Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

speciale dag Brexbachtalbahn

Gestart door Jasperkc vrijdag 08 maart 2013, 00:29:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
speciale dag Brexbachtalbahn
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
speciale dag Brexbachtalbahn
Hallo Allemaal,

Bij deze wil ik even doorgeven dat ik via het Brexbachtalbahn promotieteam getipt werd op een heel erg bijzonder evenement. Op 4 Augustus a.s. gaat n.l. de stoomlok 23 042 van het spoorwegmuseum Darmstadt-Kranichstein een rit rijden over de Brexbachtalbahn. Op de terugrit van Höhr-Grenzhausen naar Frankfurt neemt deze lok de grootste wijnkruik ter wereld mee op een speciaal daarvoor geprepareerde wagon. Deze kruik is 1,69m hoog, heeft een omvang van 3,26m, een inhoud van 690l en is 300kl zwaar. De pers is aanwezig als ook een official van het Guinness Book of Records.

Mijn bedoeling is om daar ook bij te zijn. Echter ik heb geen auto maar wel een rijbewijs. Vanaf Arnhem is het ongeveer 3 uur met de auto. Zijn er ook mensen uit de omgeving van Arnhem die er ook naar toe gaan? Misschien is het ook een plan om Vrijdag heen te gaan en Maandag terug te gaan. Andere mensen die het ook leuk vinden om er naartoe te gaan en niet in de omgeving van Arnhem wonen roep ik ook op om te reageren. Misschien kunnen we iets combineren? Het is voor mij niet perse nodig om ook met die rit mee te gaan van Frankfurt naar Grenzau, leuker vind ik het om de Brexbachtalbahn te ontdekken en te genieten van de speciale dag.

Ok ik wacht alle info met spanning af.
Groet, Jasper