Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ontwerp uit de oude doos L-baan 240x175cm

Gestart door Bas maandag 11 maart 2013, 17:15:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ontwerp uit de oude doos L-baan 240x175cm
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Ontwerp uit de oude doos L-baan 240x175cm
Dag tekenaars,

Tussen alle folders, tijdschriften etc in dozen van vroeger vond ik bijgaande ontwerp. Uit de tijd dat de Kibri-fabriek en een V100 nog voor mij grote modellen waren en ik op het punt stond naar de MTS te gaan. Rotring heetten die tekenpennen en ik kon die zomer niet wachten ze te gebruiken. Eerst met potlood, dan met de Rotring overtrekken op kalk-papier. Vervolgens de A3 naar A4 kopieeren op het bedrijf van mijn vader, die vond het maar stampie-vol. Helemaal gelijk natuurlijk. Uiteindelijk met de kleurpotloden aan de gang voor de afwerking.

Een ontwerp zonder compromissen alles moest er van mij in die tijd gewoon op! En dat in de kleine ruimte op mijn kamertje met die gekke hoek thuis. Een draaischijf was nog een onbetaalbare droom. Links een kleine ondergrondse keerlus en rechts kon in een kast een schaduwstation worden gebouwd. Overigens nooit afgemaakt en nu na vele jaren weer opnieuw met een ander ontwerp begonnen.

Wel veel plezier gehad met het "vrije tekenen". Met pc en/of CAD ben je toch zeker gebonden. Eerst dromen, afbakenen wat je echt wilt en dan lekker vrij schetsen/tekenen. Zonder gebonden te voelen aan PC/Cad-randvoorwaarden is dan ook mijn advies. Je kan dan altijd nog schuiven met e.e.a., kleinere gebouwen gebruiken of als halfrelief opstellen en andere compromissen maken.

Succes allen en groeten, Bas
Re: Ontwerp uit de oude doos L-baan 240x175cm
Hallo Bas,

dat komt me bekend voor.
Ben ook aan het opruimen op de zolder
en ik vond ook inderdaad een stuk papier en ook een kalktekening van de baan.
Maar deze zullen niet zo oud zijn als die van jou.


succes met de andere tekening zullen we dan maar zeggen


mvg Frans