Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

water drops

Gestart door guyremgabdel zaterdag 16 juni 2007, 22:38:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
water drops
Lid sinds: 2006

offline
water drops
Is er iemand die ervaring heeft met de Water-drops van Noch ?
Meer bepaald: daar deze verwarmd moeten worden tot ca 130 gr. is mijn vraag : kan ik deze in de steengroeve vijver van faller (171815) gieten ?
Of gaat mijn vijver smelten ?

Graag uw berichten.

Guy
Re: water drops
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: water drops
Hoi,
Als ik de beschrijving lees, dan moet je de water drops 30 minuten op 120 graden verhitten in een oven. Daarna heb je twee minuten de tijd om het spul uit te gieten.
Als je Faller vijver van kunststof is, zal dat wel smelten denk ik.
Iemand anders misschien ervaring hiermee?

mvgr.  Charlie.
Re: water drops
robmarklin
gast

Re: water drops
Hoi

je kan met tweecomponenten-epoxy vrijwel hetzelfde bereiken, en dat hoef je niet te verhitten.  Nadeel; kan niet tegen UV straling, dan wordt het langzaam bruin. oplossing: als het 'water' klaar is even aflakken met blanke lak. Wel een mono-urithaan  lak, anders hecht het niet.

Lijkt allemaal reuze ingewikkeld, maar ik had dit allemaal in de schuur staan voor het onderhoud van een houten boot.

epoxy is het makkelijkst te krijgen als lijm van Bison, zit in die dubbele injectiespuit.

Groeten, Rob


Re: water drops
^Rook
gast

Re: water drops
Citaat van: robmarklin op dinsdag 19 juni 2007, 21:33:45
ik had dit allemaal in de schuur staan voor het onderhoud van een houten boot.

Dat klinkt interesting :) Wat voor een boot als ik vragen mag ?

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: water drops
Lid sinds: 2006

offline
Re: water drops
Citaat van: guyremgabdel op zaterdag 16 juni 2007, 22:38:16
Is er iemand die ervaring heeft met de Water-drops van Noch ?

Of gaat mijn vijver smelten ?

Ik denk dat het smelten wel meevalt, zo heet is het ook weer niet en het duurt niet lang voor het is afgekoeld.  Dat is dan ook de reden waarom het me een beetje tegenvalt.  Ik zag een demonstratie op de beurs in Keulen en het leek me wel wat (had het al eerder gezien), maar als je zelf gaat prutsen valt het wat tegen.
Het is snel afgekoeld en dan meteen heel kleverig/draderig en niet meer mooi te krijgen.  Met een verfbrander (fohn) kan je het weer vloeibaar krijgen en verder uitspreiden en ook de kleurtjes (waterdrops blue) mengen, maar als je langer met zulke hoge temperaturen werkt op je baan, dan wordt het wel linker (smeltend gras, riet, boompje naast het water, etc ...).

Ik ga toch weer met andere zaken wat proberen.
Re: water drops
robmarklin
gast

Re: water drops
de boot was een Kolibri, maar dat is off-topic.

die epoxy heb je van verschillende merken, en die hebben elk hun eigen hardingstijd. Van bison is dat heel kort (3-4 minuten) van bv De IJssel is het ca 20 minuten. Heb je wel veel tijd om alles rustig te verwerken, maar als je een waterval oid wil maken dan zit je dus vrij lang te prutsen tot het wat harder wordt en niet alle 'water' het meer in stroomt.

Groeten, Rob
Re: water drops
^Rook
gast

Re: water drops
Citaat van: robmarklin op zaterdag 23 juni 2007, 12:15:31
de boot was een Kolibri, maar dat is off-topic.

Houten Kolibri 8) Moooi...