Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Problemen, Reparatie & Onderhoud alle modellen/merken
| | |-+  Hoezo reinigen? Hoe ga jij je modellen schoonmaken?
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Hoezo reinigen? Hoe ga jij je modellen schoonmaken?  (gelezen 1220 keer)

Ventie

• Gast
Hoezo reinigen? Hoe ga jij je modellen schoonmaken?
« Gepost op: zaterdag 09 maart 2013, 11:22:05 »

Hallo,

Velen onder ons, beginner of bijv. herintreder, hebben de vraag hoe maak reinig ik mijn modellen?
Doe ik dat met olie, maar welke olie?

Welke delen kan ik wel en welke delen kan ik bijvoorbeeld niet met wasbenzine reinigen?
Kan men overal wasbenzine gebruiken?

Welke delen reinigt u ultrasoon?

Gebruikt u reinigingsmiddelen van de (model) fabrikant?

Wat doet u nadat u een model heeft gereinigd? Wrijft u het nog in met een speciaal middel en op welke wijze?

Zou u voor alle beginners/herintreder/vragenstellers/geïnteresseerden eenvoudig maar duidelijk willen omschrijven hoe u de modellen reinigt?
En hoe vaak reinigt U de modellen, wissels, rails etc. etc.??

Alle ervaren hobbyisten, alvast bij voorbaat hartelijk dank voor alle tips en aanwijzingen!

Met vriendelijke groet,
Frits
« Laatst bewerkt op: zaterdag 09 maart 2013, 11:25:07 door Ventie »

B100

• Gast
Re: Hoezo reinigen? Hoe ga jij je modellen schoonmaken?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 09 maart 2013, 13:18:06 »

Beste Frits

Ik heb hier een link naar 'onze' wiki waar veel van  jou vragen wordt beantwoord  http://wiki.3rail.nl/index.php/Hoofdpagina

Verder kun je op internet op de Marklinside handboeken downloaden waar alles instaat en hoef je niet alles opnieuw uit te vinden.

Mocht je naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben op technisch of ander gebied kun je me altijd een persoonlijk bericht sturen

gr Koos

« Laatst bewerkt op: zaterdag 09 maart 2013, 13:22:27 door B100 »
Pagina's: [1]   Omhoog