Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?

Gestart door Ventie zondag 10 maart 2013, 10:12:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Hallo,

Toevallig kom ik bij het Google zoeken onderstaand model tegen.
Dit model fascineert mij.
Is op dit forum iemand die zou kunnen vertellen wat voor wagon/loc(je) dit is en waarvoor het werd ingezet?




Bij voorbaat hartelijk dank,

met vriendelijke groet,
Frits
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Hallo Frits, dit is een Railtractor : Railtractor


Grt, Ronald.
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
http://www.youtube.com/watch?v=E-ZwbmiOd0g

Google is je grootste vriend!

Gr. Fred.
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Bedankt, weer iets geleerd.
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Hoi Frits,

Ze gebruiken dit lokje oa bij draaischijven om locomotieven er op te rangeren en de loods in te duwen, vandaar de korte opbouw. Volgens mij staat er een bij de VSM in Beekbergen, uiteraard bij de draaischijf.

Vrgr

Frank

Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Hoi Frits,

Zie ook hier. Weliswaar spoor 0, maar leuk vanwege de extra informatie over het voorbeeld welke erbij vermeld staat. Met dank aan Brawa!

Groet,
William
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Hallo,

allemaal hartelijk dank.
Ik ga maar eens op zoek naar zo'n traktortje.
Kijken of deze is om te bouwen voor Märklin digitaal.
Past precies op mijn nieuwe baan.

hartelijke groet,
Frits
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
frits,
ik meen me te herinneren dat er in de jaren 90 van dit traktortje een messing bouwkit is uitgegeven door een firma in duitsland, als je meer wilt weten stuur dan effe een pb, kan ik verder zoeken.
groeten
jan
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Rivarossi (HO) maakt ze voor de NSB en FS ===> klik
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
De Breuer Railtraktor , max 25 km/h en 65 pk .
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Ja, maar in schaal 0 dus.

Citaat van: Laenderbahn027 op zondag 10 maart 2013, 11:26:40
Hoi Frits,

Zie ook hier. Weliswaar spoor 0, maar leuk vanwege de extra informatie over het voorbeeld welke erbij vermeld staat. Met dank aan Brawa!
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Ik heb er zo eentje in Tirano (FS) gezien, toen ik een tochtje over Alp Grüm maakte.

De motortjes werden Breuer genoemd. Dat weet ik nog wel. Ze bestonden al toen ik de Te 2/2 van Metropolitan kocht, ook een Tractor, maar dan van de BLS (in de jaren '60 gestationeerd in Spiez en in Reichenbach im Kiental o.a.).

Deze Te 2/2 van Metropolitan heeft ook een Breuer motor. Metropolitan maakte vroeger vooral h0 loks (messing handbewerkte modellen met serienummer en echtheidscertificaat) , later uitsluitend O, en de h0-lijn is uiteindelijk overgenomen door een andere firma (Smf) en vervolgens weer bij nog een andere firma ondergebracht (Hrf).

De Te 2/2 is bij veel Zwitsers bekender van de Rhb. In Graubünden waren nog al wat tractors op de rails te vinden. Ze werden vooral ingezet bij licht rangeerwerk en baanherstelwerk op kleine stations. Vaak hadden ze of een grote kist aan boord of een hijskraantje met grijper.
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Wat een leuk en fijn modelletje. Zijn er er ook al met ski gemaakt? Ik bedoel sleper  >:-D Of heeft iemand al ombouwervaring? Lijkt me met een kleine sleper misschien nog net te doen als er niet teveel wissels in het draaischijf rangeerterrein zijn. Ben benieuwd of hier een decoder en motor in te prutsen zijn.
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Ook ik ben nieuwsgierig naar ombouwmogelijkheden naar Märklin/ESU mogelijkheden.
Een reactie komt hier zeker, maar van wie?
Re: Wie kent deze wagon, loc of rangeertrein?
Frits,

Op Hagforum kwam ik dit draadje tegen klik

Groeten,
Henk