Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Telex BR86 werk niet

Gestart door PietMarklin zondag 03 maart 2013, 20:52:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Telex BR86 werk niet
Hallo forummers,
Ik heb hier een BR86 uit startset 29532: Dat is een 33961 maar dan met FX decoder. Ik kies uit de MS1 databank overigens de 29530.

Van deze loc werkt de telex koppeling niet. Zowel voor als achter niet. Hij rijdt en schakelt verder prima en ook de lichten werken goed. Maar in de telex zit geen enkele beweging. Ik heb de kap er af gehaald maar ik heb niet het idee dat er draden los zitten.
Heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn?

Zie ook foto´s
Re: Telex BR86 werk niet
Lid sinds: 2010

offline
Re: Telex BR86 werk niet
Hoe selecteer je die telex?

Met f1 of door 3x richting te veranderen?
Zijn delta broertje wil dat je de richting 3x omgooit.

Robin
Re: Telex BR86 werk niet
Ik probeer de telex te activeren met een functietoets op de MS1. Deze functietoest wordt zichtbaar als ik de 29530 selecteer uit de databank.
Re: Telex BR86 werk niet
Dit is een delta decoder..... , niks FX.... Ik vermoed dat je telex zo niet kan werken.. Probeer eens 3x achter elkaar van rijrichting te wisselen?

Walter
Re: Telex BR86 werk niet
Hallo Walter,
Heb ik me dan zo lelijk vergist?  :?
Weet je zeker dat dit een delta is? Hoe zie je dat dan?
Ik kan namelijk wel de verlichting aan en uit zetten, de maximale snelheid, de optrek- en afrem snelheid kan ik ook wijzigen van deze loc. Ook heeft de loc adres 53 en volgens mij hebben delta stoomlocs allemaal 78 als adres.

Maar in ieder geval, als ik 3 of meer van rijrichting schakel dan blijft de telex stil.
Re: Telex BR86 werk niet
Lid sinds: 2010

offline
Re: Telex BR86 werk niet
Delta kent geen 53. En die motor lijkt me met magneet ook geen Delta uitvoering.
Maar ik ken het model verder niet.Dus kan je geen zekerheid geven.
Piet je zou eens een lampje op de decoderuitgang kunnen zetten kijken of dat wel aangaat.

Robin
Re: Telex BR86 werk niet
 :oops: :oops: :oops: damn, je hebt gelijk.... Magneet, adres 53.... 60901 dan? Heeft de decoder 8 kleine schakelaartjes? Mogelijk is de adressering van de functieuitgangen bij deze lok anders dan die die je gekozen hebt uit de interne database. Dan zul je in het lokmenu de functieuitgang aan een ander knopje moeten hangen.....
Re: Telex BR86 werk niet
Lid sinds: 2010

offline
Re: Telex BR86 werk niet
Hallo Piet

Ik heb de zelfde lok hij staat meerdere keren in de data bank en bij maar 1 werken de telex koppelingen
dus gewoon fff ander artikel nummer uit proberen ik kan helaas niet meer kijken welke het is omdat ik er een lopi 4 in heb gezet
omdat de decoder bij mij kuren had

Mvgr Roland

heb t gevonden denk ik probeer 29533 is daar werkten bij mij de telex koppelingen wel op
Mvgr Roland
Re: Telex BR86 werk niet
Hallo Roland,
Bedankt voor de tip. Ik had zelf de 29533 ook al geprobeerd naast de 29530, de 29531. Maar werken alle 3 niet. En het juiste nummer van de loc, de 29532, zit niet in de MS1.

Maar het zette mijn wel aan het denken: Ik herinnerde me dat er op dit forum ook al eens iets is geschreven over het model 37540 op de MS1. Dit is een speciaal geval op de MS1 die 2 adressen gebruikt en alle 8 functie toetsen zijn dan werkbaar.
En daar zat een toets dus tussen die de telex deed bewegen....  :D :D :thumbup: :thumbup:

Maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn om 37540 te moeten gebruiken.... er is vast wel een goed nummer in de 29xxx serie...maar ja welke? :?

Maar in ieder geval... de telex doet het!!! En daar ging het even om. Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken.
Groeten Pieter