Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Onze Klassiekertjes

Gestart door Har dinsdag 12 maart 2013, 08:55:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2010

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Dag Beste leden,
Ik kwam een site tegen van ELIZABETH MARIA in Haarlem.
Met Modeltreinen , klassiekers.
Is dit adres bij de leden bekend. Is het de moeite waard om eens te kijken?
Ik hoor het graag,
Groet,
Diederik
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Ik ken de winkel niet, maar er staat in ieder geval wel een flinke voorraad 2e hands spul!
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Prima winkeltje,alleen betaald parkeren.
Veel jaren 60 spul,deels met ovp deels zonder ovp.
Ik heb daar al veel tinplate rijtuigen vandaan gehaald,de kraan 7051.
De TEE van marklin (3070+4070).
Zijn vrouw doet de beelden en de rest in de winkel en hijzelf de treintjes.

Groetjes Fred (br44)
Re: Onze Klassiekertjes
Leuke site met veel hebbedingen. :thumbup: Link ===> klik
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Goede, eerlijke en betrouwbare verkoper  :thumbup:

Via marktplaats ontdekt ooit en er mijn TEE Ram gekocht.
De man vertelde aan de telefoon precies hoe de staat van de trein was. Dat is wel eens anders, op andere plaatsen.

Grtz Tony
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Ik ken hem al ruim 30 jaar, en hij maakt zijn afspraken waar.

Gr. Marcel
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Via Marktplaats daar ook eens wat aangeschaft.
Persoonlijk ken ik de verkoper niet, maar z'n
verkoophandel wordt naar waarheid aangeprezen
is mijn ervaring, bovendien zijn het goede prijzen! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Wow, mooi spul :thumbup: :thumbup: :thumbup: en goed dat je er regelmatig mee rijdt, want daar zijn ze toch voor gemaakt! >:-D
Re: Onze Klassiekertjes
Volgens mij staat daar een klein fortuintje bij elkaar :)
Re: Onze Klassiekertjes
Ik mag nog eens iets toevoegen aan dit prachtige draadje!
Vandaag gekocht de Marklin 3015 krokodil in replica doos.
Een tijdje geleden ook nog deze 2 prachtige rijtuigen gevonden, de 346/3 en 346/4.
Die oudjes doen het allemaal nog prima, toch genieten vind ik :)

Re: Onze Klassiekertjes
Liefhebbers van Märklin 'oude stijl' moeten daar maar eens gaan zien: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=58333.new#new
Of rechtstreeks daar: http://www.modellbahnboerse.org/theo.htm
Re: Onze Klassiekertjes
Deze horen hier ook. Alleen de wagon van Philips is geen marklin wel een oudje.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Geen Märklin maar wel  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wat is het merk?
Re: Onze Klassiekertjes
het merk er van kan ik niet vinden. het enige wat er op de doos staat is dat het bij de hema werd verkocht en er is met pen in geschreven 1988 en het is gemaakt in Italie . heb deze gevonden in een doos met oud speelgoed wat bij een kennis van zolder kwam.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hoogstwaarschijnlijk een Lima Wally.
De Hema verkocht in de jaren tachtig onder eigen naam (verpakking) Lima modelspoor.

Groeten,

Erik.
Re: Onze Klassiekertjes
@ erik. oke bedankt voor de info. schrijf het meteen er bij.
Re: Onze Klassiekertjes
Uit de Lima catalogus 84:
Re: Onze Klassiekertjes
En werd al gelanceerd in 1976 (in een andere kleur).
Uit de Lima catalogus 76:
Re: Onze Klassiekertjes
Bedankt voor de info. Nu weet ik ook precies wat het voor wagon is.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Ah, waarschijnlijk een echte Hema dus. Hij ziet er zo zwaar uit op de foto, maar weegt waarschijnlijk bijna niets.
En Hema kwam idd hij Lima vandaan, maar was nóg goedkoper uitgevoerd. Zo had Lima metalen wielen en bij de Hema waren die van plastic.
Re: Onze Klassiekertjes
Klopt lijkt heel zwaar maar weegt helemaal niks. En de plastic wieltjes zitten er ook onder. Toch leuk deze informatie heb namelijk nooit geweten dat de hema dit ook heeft verkocht.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Onze Klassiekertjes

Onder veel Lima-wagens zaten ook plastic wielen, dit ter aanvulling.
Het leuke is, dat die wagens het nog steeds prima doen op Märklinrails  ;)

Grtz Tony
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: nobody op zondag 25 oktober 2015, 10:21:25
Leuke site met veel hebbedingen. :thumbup: Link ===> klik

Heb mijn vrouw eventjes laten kijken ... als ik haar haar gang laat gaan, is ons spaargeld op aan treintjes :) van die beelden moet ze niets hebben :D :D
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Houden zo'n vrouw.  8o 8o

Mijn vrouw kijkt alleen naar kleren, schoenen en tassen.

Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Nu het draadje "Onze Klassiekertjes" over de vrouwen van Vince en BR66 dreigt te gaan  >:-D zal ik de pijnlijke stilte maar doorbreken met een nieuwe bijdrage.

Uit de oude doos ditmaal één van mijn naamgevers, een blauwe 1200 dus. Deze 1223 heb ik een jaar of 20 geleden op de kop kunnen tikken in hele puike staat voor een dito prijs. Het stammetje Plan E erachter is voor het grootste deel (5 stuks) minstens 15 jaar langer in mijn bezit, zuinig bij elkaar gespaard met de zakcentjes en verdiensten met klusjes voor familieleden. Ze kostten maar liefst ?24,50 per stuk en dat was een flinke aderlating destijds. Onlangs kon ik nog een partijtje op de kop tikken waarbij er nog twee zaten. Daardoor bestaat de trein nu uit zeven rijtuigen. Dat is een flink gewicht, maar voor deze machine is dat geen probleem.

Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Fraai & klassiek, ik zeg: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Na mijn bijdrage over mijn vrouw nu een iets andere bijdrage...

Hierbij mijn klassiekers (als dat mag Smalspoor in schaal 0 (1/43)) zijn tenslotte ouder dan mijn vrouw.

Märklin Minex 3450 en 3470

De stoomlocomotief is jarenlang gebruikt in het diorama in de Efteling

Als voorbeeld van de diesellocomotief  diende de 'krokodil' van Jagsttalbahn, maar deze had in werkelijkheid maar 2 assen....

Mvg

Marco
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hoi Marco,

Wat een heerlijke klassieke setjes heb je daar gescoord :favorite:

Ook als is de schaal anders, het rijdt nog steeds op de h0 rails :thumbup:

Heel veel plezier ermee :important:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
@1200 Blauw:
Je rijtuigen zien er puik uit, bij 2e hands plan E is het wel eens goed speuren of de verf niet afbladderde.
Deze lijken op de laatst geproduceerde serie, stonden die niet tot in de jaren '90 in de catalogus?
Die laatste serie was kwalitatief ook wat beter wat lak betreft...
Mij stoorde het wel dat ze veel te kort waren.

@ Marco: Ook dat ziet er goed uit. Minex heeft relatief kort in het programma gezeten. (Het liep zeker niet zo erg destijds??)
De basis, het onderstel, is eigenlijk simpel: Lijkt heel erg op onderstel van loc 3029 en de diesel op 3078.
Detaillering is best goed te noemen, zeker voor die tijd!
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
@Baanloos
Inderdaad zijn deze 4049's van de laatste serie, met vignet dus. Als een kleine jongen van zijn zuurgespaarde zakcentjes en door hard werken iets heel moois koopt is hij er ws ook zuinig op - in dit geval dus ook. Ik heb ze gekoesterd. De twee laatste exemplaren, die uit die partij dus, zijn wat minder. De vorige eigenaar was er ook zuinig op, maar heeft zijn kleinkinderen er naar verluidt mee laten spelen. Nu hebben ze dus wat ongebruikelijke krassen, helaas. De 4117 is ook door mijzelf aangeschaft. Dat was de laatste serie uit deze mallen. Zowel e 2e klasse als de 1e klasse zijn in de basis hetzelfde model; alleen de beschildering is anders. Volgens mij ging de 4117 in 1989 uit het assortiment, maar je kunt even goed gelijk hebben. Wil je het echt graag weten, dan kijk ik het wel even voor je na.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Baanloos op maandag 14 december 2015, 08:50:15
@ Marco: Ook dat ziet er goed uit. Minex heeft relatief kort in het programma gezeten. (Het liep zeker niet zo erg destijds??)
De basis, het onderstel, is eigenlijk simpel: Lijkt heel erg op onderstel van loc 3029 en de diesel op 3078.
Detaillering is best goed te noemen, zeker voor die tijd!

Relatief kort inderdaad van 1969 t/m 1972...

Ik heb op de seinpaal na alles compleet, alleen sommige items (zoals de seinpaal en de gesloten goederenwagons) zijn best prijzig te noemen....
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Dit keer even geen märklin klassieker maar een echte trix hondekop uit de jaren 60.
Het is een voor märklin aangepaste uitvoering. Werd aangeboden op marktplaats als een opknappertje. Aan het uiterlijk heb ik nog niet veel gedaan, alleen een schoonmaakbeurtje. Voor de rest wil ik er eigenlijk ook niet veel aan doen. Alleen de gele lijnen wat bijwerken misschien. Technisch mankeerde er niet veel aan. Het motortje liep nog prima. Ik heb er wel een decoder ingebouwd omdat hij anders niet op mijn digitale baan kan rijden. Verder heb ik de stroom afname verbeterd door montage van een nieuwe sleper, en massa via de wielen van 2 draaistellen i.p.v, de karakteristieke trix sleper die over de railstaven sleept.

Zoals jullie kunnen zien is het een 3-delig stel, en dat klopt natuurlijk niet, want in het echt reden ze nooit 3 delig. Alleen 2 of 4 delig. Nu zijn de tussenbakken nogal zeldzaam helaas, maar ik ben wel op zoek naar een 2e tussenbak.

Ondanks zijn leeftijd van ruim 50 jaren wil hij nog best rijden, al is het dan niet zo geruisloos als bijv een Piko hondekop.

groet,
Martin

Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Mooi filmpje en mooie baan!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Is er meer van die baan te zien op dit forum?
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
@ Martin:

Valt wel degelijk onder klassiekers met een grote K! Bovendien heet het topic onze klassiekertjes en niet onze M*-klassiekertjes.
Ondanks dat het model te kort is en niet kortgekoppeld straalt het toch een soort robuustheid en stevigheid uit net als het grote voorbeeld.
Dat maakt het in mijn ogen mooier dan het Pikomodel.
Het misstaat daarom zeker niet op jouw mooie baan. Bedankt voor je bijdrage!  :thumbup:
Re: Onze Klassiekertjes
Ik vind het wel jammer dat het topic 'Onze klassiekertjes' een subtopic is van 'Bespreking  Märklin H0 modellen', dat sluit andere merken eigenlijk wel uit, precies of die geen klassiekers zouden gemaakt hebben die de moeite waard zijn om hier te tonen. Ik vind die oude modellen van andere merken zeker even zeer de moeite als wat Märklin vroeger gemaakt heeft.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Tja, dit is het 3-railforum en ondanks dat Marklin hierin de grootste aanbieder is, wil dit m.i. niet zeggen dat er geen andere merken die ook loc's maken voor 3-rail besproken zouden mogen worden. Sterker nog, Trix is van oorsprong ook 3-rail.
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: Hanzi op maandag 11 januari 2016, 10:01:08
Sterker nog, Trix is van oorsprong ook 3-rail.
Nog sterker, ze begonnen zelfs met wisselstroom  ;)
(al was het een puur 3-rail systeem met 3 gescheiden rails)
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2011

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Mooie bijdrage Martin! De Hondekop spreekt zeer tot mijn verbeelding. Hij was vroeger in het bezit van mijn oom die mij op 4 jarige leeftijd heeft geinjecteerd met het modeltrein virus. Ik kan me wel herinneren dat  het model op zijn trix-express baan nooit lekker liep. Stroef en met horten en stoten. Desondanks zeer tot verbeelding sprekend voor een jochie van 4. Het filmpje is ook erg leuk.

mvg Harry
Re: Onze Klassiekertjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Beste mede genieters! :D
Omdat ik dit een geweldig mooi en interessant topic vind, besloten om ook maar enige bijdragen te gaan doen.
Daarbij komt dat ik héél veel materiaal aan het opruimen ben en voor de verkoop toch al foto's moet maken! O:-D

De volgende had ik dubbel en heb de minst mooie (deze dus! :-*) verkocht.

Stroomlijnloc BR 0310 DRG Märklin 3089 productie 1971
(het zwarte broertje al eerder in dit topic)



Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Het draadje komt weer tot leven, erg leuk!

Mijn bijdrage bestaat uit een aantal tin plate TEE-rijtuigen uit verschillende periodes, maar wel alle 24cm lang. De meeste hebben een interieur, maar sommige ook niet. Ook zit er wat verschillen in de kleur en staat. Ik kreeg ooit een TEE-rijtuig van mijn grootvader en heb er over de jaren een paar bij gespaard met zakgeld, opgespaard vakantiegeld, geld van verjaardagen etc. Omdat ik er zo lang over deed hebben de rijtuigen maar liefst drie verschillende dozen: de oude lichtblauwe, de nieuwere hardblauwe en de nieuwste exemplaren zelfs witte verpakkingen. De stand is uiteindelijk blijven steken op zes stuks. Het stammetje bestaat uit drie coupérijtuigen (wv eentje met sluitlichten), een barrijtuig, een restauratierijtuig en natuurlijk het door kinderen in die tijd verafgode panoramarijtuig (die mòest er gewoon bij). Correct is de samenstelling niet, maar met een beetje fantasie stelde het de TEE Rembrandt voor. Ik was er destijds bijzonder blij mee en nog steeds is het een stammetje vol goede herinneringen.
Oorspronkelijk stond hier loc 1212 voor, maar die heeft voor de gelegenheid zijn plaats even afgestaan. De 1205 kocht ik een jaar of 15 geleden nieuw in een winkeltje in de Achterhoek waar 'ie gewoon in de etalage stond. Dientengevolge is het interieur van de witte doos wat vergeeld. Voorzichtigheid geboden dus bij het uitpakken, want het brokkelt zo af.

Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Mooie samenstelling.
Zo zag ik hem op station Arnhem geregeld staan als ik van school naar huis ging.
Deze vertrok altijd een paar minuten voor de trein naar Doetinchem.
Was dat winkeltje toevallig in Zelhem dan bestaat hij nog steeds.

Re: Onze Klassiekertjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Nee, Zelhem was het niet. Het winkeltje was in Winterswijk en had een aparte korte naam, Kriek, of Kloek oid. Ik ben er nog wel eens geweest, maar heb het niet meer kunnen vinden. Het mannetje in de winkel was toen al op leeftijd, dus zal dat zaakje inmiddels wel gesloten zijn.
Re: Onze Klassiekertjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Mooie klassiekertjes heren. :thumbup:
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Vorige week schreef ik nog dat ik op zoek was voor een 2e tussen bak voor mijn trix hondekop. Die zoekactie heb ik inmiddels succesvol kunnen afsluiten. Marktplaats is een grote vriend van mij  :)

@ Harry: stroef rijden en met horten en stoten is inderdaad wel een eigenschap van de trix hondekop. Komt ook door de gebrekkige stroomafname in combinatie met een gelijkstroommotor zonder vliegwiel maar wel met wormwielen. Even geen stroom en hij staat meteen stil, totaal geen uitloop. Door het plaatsen van de decoder en verbetering van de stroomafname loopt hij nu een stuk beter. Maar hij komt nog steeds niet soepeltjes op gang, en afremmen gaat ook nog steeds niet comfortabel voor de Preisertjes. Eenmaal op gang rijd hij best wel mooi nu, al maakt hij daarbij wel een geluid alsof hij grind aan het vermalen is.
Maar het blijft een leuk nostalgisch model, en best wel leuk dat hij nog steeds zijn rondjes (weer) kan rijden na al die jaren.



groet,
Martin
Re: Onze Klassiekertjes
Héél goed :important:
Nu nog Symoba kortkoppelmechanismen en dito koppelingen monteren voor een mooi gesloten treinverband.
Re: Onze Klassiekertjes
Ronald69
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Blijft jammer dat je er een 4 delige versie hebt gemaakt. Persoonlijk had ik het mooier gevonden om er een goed lopend 2tje te maken.
Uitbreiding naar een 4 delige versie doet afbreuk aan het geheel en ziet er niet uit. Maar het is jouw hobby en als jij dat mooi vind lekker laten rijden zo.

Grt, Ronald.
Re: Onze Klassiekertjes
Lid sinds: 2007

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Aan goedlopende tweetjes heb ik geen gebrek, ik wilde juist eens iets bijzonders hebben.
Er klopt trouwens nog meer niet aan de 4 delige, volgens mij moet het achterste stuurstandrijtuig ook pantograven hebben.

hier kan je ook goed zien dat de Piko niet is ingekort. (en het groen is ook niet helemaal hetzelfde)



groet,
Martin
Re: Onze Klassiekertjes
Citaat van: martin op zondag 17 januari 2016, 12:52:42
volgens mij moet het achterste stuurstandrijtuig ook pantograven hebben.
Dat is juist. Bron afbeelding: Wikipedia
Re: Onze Klassiekertjes
Ronald69
gast

Re: Onze Klassiekertjes
Citaat: "Er klopt trouwens nog meer niet aan de 4 delige, volgens mij moet het achterste stuurstandrijtuig ook pantograven hebben."

Zoals Wim laat zien hoort dat zo te zijn maar de indeling van de Bk bak van het 4tje is ook geheel anders dan de (A)Bk van het 2tje.

Grt, Ronald.
Re: Onze Klassiekertjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onze Klassiekertjes
Hallo Martin.
Bijzonder leuk om dit Trix model op jouw baan te kunnen bewonderen! :thumbup:
Als jongen heb ik ook dit treinstel op de baan gehad, ik had nieuw uit de winkel 2 x dit treinstel voor mijn Märklin baan gekocht (jaja, maandenlang zakgeld opgespaard en veel karweitjes gedaan! O:-D) maar, hoe mooi dit ook op de baan stond, rijden deed het voor geen meter! 8o
In de te krappe bogen en op (kruis) wissels ontsporingen en ook het haperen werd erg vervelend.
Dus deze maar geruild voor een paar Märklin locs maar toch altijd spijt van gehad, dus deze zo'n 10 jaar geleden weer via een veiling teruggekocht. (nu alleen voor in de vitrine)

Veel plezier met dit fraaie treinstel.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.