In mijn jeugdige jaren zat ik regelmatig in de Märklin catalogus te bladeren.
En bewonderde dan de vele modellen waarvan ik de meest nooit gekocht heb, maar de laatste tijd heb ik meer affiniteit met het oudere klassieke Märklin rijdend materiaal gekeregen

.
Een half jaar geleden kocht ik een paar F7 modellen van Märklin, waaronder 3060/4060(Santa Fe) en de 3062/4062(New Haven) en ondanks dat ik er niet mee rij (ik rij digitaal), moest daar nog wel nog wat achter kunnen worden gezet in de vorm van USA goederenwagens.
En laat ik nu van de week toch een leuke aanbieding op Ebay Kleinanzeigen tegenkomen van 6 USA wagens die ik dan ook gekocht heb.
Voor zover ik aan de foto's kon zien, zagen de wagens er niet gebruikt uit en de verpakkingen waren niet gescheurd etc.
Het betrof: 2x 4571 Boxcar, 1x 4572 Boxcar, 2x 4575 Gondola en 1x 4570 Caboose.
Bij aankomst en uitpakken bleek dat, ondanks de leeftijd van meer dan 60 jaar, de wagens en verpakkingen in nagenoeg nieuwstaat verkeren, ik kan althans geen gebruiksporen op de wielen ontdekken.
Waarschijnlijk dat de wagens sinds mensenheugenis weer buiten de doos zijn geweest en het licht hebben mogen aanschouwen.
Hieronder wat foto's van de wagens:
4571

4571

4572

4575

4575

4570

Als laatste foto, de code op de klep van de Caboose, waar te zien is dat deze van Maart 1961 (03 61 is, althans de doos dan.

Binnenkort maar weer wat M-rail uitleggen en een USA treintje laten rijden.