Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Onze Klassiekertjes

Gestart door Har dinsdag 12 maart 2013, 08:55:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Onze Klassiekertjes
Het lijkt me leuk om een lijntje te starten rondom onze klassiekertjes.Ik weet zeker dat er op dit forum veel mensen zijn die nog erg veel plezier beleven aan hun oude modelletjes.

Wat kan je daar allemaal mee?

Verzamelen.Naar kijken.Pimpen (wel zonde maar goed).In een doosje doen.Rondjes laten rijden.Van dromen.Fotograferen.Heel Nederland voor afstruinen.Restaureren.Rijdend maken.Er over praten en ervaringen uitwisselen op een forum,etceteraundsoweiter.

...En laten we eerlijk zijn,het oude 50-er,60er en 70er-jaren spul heeft in ons genen-materiaal toch de basis gelegd voor onze treinen-ontsporing.

Uiteraard wil ik hierbij alle respect bewaren voor collegamodelspoorenthousiasten die op een andere,nieuwere,vooruitstrevender manier bezig zijn met hun hobby.Dat vind ik zelf ook heel erg leuk.Echter de klassiekertjes kunnen nog wel een spotlightje gebruiken zo vind ik. Én op één been kan je niet lopen.

Die klassiekertjes hebben best een groot bereik.Dat kan varieren van voor-oorlogs materiaal to aan spul waar nog nét geen decoder in zit.Laten we zeggen al het analoge.

Ik pluk een boom uit het bos:

Nohabs.Er zijn mensen die verzamelen alle soorten,maten en kleuren van deze stoere Loc.Zelf heb ik er maar drie.Ik heb er wel meer gehad maar die zaten in een verzameling die vanwege financiele perikelen voor een habbekras is opgedoekt.Ik ben gewoon weer opnieuw begonnen:

 
 

Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hoi Har,

Blijkbaar ben je niet de enige,want zelfs de fabrikant doet hier aan mee :D
Dat zie je aan de replica modellen,die je nu ook weer ziet,en dit jaar is dat een Zweedse lok (30301).

Dus je gevoel van nostalgie wordt zo wel gevoed,en om eerlijk te zijn,had ik er ook een beetje last van.
Had nog een oude 3021 (V200),en die heb ik gepimpt met een mSD decoder inclusief een nieuwe motor.

Het leuke daarvan is,is dat deze lok meer kan dan de opnieuw uitgebrachte replica :-)
Je ziet het,wat mij betreft zijn de oudjes nog niet uitgerangeerd ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 12 maart 2013, 13:41:59
Dat zie je aan de replica modellen,die je nu ook weer ziet,en dit jaar is dat een Zweedse lok (30301).
De "echte" 3030 ===> klik
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Ja Hans,daar komt zelfs een driedelige uitvoering van.

De Dm3:



Ik moet zeggen dat ik hem enkelvoudig al mooi vind van lelijkheid.Je moet zo'n ding eens beetpakken.Weegt als dieplood.Hij maakt dan ook trots deel uit van mijn verzameling klassiekers.Uiteraard volgt een foto zsm.

Maar eerst een "gepikte" foto van een 3030 (serie Da)

Een foto van Wim die hij in dit topic klikt.

Maar een foto als deze,met zoveel kennis en kunde gemaakt.Waarin de 3030 in volle glorie tot z'n recht komt,mag in een topic als dit niet ontbreken.

Dus ik pik hem gewoon B):(met dank aan Wim)

mvg Harry

Re: Onze Klassiekertjes
Harry,
Als je de foto in groter formaat wilt hebben; stuur me even een PB met je e-mail adres. Dan mail 'k de foto.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hoi Harry,

Je hebt geloof ik al toestemming van de eigenaar :D,en ik wou daar wat zeggen,maar dat topic was al weer wat ouder.

Dus doe ik het hier maar:

Wim,

Je hebt deze lok fraai verouderd :thumbup:,en op een prachtig plaatje gezet :favorite:

Het zou bijna een foto kunnen zijn in de catalogus :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hier een plaatje van onze klassiekers.


met vriendelijke groet,
Re: Onze Klassiekertjes
Harry,
'k heb je een e-mail gezonden met de foto als bijlage.
Met uitleg over het "hoe en wat" over het vervaardigen van de opname.
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Aad A op dinsdag 12 maart 2013, 16:21:51
Hier een plaatje van onze klassiekers.
Ah, de 3098 en de 3005.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Zeer veel dank Wim.Ik ga gauw ff kijken.Wil maar zeggen dat ik fotograferen van modellen ook erg leuk vind.Een discipline echter die bij mij nog héééél erg moet worden aangescherpt.Maar modellenfotografie icm.spoorhobby vormen mi. een mooi duo.

Ja Aad die foto van jullie klassiekertjes is fraai.Leuk hé die dingen.Ik heb ze ook de 3005 en de 3098.Ze denderen er nog steeds op los.
(wanneer ze niet in de vitrine staan) 
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Dat is ongetwijfeld deze set.

Hij is overigens niet van mij.. maar van mijn vader ;), aangezien mijn oudste trein niet ouder is dan 15 jaar :)
Re: Onze Klassiekertjes
marklin 81
gast

Re: Onze Klassiekertjes
hoi mijn 3063 1602 past er mooi bij.mvg bas
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Wauw Man 8o..wat een prachtige set met die SK-800.En dan de staat waarin alles verkeerd inclusief de doos.
Absoluut een verrijking van dit topic dat je dat even laat zien hier! Dank.

Wel errug zuinig op zijn hoor!

mvg Harry
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Ja Bas hij past goed bij de andere Nohab's die 3063 van jou.Ik heb alléén even geen 3063 munten helaas.
Re: Onze Klassiekertjes
marklin 81
gast

Re: Onze Klassiekertjes
sparen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Onze Klassiekertjes
hier ook een flink aantal klassiekers in de kast/vitrine/baan.

Overigens vindt ik de oudste locs nog het best rijden op M rail.

Hier staat onder andere (even snel uit het hoofd)
3000  3 stuks
3003  BR 24 2 stuks
3005 BR 23,geweldig rijdende loc
3021 V200  6 stuks
3022  E94 oude versie (fantastische loc,en bere sterk)
3030 SJ DA
3029  7 stuks
3034 E41 blauw
3037 E 41 Groen 2 stuks
3055 ns 1200  2 stuks
3050 Ae 6/6  2 stuks
3054 Br 103
3082 Br 41 
3085 Br 03 2 stuks
3092 S3/6
3078 DHG 500

bij al deze locs heb ik de verlichting wisselend met de rijrichting gemaakt.
de rest is van de jaren 80 of nieuwer en vindt ik geen klassiekers (alhoewel toch sommigen 30 jaar oud)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Aan de 3050 (ik heb er ook twee) heb je weinig hoeven te doen. Het enig zinvolle is de koppelingshaak vervangen door een andere koppeling. Lichtwisseling deed hij vanaf  de eerste dag. Sluitlichten heeft hij niet. Het is niet zo'n racemonster als de 3013, heeft een mooie soepele gang, en kan ook over de rails sluipen zonder schokkerige gang, en heeft een grote trekkracht. Toplok, die 3050. Maar ja, wel van een tijdje terug.
Re: Onze Klassiekertjes
Bahnhof Kloten
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Klassiekers zijn toch leuk?
Nu digitaliseren wij ze thuis wel (ey, digitale baan) maar ze behouden nog steeds hun mooie oude verschijning. nu heb ik er (helaas) niet zoveel van;

3021 (V200)
3051 (1200)
3055 3x, (1200)
3300 (Ce 6/8+E94)
3324 (1100)
3327 (1100)
3330 (re 4/4 IV)
3332 (Ae 6/6, rood)

Van HAG heb ik dan nog een paar (totaal 10-15?) Re 4/4 I, Re 4/4 II, BDe 4/4 en BFe 4/4's
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Ik gebruik ze nog analoog. Ze doen het altijd. Dat is leuk, ja.

Te bedenken dat de oudjes van HAG ook alweer tot de klassiekers behoren.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

Die oude HAG-loks doen het ook altijd. Helaas heb ik er niet zoveel (5?), en dan zegt het misschien weinig.
Door hun fantastische gewicht zijn het net gemzen. Trekken alles, en malen niet om een 4% helling.
Het zijn mooie machines, ook het binnenwerk.

Ze zijn ook een stuk minder kwetsbaar dan de roco-loks.
Geen Marklin model maar Roco, dus veel gedetailleerder (maar die details spatten er dan ook zo weer af). De De 4/4 (Fe 4/4): Een beetje vergelijkbare set staat toevallig net te koop bij de buren.
De blauwe lok heb ik zelf niet, maar die was in 2012 in Zwitserland te koop als dummy.

Interessant aan deze set is dat er een wagonnetje meer in zit, dan in de set die ik heb.
In mijn set zit een lok en een dummy. In het aanbod bij de buren wordt in het midden gelaten of het een set is. En dat is essentieel voor de prijs, omdat Roco de De4/4 heeft uitgebracht met 1 lok, met 2 loks, en met een lok en een dummy (en in alle gevallen met twee wagons, geen drie). En zowel in een DC-versie als in een AC-versie. (Alleen in Zwitserland te koop, uiteraard, en daar waren ook de afzonderlijke artikelen los verkrijgbaar).

Toch jammer dat M* deze niet heeft uitgebracht, vroeger. Het had een klassieker kunnen worden.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Bahnhof Kloten op woensdag 13 maart 2013, 00:11:46
Klassiekers zijn toch leuk?
Nu digitaliseren wij ze thuis wel (ey, digitale baan) maar ze behouden nog steeds hun mooie oude verschijning. nu heb ik er (helaas) niet zoveel van;

3021 (V200)
3051 (1200)
3055 3x, (1200)

Ho Ho,de eerste drie zijn wel klassiekertjes :-)
Want dat zijn lok's die met 30XX beginnen,en de lok's met 33XX zijn jongtimers :D

Die vallen dus nog niet onder de klassiekers :thumbdown: >:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Staat hier nog een 3000zundjuh :D voor me neus met van die doorzichtige antislip bandjes, oud besie ook,
analoog, maar rijden als een speer ;)

Mvg Gert
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
@Hans

als we de 30xx code aanhouden, heb ik iets van 45 classics :D, waarvan 15 X de 3021 ;)

Mvg Gert
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes

De Setjes van vroeger.Wie kent ze niet?

Re: Onze Klassiekertjes
Bahnhof Kloten
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 13 maart 2013, 01:04:28
Ho Ho,de eerste drie zijn wel klassiekertjes :-)
Want dat zijn lok's die met 30XX beginnen,en de lok's met 33XX zijn jongtimers :D

Die vallen dus nog niet onder de klassiekers :thumbdown: >:-D
Die 3332 is gewoon een rooie 3050, dus een 30XX
En de E194 in de 3300 is volgens mij een 3022 ;)
Maar persoonlijk vind ik alles van voor 1990/start digitale tijdperk klassiekers
Re: Onze Klassiekertjes
Mijn RSM800 ===> klik
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
 Eerder had ik een twee-assig tenderlokje met sneltreinwielen en een omschakelhandle op een waterkast. Ze is "weggeraakt" tijdens m'n verblijf op één der oceanen...

Dat locje Wim dat je bent kwijt geraakt dat was toch niet deze hé...Die is een klein vermogentje waard.

Die Foto van de Rsm is niet te versmaden! Maar ik durf hem nu niet meer te"pikken."
Het voorbije materieel spreekt mij érg tot de verbeelding.

Daar onder een foto van mijn klokgave 3048:

Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Har op woensdag 13 maart 2013, 12:40:26
Dat locje Wim dat je bent kwijt geraakt dat was toch niet deze hé...Die is een klein vermogentje waard.
Nee Harry, het locje dat ik bedoel, zag er ongeveer zo uit, doch had al "steekfitting" frontlampjes en de koolborstels waren niet van buiten af zichtbaar. Eén of twee generaties later, schat ik. 
Re: Onze Klassiekertjes
Ik weet niet precies wat in dit draadje onder klassiekertje verstaan wordt maar wellicht doe ik jullie hier een plezier mee:
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Jaah..Leuk.

Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Volgens mij had het Antex-3029je nog niet eens een omschakel relais.Dat moest je nog met de hand doen.Super basic maar toch
r@te-gaaf! Dank je wel.

En bij de firma Primex is ook zeldzaam spul te vinden.Dat wordt wel eens onderschat.Die bruine P8 van de orient-express is vlgs.
mij best zeldzaam.Leuk ding ook.
Re: Onze Klassiekertjes
M'n RET800 ===> klik
en de 3011 ===> klak
Re: Onze Klassiekertjes
een oud type lokje maar hagelnieuw: 100 jaar herdenking Karl May: Marklin nr. 94395

Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citeereen oud type lokje maar hagelnieuw:

Die is van binnen toch ook helemaal hagelnieuw? Ik zag laatst een foto van het binnenwerk van een moderne 3087 en dat was toch wel heel anders dan de mijne uit 1983!
Re: Onze Klassiekertjes
Dit locje hoort niet in dit topic thuis.
Re: Onze Klassiekertjes
Hoi Harm78,
ik schreef ook: hagelnieuw. Maar het model is wel klassiek.

Hallo nobody,
hangt er van af wat je onder klassieker verstaat. Dit krijg je als iets niet goed gedefinieerd is. Vandaar deze foto.
Voor mij is dit draadje afgelopen.

Groet Nico
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citeerik schreef ook: hagelnieuw. Maar het model is wel klassiek.
Het was ook maar een constatering van verbazing dat ze zo'n klassieker nog hebben voorzien van nieuwe techniek :).
Re: Onze Klassiekertjes
Hallo,

Het was een van mijn best bewaarde "geheimen": Als ik naar een beurs ga "loer" ik bij alle stands of er nog uiterlijk onbeschadigde analoge wisselstroomlocs liggen. Nou ja, kleine gebruikssporen mógen. Voor de gemiddelde "liefhebber" zijn die klassiekertjes  "niet interessant" omdat er geen digitale spullen in zitten, en zeker als er geen digitaal geluid uit komt wordt de neus er voor opgetrokken. Eerlijk gezegd ben ik dolblij met dat tijdsverschijnsel want daardoor kan je altijd wel wat vinden dat je "de  kop niet kost". Met een beetje onderhandelen zijn dergelijke locomotieven voor ± ? 80,- te koop. Voor dezelfde modellen die later af-fabriek van "Schnickschnack zijn voorzien betaal je minstens het driedubbele. Ja, ik ben d'r gek.

Ik ben wel kieskeurig hoor! Oudere modellen hebben wel eens de eigenschap dat ze maar weinig gelijkenis vertonen met de werkelijke locomotief, nou die koop ik niet. Liefhebbers die daar wél voor gaan zijn een geheel andere categorie. Dat zijn degenen die museale zaken aanschaffen en daar volstrekt andere maatstaven zoals "nostalgie" bij aanleggen. Ik kan me dat wel voorstellen, maar mij niet gezien. Als er een oude Duitse stoomlocomotief als de BR 23 van Märklin te koop wordt aangeboden sla ik die zondermeer over, maar ja, anderen vinden het nou juist leuk die naar buiten stekende bolle gloeilampjes voorop. Ook die oude NS 1100 met zijn schuin aflopende neuzen sla ik zonder pardon over. Maar ja, ieder zijn meug.

Nee, bij mij gaat het erom oudere analoge locomotieven aan te schaffen die het waard zijn om aangepast te worden aan de huidige externe maatstaven. Dat kan bijvoorbeeld zijn de front- en sluitverlichting van LED's te voorzien, of de belettering aan te passen. Ik hou er niet zo van dat het fabrieksmerk en het catalogusnummer van de maker van het model duidelijk op de flanken staan. Als er modellen bestaan waarvan de ramen nog van tamelijk ondoorzichtig cellon achter de gaten van de ramen zijn voorzien dan laat ik ze liggen, zeker als hetzelfde model later met doorzichtige plastic ramen op de markt is gekomen. Zo'n oude Zwitserse Ae 6/6 van Märklin schaf ik dus niet aan, maar het latere - uiterlijk sterk verbeterde - model is wél een must.

Ik realiseer me ook dat in die oudere beestjes veelal de inrichting van de machinistenhuizen c.q. stuurcabines niet of nauwelijks is aangeduid. Dan heeft het weinig zin om ervan te dromen daar een verlichting in aan te brengen. Het enige wat je dan bereikt is dat je bij e-locs het inwendige van de loc (en die is weinig interessant) gaat zitten verlichten. In zo'n geval de motor en de toeleidende draden in het volle licht te zien heeft niet bepaald mijn voorkeur. Wat bij mij wél een punt van overweging is, is de vraag of pantografen door beter gelijkende exemplaren moeten worden vervangen. Daar had ik een probleem. Ik heb tientallen jaren geleden voor 78 DM een Oostenrijkse versie van de  Märklin E 94 gekocht (ja, die nu "hele dure" met catalogusnummer 3052.1!). Daar zitten origineel de oudere standaard pantografen Type 6 op. Die heb ik heel goed opgeborgen "voor het geval dat" en daarvoor in de plaats goedgelijkende rode Oostenrijkse pantografen aangebracht. Zo hoort die loc er uit te zien!

Wat doe ik intern bij die oude locs? In ieder geval wordt bij Märklinmodellen de mechanische rijrichtingschakelaar door "iets electronisch" vervangen (zeker als bij rijrichtingverandering de beruchte "bokkensprong" optreedt). Dat was overigens zelfs bij oudere mechanische rijrichtingschakelaars niet altijd het geval. De voorganger van de eerder in deze thread afgebeelde Zweedse e-loc had een zeer goed geconstrueerde rijrichtingschakelaar: volstrekt geluidloos en zonder "bokkensprong". Het kón vroeger dus wél als Märklin dat wilde....Aan motoren doe ik niets als ze goed functioneren. Als tijdens onderhoud blijkt dat er iets moet worden vervangen doe ik dat, meer niet.

Gegroet,

Rob 
 
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: v200marklin op woensdag 13 maart 2013, 02:30:38
@Hans

als we de 30xx code aanhouden, heb ik iets van 45 classics :D, waarvan 15 X de 3021 ;)

Mvg Gert
Hoi Gert,

Ja aan die code houden we ons :thumbup:

Maar je ziet het niet iedereen begrijpt het volgens mij,want er komen ook Antex (voorloper van Primex) voorbij,en die werden wel door Märklin geproduceerd.

Eerst dacht ik,dat Harry aleen de klassiekertjes van het standaard programma van Märklin bedoelde,en niet die van andere vroegere Märklin productenlijn.

Het zijn inmiddels wel klassiekers te noemen,vooral omdat de namen Antex en Primex al niet meer bestaan.

Maar goed ieder zijn meuk ;)

M.v.g.

Hans V200.0 
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2008

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Komen leuke modellen langs hier.
Mijn oudste loc is slechts 23 jaar oud.
Een köfje uit 1990 (3680).
Het jaren zestig materiaal van Märklin ligt allemaal bij m'n oudste broer op zolder.

Groeten,
Ton.
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 13 maart 2013, 18:55:26
omdat de namen Antex en Primex al niet meer bestaan.

Hallo Hans,

Inderdaad liggen de merken Antex en Primex niet meer in de schappen, maar dat wil niet zeggen dat de genoemde merken niet meer bestaan. Formeel zijn die benamingen nog steeds het juridisch eigendom van de Märklin holding. Willen ze voorkomen dat een ander zich van die merken meester maakt moet wel binnen een zekere periode (ik meen tien jaar na de laatste productie onder  deze merknamen) een produkt onder die naam door Märklin worden uitgebracht. Op dit moment denkt Märklin erover na om een deel van zijn producten in warenhuizen en andere soortgelijke omgevingen te gaan verkopen. Het is dus niet geheel uitgesloten dat daarbij ook die oude merknamen voor dat deel van het assortiment opnieuw gebruikt gaan worden.

Gegroet,

Rob
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hoi Rob,

Juridisch ligt dat misschien zo,zei het wel dat patenten en octrooien verlopen door de tijd,en ik meen zelfs dat ze Primex een tijdje overeind moesten houden door een nieuw model te produceren onder die naam.

Denk niet dat die namen opgerakelt zullen worden,ondanks dat Märklin weer in andere schappen wil liggen.
Ze zullen iets nieuws moeten bedenken,en zeker als ze ooit worden overgenomen door Simba Dickie,zal dat zeker veranderen.

Nu wilde ik liefhebbers van deze merken voor het hoofd stoten,integendeel want ik heb zelf ook materiaal van die merken gehad.
Maar heb ze doorgegeven aan kleinere familieleden.

Wel zou ik het aanmoedigen,dat je tussen My world en het gewone programma,nog andere redelijk geprijsde modellen vind.
Nu is het gat te groot volgens mij.

@ Ton,

Zelf ben ik al sinds 1981 bezig met de hobby,en had toen een startsetje met een drieassig lokje erin.

Na aanvulling met uitbreidingssetjes,kwam de eerste grote E-lok in zicht,en dat was de 3161 (1200 berlijnsblauw),en als ik me niet vergis,heb ik die nu al een jaar of 30 in de verzameling.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Fijn al die reactie's met het oudere spul er in.Ik vind het leuk wanneer iemand de moeite neemt om hier zijn klassiekertjes te laten zien.Het begint hier ook al een aardig verzamelingetje te worden.Die primexjes en die antexjes staan ook in de Koll.Het zijn oudere karretjes.Waarom zouden we dat overboord kieperen? Zelf geniet ik net zo veel van het eenvoudige oudere als van het ingewikkelde nieuwere.

Voor dit topic zouden we kunnen stellen:Alles vanaf het prille drierailbegin tot aan alles waar een (delta) decoder in zit.

Het lijkt mij niet echt nodig elkaar daarover in de wielen te rijden.Dat gebeurt in de echte wereld al vaak genoeg.We zijn hier met onze liefhebberij bezig,in deze modelspoorwereld.Daar mag van mij gerust een waas van ontspanning en gezelligheid om heen hangen.

De volgende van mij is ook weer een 3000.

Maar mag heus ook wel een 3100,3300,3400(zonder decoder)800 of 700 zijn hoor.
Wel ben ik het met Hans V.200 eens dat de jongere serie 3100,3300,3400 eigenlijk youngtimers zijn.Maar misschien kunnen we gezamelijk overeenstemmen deze categorie ook mee te laten doen.En wie weet wanneer we ruimte scheppen dan komt er misschien ineens een prachtig verzamelstuk boven water.

mvg Harry
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2008

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Prachtige degelijke lok is dat Harry.
Ik heb hem ook en rijd nog altijd fantastisch.

gr Tony
Re: Onze Klassiekertjes
Mijn CM800 ===> klik
en de ombouw ervan ===> klak
Re: Onze Klassiekertjes
Klassiek (korter) ===> klik
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Bahnhof Kloten op woensdag 13 maart 2013, 09:44:19
Die 3332 is gewoon een rooie 3050, dus een 30XX
En de E194 in de 3300 is volgens mij een 3022 ;)
Maar persoonlijk vind ik alles van voor 1990/start digitale tijdperk klassiekers
Die lok kan overeen komen met een klassieker,maar dan nog heeft ie een ander nummer 8o

Dat geld voor beiden,en mogelijk zijn er toch details veranderd,door de jaren heen.

Je weet wel,roostertje hier,handgreepje daar,of een andere pantograaf.

Märklin heeft wel vaker met uiterlijke details,lok's weer opgewaardeerd ;)

Dus zomaar verwijzen naar een klassieker,lijkt me een beetje onvoorzichtig.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Onze Klassiekertjes
klassiekertjes met de 30xx kode:

Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Haha die diaree-bruine Italiaan!!

Dat nou nog niemand de Capitol genoemd heeft....

F
Re: Onze Klassiekertjes
nog 'n 30xx klassieker en omdat ik het niet laten kan nog twee Primex modellen.
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: modeltreinverzamelaar op woensdag 13 maart 2013, 13:56:55
Voor mij is dit draadje afgelopen.
Fijn dat je van gedachte veranderd bent. :thumbup:
Re: Onze Klassiekertjes
Nog een paar uit de 30** serie:
3001 (1) ===> 3001 (1)
3001 (2) ===> 3001 (2)
3003 (1) ===> 3003 (1)
3003 (2) ===> 3003 (2)
3005      ===> 3005
3029      ===> 3029
3031      ===> 3031
3047      ===> 3047
3048      ===> 3048
3072      ===> 3072
3075      ===> 3075
3098      ===> 3098