen de antracieten pantografen en nog wat kleine wijzigingen.

Citaat van: Har op donderdag 12 februari 2015, 10:15:14
Het DHGeetje is er bij mij ook. Er zijn lieden die dit locje in allerlei kleurvarianten bij elkaar sparen.

Ik vind eentje genoeg. Als rangeerloc is hij niet zo geschikt vanwege de hoge snelheid en de vaste koppelhaak. Op zich is het wel een aardig model hoor, maar de liefde is van mij uitsluitend om sentimentele redenen, niet om esthetische.

Citaat van: Har op donderdag 12 februari 2015, 10:15:14
Die rongenwagens trekken helaas vaak krom. Ik heb nog niet een oplossing gevonden om hier iets aan te doen.
En dat is jammer want het zijn aantrekkelijke modellen die je in het grootbedrijf nog steeds vaak als zodanig tegen komt.

Behalve dat mijn exemplaar krom is, is er ook een barstje in het plastic. Ik laat het maar zo. Af en toe wordt de combinatie (met de Krupp-kraan) nog eens van stal gehaald als dat zo uitkomt. Dat is oppassen, want door het zwengeltje is de kraan flink breder dan de rest van mijn materieel.
Re: Onze Klassiekertjes
wat een stof...even de stofzuiger pakken

Ik was vanochtend dit geweldige topic aan het lezen, wat een smullen! Nu ben ik helemaal weg van de Old school Marklin treinen. Ik had enkele jaren terug al aardig wat materieel van mijn vader gekregen. sinds vorig jaar doe ik er ook wat mee en ben ik zelf de verzameling aan het uitbreiden. En wel met enkel en alleen Marklin klassiekers.

Na het lezen van dit topic, kan ik het niet nalaten om even een paar plaatjes van mijn verzameling te plaatsen.

Smullen maar!
Re: Onze Klassiekertjes
De DL 800 ga ik nog eens helemaal restaureren :) Verder koop ik een paar keer per jaar een mooie loc of ander rollend materieel om de verzameling uit te breiden. Nog zo veel wensen!... :D
Re: Onze Klassiekertjes
Mooi spul :important: :thumbup:
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Martijn op zondag 21 juni 2015, 14:38:30
Nu ben ik helemaal weg van de Old school Marklin treinen.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
@Martijn

Deze vind ik wel heel fout overgekwast zeg! Hopelijk is dat geen eigen ideetje. Heb je 'm zo gekocht? Hij verdient een grondige restauratie denk ik...



De rest van je verzameling is trouwens indrukwekkend, mooi werk!
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Vishaken in  spiegelbeeld(?) en een vale gele kleur; haalt de waarde waarschijnlijk flink naar beneden :(
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Één troost: alles wat je er aan doet betekent een verbetering >:-D
Re: Onze Klassiekertjes
@ 3rail, baanloos en 1200blauw;

De dl 800 ziet er nu idd. Niet uit. Vroeger heeft mijn vader deze geschilderd in deze 'bijzondere' kleurstelling. Ik wil hem gaan restaureren, zodat hij weer helemaal origineel is. Hier moet ik eerst wat voor sparen, aangezien de onderdelen bij elkaar een kleine 500 euro kosten. Uiteraard spuit ik het treinstel in de originele roodbruine kleuren. Misschien doe ik er dan wel een andere sleper onder, zodat deze op de baan kan gaan rijden ;)
Re: Onze Klassiekertjes
peter van nek
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Zo jij heb ook al een hele verzameling, mooi hoor.
Re: Onze Klassiekertjes
peter van nek
gast

Re: Onze Klassiekertjes
mooi zo naast elkaar.
voor mij was het de inspiratie om er een replica van te maken.
Re: Onze Klassiekertjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Martijn op woensdag 01 juli 2015, 21:24:21
Uiteraard spuit ik het treinstel in de originele roodbruine kleuren.
Of in de eerste kleurstelling groen met zilvergrijze strepen en beigekleurig dak.
Het hangt ook af van welke cardan assen erin zitten.
De eerste uitvoering had ronde assen en was groen van kleur, maar er zijn ook latere groen uitvoeringen met platte cardan assen.
Alleen de laatste uitvoering 1955 - 1957 was in het bruin.