Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Onze Klassiekertjes

Gestart door Har dinsdag 12 maart 2013, 08:55:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Hé goedemorgen Fred,

Een mooi trio 23ers is dat. Ze ontbraken nog in deze rubriek. Dank je wel voor het plaatsen.
De  klassieke illustratie is ook leuk om te zien. Wat een werkpaarden hè!

..ook nog de beste wensen..

mvg Harry
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
ik kwam ook nog wat klassiekertjes tegen. maar wat is klassiek? ik ben maar even van < '70 uitgegaan ;).
als eerste de 3000-3 uit '59-'61; deze kreeg mijn broer zo'n 50 jaar geleden 2e hands van Sinterklaas,
dan de 3034-1 uit '60-'68; ik heb hier ook ergens nog z'n groene broertje van (bouwpakket 3937-1),
en natuurlijk de V60 3065-4, ik heb hier ook nog een oudere van, de 3065-3,
en de Deense geweldenaar 3067-2 uit 1965, zonder geluidselectronica, deze jankt al genoeg van zichzelf en krijgt ook wat last van (jeugd?)puistjes op z'n neus,
tot slot de 3031-1 uit '59-'61, een heerlijke zwaar rangeerlocje met telex en handschalthebel.

en ondanks hun leeftijd rijden ze nog regelmatig en probleemloos hun rondjes over de baan.
Re: Onze Klassiekertjes
Nóg een 23er. M'n ouwe trouwe 3005 ===> klik
Re: Onze Klassiekertjes
Hé, mogen digitale hier ook mee doen? Dan zal ik maar een bekentenis doen, mijn Primex is ook omgebouwd, heel lang geleden en moet het met een Delta decoder doen die destijds op overschot lag.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
heeeee, wat is er nu weer uit het schaduwstation omhoog gekomen? bijna vergeten, nog zo'n klassieke geweldenaar: de NS 1219 oftewel de 3051-1 uit '65-'67 :D

de 1219 is uitgerust met de toch wel redelijk zeldzame Marklin locfluit met afstandsbediening; niet digitaal, geen delta, maar real old-school hoogfrequent. 8o
ooit leuk geprobeerd door Marklin, deze locfluit, maar nooit een succes geworden en daardoor kort in het assortiment geweest. het geluid valt tegen en bij vonkvorming op de wieltjes en/of koolborstels kraakt de fluit "vrolijk" mee. :-(
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Hanzi op vrijdag 02 januari 2015, 11:53:11
uitgerust met de toch wel redelijk zeldzame Marklin locfluit met afstandsbediening; niet digitaal, geen delta, maar real old-scool hoogfrequent. 8o
ooit leuk geprobeerd door Marklin, deze locfluit, maar nooit een succes geworden en daardoor kort in het assortiment geweest. (
Voor wie te jong is om te weten waarover het hier gaat een plaatje uit de catalogus van '67.
't Was een nieuwtje van '66 maar die catalogus heb ik jammer genoeg niet.

Daar vind je nog wat uitleg: http://tinyurl.com/msuk8wq
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
 :thumbup:
Haha, leuk deze folder :D
Schrikbarende prijzen -zeker voor die tijd- trouwens, voor een in mijn ogen toch wel wanproduct.
Maar goed, wel 100% klassiek dus op z'n plaats in dit draadje!
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op vrijdag 02 januari 2015, 08:29:32
Een mooi trio 23ers is dat. Ze ontbraken nog in deze rubriek. Dank je wel voor het plaatsen.
mvg Harry
Hoho Harry, die 23-er stond ook al bij mij op de draaischijf hoor ;)
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Hanzi op vrijdag 02 januari 2015, 12:22:12
:thumbup:
Haha, leuk deze folder :D
Schrikbarende prijzen -zeker voor die tijd- trouwens, voor een in mijn ogen toch wel wanproduct.
Maar goed, wel 100% klassiek dus op z'n plaats in dit draadje!

Betekent dat dat je het hele systeem werkend hebt? Heb je daar een filmpje van misschien?
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Zojuist binnengereden de BR  01 097 (3048 versie 5, 1965-1968). Werkelijk in nieuwstaat en gaat de vitrine in bij m'n overige klassiekers. De OVP wordt goed opgeborgen. Gr, Hans
Re: Onze Klassiekertjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Hanzi op vrijdag 02 januari 2015, 11:53:11
heeeee, wat is er nu weer uit het schaduwstation omhoog gekomen? bijna vergeten, nog zo'n klassieke geweldenaar: de NS 1219 oftewel de 3051-1 uit '65-'67 :D
Hoi Hans,

Jouw 1219 ziet er al aardig bespeeld uit, daar ben je cast zelf debet aan?  ;)
Wat me opvalt is dat de draaistel imitaties er zo grijs (verweerd?) uitzien.
Komt dat door de foto, of heeft de loc gewoon veel meegemaakt?
Ik heb dit ook wel op foto's van andere 1219's gezien.
De 1219 van mij heeft veel in de doos gezeten en heeft dit niet.
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Fredi op vrijdag 02 januari 2015, 12:09:23
Voor wie te jong is om te weten waarover het hier gaat een plaatje uit de catalogus van '67.
't Was een nieuwtje van '66 maar die catalogus heb ik jammer genoeg niet.

Daar vind je nog wat uitleg: http://tinyurl.com/msuk8wq
Ik ben te jong, maar gelukkig heb ik hier nog een aantal catalogi liggen uit die periode. Vroeger veelvuldig doorgebladerd.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Tsja,
Wat is nu de omschrijving van een Klassiekertje?
Voor mijzelf leg ik deze grens tot het tijdperk van de digitale modellen.
Ook al weer beetje vaag, want op een gegeven moment kwam Märklin met elektronische omkeerschakelingen.
Dat waren modellen beginnend met 33.  Zo was de 3326 een model van de 1600 met zo'n schakeling.
Binnen een paar jaar was daar het Digital-systeem.

Laat ik het blikken tijdperk tot ca. 1948 buiten beschouwing, dat kun je kenmerken als "antiek" met soms unieke verzamelwaarde; als je de veilingen moet geloven.
Dus, wie ben ik om dat vast te pinnen toch een  - vrijblijvend - overzichtje cq. richtlijn.
Antiek:  De blikken modellen tot ca. 1950.
Klassiek: Grofweg schaal H0 tot ca. 1984.
Semi-klassiek: De modellen die tot in lengte van jaren na 1984 werden geproduceerd zoals de 3003 BR24 en de 3078.
Die laatste vind ik persoonlijk wanstaltig men die dichtgegoten trapjes. :D
Zit nu zelfs nog in het pimpelpaars in het Myworld-progamma, kun je nagaan.

Het is geen hard punt maar meer om de discussie beetje uit te lokken,,, O:-D
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Wanneer de term "klassiekertjes" zo Multi-interpretabel is....dan maken we er gewoon "onze ouwetjes" van. Of is dat ook een slecht idee? 
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

..Sorry Hans, je had inderdaad de primeur ! Je Da 800 op de draaischijf was me even ontschoten,

mvg Harry
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

..Je 3048 is in top staat Hans. Een mooie aanwinst. Veel plezier ermee.


mvg Harry
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Voor mij geldt ''klassiek'' als de loc (wagons laat ik ff buiten het topic) nog in de blauwe (of rode) doos zitten. Zodra de vensterdoos in beeld komt haak ik af vwbt klassiek. Slaat ook mss nergens op maar die oude dozen hebben ook wel wat  :D :D :D :D
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Dank je wel Harry, het is idd een plaatje. Ben er zeer content mee en hij staat inmiddels te showen in de vitrine  :P
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

ahh..ook een dozenman..Hier nog één (ben gek op doosjes) B)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hoop niet dat we op off topic gaan als we te veel uitwijden over dozen  :D :D
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

..gek op ouwe doosjes.. B)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
haha, ja zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig  B)
Re: Onze Klassiekertjes
Gerontofiel :help: ;)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Welnee, gaat puur over treinendozen  8)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Heren van stand,

Ook ik zal weer een bijdrage leveren aan dit topic.
Jaarlijks haal ik mijn loc's waaronder deze klassiekers een keer uit de vitrine om ze een rondje te laten rijden. Zo ook vandaag.
Meteen even een foto gemaakt voor in dit topic. Degene met rode verpakking staat niet in mijn vitrine, maar zit in de verkoop.
Alleen vind ik dit een leuke loc en heb ik die er even bijgezet.

Zie foto's:







Tja, de 3000tjes. Hier zit er maar één van in mijn verzameling. De rest zit ook in de verkoop.
Maar toch even leuk om te fotograferen.



Dat locfluit setje heb ik ook liggen, zou niet weten hoe het werkt.



Deze bel vertoeft ook al een tijdje in een vitrine, ben nog niet vaak een tweede tegengekomen



Groeten,
Maarten



Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Mooie verzameling Maarten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Zonde dat de V200 in elkaar is gezet, zo'n compleet bouwpakket (en dan ongebouwd) heeft wel waarde. Gr, Hans
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Dankje Hans, ben tevreden met mijn verzameling die ik nu heb.
Het komt nog maar heel enkel voor dat een loc aan mijn verzameling wordt toegevoegd. Aan deze modellen hecht ik een bepaalde waarde, omdat ze een verhaal hebben en doe ik dus ook niet maar zo weg. De blauwe 1200 (3051) bijvoorbeeld is de loc waar mijn vader vroeger mee begonnen is.

De V200 is inderdaad in elkaar gezet. Ik had nog twee van die bouwpakketten, maar ook die waren helaas in elkaar gezet.
Ongebouwd kom ik ze maar heel enkel tegen, alleen is het dan nog lastig er een verzamelaar voor te zoeken ben ik bang.
En vaak zullen ze ook weer uit elkaar gehaald zijn, en verkocht worden als ongebouwd en nieuw.

Groeten,
Maarten
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Ik heb zelf een BR 23 welke ooit als bouwpakket werd verkocht maar ook deze zit helaas al in elkaar. Grote verschil met een ''kant en klaar''model zijn de simpele aandrijfstangen. Derhalve best een apart model en 100% ongebruikt. Voor mij een klassiekertje.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Wist niet dat de Br23 ook als bouwpakket is verkocht, laat staan van de simpele aandrijfstangen. :thumbup:



Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Werd ooit verkocht als nr 3905 tussen 1973 en 1980
Re: Onze Klassiekertjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: marklin150jaar! op zaterdag 03 januari 2015, 15:49:38
Wist niet dat de Br23 ook als bouwpakket is verkocht, laat staan van de simpele aandrijfstangen. :thumbup:
De 3005 (Br 23) is een tijdje als versimpelde uitvoering verkocht geweest onder het catalogus nummer 3097.
Zie ook dit topic op het Stummis forum; Unterschiede Märklin 3005 und Märklin (nicht Primex) 3097?
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Dan zal ik die uitvoering wellicht hebben, blijft een klassieker :) Bj 1969. Dank voor de opheldering
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
@1200blauw
Ik had het systeem ooit werkend, maar door de teleurstellende werking ligt het nu ergens in een doos...

@Hans2.0TDI
Mooie 01, als hij net zo waardeloos rijdt als mijn 03 (3085) kan je m idd maar het beste in de vitrine zetten! Met waardeloos rijden bedoel ik veeeeeel te hard en sterk afremmend in normale 3600-bochten alsof hij erg veel wrijving ondervindt. Hebben meer 03's dat of ligt dit aan mijn 03?

@Kappa
Die grijze wielstellen waren me nooit zo opgevallen, totdat je me er op wees. Het is een soort uitslag op het kunststof dat er wel met je nagel af te krabben is. Ik vind het niet hinderlijk en hou t maar zo, soort van natuurlijke wheathering.

@Baanloos
Wat klassiek is hangt denk ik ook af van je eigen leeftijd.

@Marklin150jaar
Leuk zo'n compleet fluitsysteem, inclusief de doosjes. Het systeem is opgebouwd uit de fluit die in de loc komt en een hoogfrequent signaalgever die je op de rails aansluit. De andere componentjes zijn om verschillende baanvakken (trafo's) te koppelen en ook om de fluit te laten functioneren bij een uitgeschakeld (geïsoleerd) baanvak.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes


arghh ..doosjes!...en ook nog een doos om in te schuiven!..arghh.. B)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
 :thumbup:
...zonder dollen Maarten een mooie collectie heb je daar joh. Je bent goed bezig man. Alles netjes verzorgd.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hanzi@ Dank voor de uitleg van de fluitset. Het lijkt me maar een ingewikkeld systeem.

Har@ Dank voor het compliment.

Groeten,
Maarten
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Oké dan, speciaal voor de doosjesfetishisten :D

Op de doos van de P8 zit nog een sticker van Hühnerbein uit Aken, zaak bestaat nog steeds!
De doos van de bolle neus is omgestickerd, op het plaatje een Belg, in de doos een bruine Deen, en dat voor een prijs van Fl. 52,50 uit de tijd dat de Wapstad nog in de Wapserveenstraat zat.
In het doosje van de telex-stoomloc zat nog het originele zakje met reserveveertje voor omschakeltelexrelais (3× woordwaarde).
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

ARRGHHH!!!...
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Mooimooi!
Re: Onze Klassiekertjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Aan de ene kant vind ik het oude Marklin spul in de blauwe dozen heel leuk om te zien.
Maar op de baan zie ik liever het recente materieel, dat veel mooier gedetailleerd is.
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Dat is een heel andere tak van sport Kappa. Dan heb je het echt over modelbouw, waarbij je probeert de werkelijkheid zoveel mogelijk te benaderen. Dit hier gaat over nostalgie, de geuren en kleuren van speelgoed van vroeger, knisperend kartonnen dozen, treinen die knarsen en piepen, de geur van verbrande olie soms, iedere loc zijn eigen geluiden, herrie van metaal op metaal, kletterende koppelingen, machtige metalen railbeddingen. Dat heeft helemaal niets met het benaderen van de werkelijkheid te maken, maar veel meer met verzamelen, mijmeren soms, en vaak de verhalen die bij de oudjes horen. Ik vind het geweldig!

En bij mij rijdt het gewoon allemaal lekker door elkaar, op een analoge baan. De oude Temsi-trafo is er ook nog, maar niet meer in gebruik. Daar kunnen die tere moderne locs niet tegen, de watjes...
Re: Onze Klassiekertjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Ik begrijp precies wat je omschrijft.
Toen ik destijds weer met de modelspoor hobby begon, wilde ik eerst ook al die oude nostalgische modellen hebben.
Maar het is bij een paar oude 1200én (3051.1, 3051.4 en 3055.2) en een 3000 gebleven, die ik lekker analoog laat. :)

Over klassiekers gesproken, ik kwam deze ebay verkoop van een 3051 (1223) tegen, die verkocht is voor maar liefst ?462,-
Is deze loc in deze toestand echt zoveel waard?
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Mijn klassiekers blijven ook analoog, die ombouwen naar digitaal vind ik puur zonde
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Nee Ad, bij lange na géén 462 euro wat mij betreft. Ik heb 2 1223ers. Allebei in vergelijkbare of zelfs mooiere conditie.
Wanneer ik de advertentiefoto  bekijk waarbij de loc in doosje ligt dan zie ik door het strijklicht allemaal vette vingers op de loc. Bij mijn exemplaren is dat niet. Die zijn helemaal schoon. Die heb is voor 9 tientjes per stuk.

Er zou ook een 1223 zónder vishaak moeten bestaan. Die komt misschien aanzienlijk minder voor en is dan wellicht wat meer waard.
   

En dat gegoochel met boekjes en een Prüfsiegel...ach...   

mvg Harry

NB omdat ik de 1223 twee keer heb, sta ik open voor een ruil met een 1219 in dezelfde staat. Uiteraard met doos (arrgh)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Ja 1200blauw het is heel herkenbaar wat je omschrijft. Vooral het lekkere olie luchtje vermengd met metaalgeurtje van de marklinnetjes spreekt tot verbeelding.
De speelgoedhandelaar waar ik vroeger met mijn vader kwam rookte er ook een genoegelijk sigaartje bij. De sigarenlucht vermengd met
de metalen speelgoedjes (treintjes en dinky toys) gaf een extatisch lekkere melange. Dat zouden ze in een flesje moeten doen.

mvg Harry 
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op zondag 04 januari 2015, 14:11:35
Er zou ook een 1223 zónder vishaak moeten bestaan. Die komt misschien aanzienlijk minder voor en is dan wellicht wat meer waard.
   

In dat gegoochel met boekjes en een Prüfsiegel...ach...   

mvg Harry

NB omdat ik de 1223 twee keer heb, sta ik open voor een ruil met een 1219 in dezelfde staat. Uiteraard met doos (arrgh)

Een 1223 zonder NS-logo bestaat misschien hoogstwaarschijnlijk wel, net zoals een 1219 mèt logo, maar dat is dan (in beide gevallen) misschien hoogstwaarschijnlijk een leuk stukje huisvlijt. In het wegpoetsen van vignetten en nummertjes zijn sommigen erg handig.
De enige blauwe variant die bestaat mèt en zonder logo is de 1211, ontstaan doordat Märklin minder dan de helft van de op uitlevering staande batch nog snel van het destijds nieuwe logo heeft kunnen voorzien. Beide exemplaren zijn gezochte modellen, waarbij die zonder logo meer voorkomt.

Die zegel en de onberispelijke boekjes maken het natuurlijk wel helemaal af. Voor mij voegt dat wel degelijk wat toe, maar geen honderden euro's hoor. Een prijs van negen of tien tientjes voor een goed exemplaar lijkt me heel redelijk.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Naar mijn mening voegt een zegel en een boekje alleen wat toe als het geheel( loc+doos) 100% is.
Niet om een geheel van 90% op te krikken. Ach tis maar een mening.
Re: Onze Klassiekertjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op zondag 04 januari 2015, 14:11:35
Er zou ook een 1223 zónder vishaak moeten bestaan. Die komt misschien aanzienlijk minder voor en is dan wellicht wat meer waard.
Waarschijnlijk ben je in de war met de 1211, die was er eerst zonder en later met vishaak.
De 1223 is er wel met verdeelde en gladde roosters.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

De varianten 1211 zijn bekend bij me, maar dat verhaal van de roosters bij 1223 verfrist mijn geheugen weer.
Inderdaad. Zo zat het!

Dus mijn vishakenverhaal bij de 1223 slik ik weer in.

mvg Harry
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: 1200Blauw op zondag 04 januari 2015, 15:18:39
Die zegel en de onberispelijke boekjes maken het natuurlijk wel helemaal af.

Citaat van: Har op zondag 04 januari 2015, 16:55:00
Naar mijn mening voegt een zegel en een boekje alleen wat toe als het geheel( loc+doos) 100% is.

Volgens mij zeggen we precies hetzelfde?

Ik zie ook dat deze 1223 niet perfect is hoor. Ik zie beschadigde roosteromlijstingen en bufferbalk bijvoorbeeld. Het lijkt of de prijs is gebaseerd op de blinkende sleper en de schone wieltjes, maar dan nog is het wel een absurd bedrag - of ik mis iets cruciaals...