Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

LMS TEE-Ram

Gestart door robkop vrijdag 15 juni 2007, 17:46:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LMS TEE-Ram
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
LMS TEE-Ram
Zojuist mail ontvangen van m'n treinenleverancier:

"geachte heer

lsmodels komt half juli/augustus met het lang verwachte tee/ram 
treinstel van de ns
het is een absoluut topmodel geworden,voor een verrassend lage 
prijs , het treinstel zal aangedreven worden met
een 5polige mashima motor met dubbele cardanaandrijving alle 6 de 
drijfassen zijn
aangedreven.
verder is het model uitgerust met een stroomvoerende koppeling zodat 
er ook
wisselende front en sluitverlichting inzit de minimale boog waarop 
het treinstel ingezet kan worden
is 358 mm.
de ns uitvoeringen zijn slechts beperkt leverbaar(150 stuks van 
ieder) en hiervoor geld op=op."


DC 299.95
AC 325,00
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Kijk dat is nog eens een prettig bericht om te lezen! De Roco versie kan namelijk alleen maar minimaal R3 (434mm of zoiets) berijden, dus dat schiet niet op als je de K rail 2100 heb liggen......

Gelukkig had ik de LSM al in bestelling staan.

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: LMS TEE-Ram
Klik hier voor die foto's.

Wat een prachtje  8)

Groetjes,

Robbert
Re: LMS TEE-Ram
bart
gast

Re: LMS TEE-Ram
En wie is jouw treinenleverancier?

Gr,
Bart
Re: LMS TEE-Ram
Lid sinds: 2006

offline
Re: LMS TEE-Ram
Vind die TEE er wel erg "plastic" uitzien  :?
Re: LMS TEE-Ram
^Rook
gast

Re: LMS TEE-Ram
Wel heeele gave koppelingen hoor :!: Als die als los onderdeel te verkrijgen zijn...nou-ou...

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Nou Rolf,

doe mij maar dat hele treinstel van LSM. Getverdemme wat wordt ie mooi!!!!!! Ik kan niet wachten tot ie er is. Hopelijk komt de wisselstroom versie ook meteen met de gelijkstroomversie uit.

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Ik las net op Beneluxspoor dat de Roco TEE ook in juli uitgelevert moet worden. Wat ik eerder al heb gemeld, maar dat nog maar een keer doe: Roco heeft aangegeven dat hun TEE op MINIMAAL R3 bogen kan rijden! Mocht iemand een Roco TEE overwegen, hou daar dan wel rekening mee!

Ik heb begrepen dat de LSM wel de 360mm bogen kan rijden.

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
Davy
gast

Re: LMS TEE-Ram
Roco 42 cm dus.
Re: LMS TEE-Ram
MichelNL
gast

Re: LMS TEE-Ram
Hij is wel mooi.. :P
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Ja, van de foto's die ik inmiddels gezien heb van de Roco TEE, is het inderdaad een fraai ding. Maar die boogstraal, dat doet bij mij de das om, want ik heb nu eenmaal bogen met 360mm en wissels met 358mm.

Nu had ik de LSM toch al besteld en ik denk dat die qua uiterlijk niets onder zal gaan doen van de Roco. Wat ik tot nu toe van LSM / Railtop heb gezien, zou het nog wel eens kunnen dat dit model nóg fraaier gaat worden......

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
Lid sinds: 2007

offline
Re: LMS TEE-Ram
LSM belooft zoals gewoonlijk veel qua levering, maar de Roco is inmiddels gearriveerd.
Re: LMS TEE-Ram
Lokpaint
gast

Re: LMS TEE-Ram
Citaat van: henkv op donderdag 02 augustus 2007, 21:53:07
LSM belooft zoals gewoonlijk veel qua levering, maar de Roco is inmiddels gearriveerd.

En waar is de roco dan al te koop?

Als ik in de nieuwe roco katalogus kijk weet ik eigenlijk bijna zeker dat ik op het LS model ga wachten. Iets klopt er niet aan de neus van de roco, hij ziet er bol uit. Kan natuurlijk een voorseriemodel zijn. Patriijspoorten zien er ook erg klein uit.

Bart
Re: LMS TEE-Ram
HansKl
gast

Re: LMS TEE-Ram
Hier zijn wat plaatjes te bewonderen van de roco variant.
'k heb hem in bestelling staan.

Mvgr,
Hans
Re: LMS TEE-Ram
Lid sinds: 2007

offline
Re: LMS TEE-Ram
Citaat van: Lokpaint op donderdag 02 augustus 2007, 22:53:12
Citaat van: henkv op donderdag 02 augustus 2007, 21:53:07
LSM belooft zoals gewoonlijk veel qua levering, maar de Roco is inmiddels gearriveerd.

En waar is de roco dan al te koop?

In iedere welvoorziene modelspoorzaak.  :wink:
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Let wel, alleen de SBB versie is nu uit he. De NS versie moet nog komen.

Maar ik wacht wel op LS Models, die kan tenminste ook de standaard Marklin wissels berijden......

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Er zijn weer nieuwe foto's op internet te vinden van de LSM/Railtop TEE.

http://www.railtop.ch/html/sbb_ns-ram.html

Ik vind het een erg mooi treinstel als ik de foto's zo bekijk.

Nu maar hopen dat ie snel uitgeleverd wordt!

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
Lokpaint
gast

Re: LMS TEE-Ram
Hoi,

in vergelijking met het roco model vind ik hem toch een stuk minder!

Vooral onder de ramen in de cabine loopt een lelijke naad en ook de overgangen tussen de rijtuigen vind ik nog minder fraai.

Ook de roosters in de dakrand zien er niet erg plastisch uit, het dakbereik van de motorwagen is wel mooier.

Bart
Re: LMS TEE-Ram
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: LMS TEE-Ram
Leuk detail vind ik de zonweringen die hier en daar zijn geimiteerd. De dakventilatoren van de motorwagen en de koppelingen zien er ook goed uit, al heb ik het idee dat ze erg ver uitsteken.
Minder geslaagd vind ik de roosters in de dakrand van de motorwagen. Waren die open bij het voorbeeld? Een beetje donkergrijze verf in de dieper gelegen delen zou dan niet misstaan.

De wagenovergang ziet er op sommige foto's echt niet uit, maar als je kijkt naar de overgang tussen de motorwagen en het eerste rijtuig, heb ik de indruk dat er nog een soort hoesje overheen moet, om er, net als bij het origineel, een gesloten overgang van te maken.



Jammer trouwens dat er geen close-up van de restauratie bij staat. Verder vind ik het een fraai model. Mooie lengte ook. Maar ja... ik heb al een 3070... ;-)

Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Het is zeker te hopen dat zo'n hoesje ook over de andere rijtuigovergangen hoort, maar dat betwijfel ik, aangezien men op de website juist een rijtuigovergang zonder hoes laat zien.

T.a.v. die roosters, bij aflevering waren deze onder de dakrand inderdaad creme van kleur. Na verloop van jaren werd dat natuurlijk wel smerig en dus donkerder van kleur.

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Ik snap alleen e.e.a. niet.

Als je op de homepage van LS Models kijkt en je scrolt naar beneden naar de foto's van de TEE in aanbouw, dan zie je daar al enkele details, die ik op het model van Railtop niet meer terug zie.

Hierbij gaat het om de snuffel onder de automatische koppeling en om de houders onder de onderste frontseinlampen. Railtop en LSM maken toch gezamenlijk een model van de TEE? Ik vind het dan erg vreemd dat details die er in ruwbouw waren, in de eindfase kennelijk niet meer op zitten?

Iemand een idee hoe dit zit?????

Groetjes,

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: LMS TEE-Ram
Märklin maakt van nieuwe modellen (zoals de blauwe 1200) altijd eerst een handmonster. De uiteindelijke serieproductieversie verschilt altijd in details van het handmonster.

Wellicht dat de TEE in aanbouw zo'n handmonster is en dat -- om wat voor reden dan ook -- bepaalde details zijn komen te vervallen in de serieversie.

Martijn
Re: LMS TEE-Ram
sbbmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Goede middag,

Nou ik wil ze eerst eens naast elkaar zien die Roco en die LSM. Dan zien we wel.

Gr Arnout.
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Er wordt op drehscheibe gesuggereert dat het model op de site van Railtop nog het handmonster is. Nou ja, we wachten het maar af.

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: LMS TEE-Ram
Hebben ze in ieder gaval nog de mogelijkheid om tafelverlichting in te bouwen :mrgreen: :mrgreen:
Re: LMS TEE-Ram
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: LMS TEE-Ram
Citaat van: robkop op vrijdag 31 augustus 2007, 14:40:54
Hebben ze in ieder gaval nog de mogelijkheid om tafelverlichting in te bouwen :mrgreen: :mrgreen:
Ik stuur ze wel ff naar je door :mrgreen:
Re: LMS TEE-Ram
NSmarklin
gast

Re: LMS TEE-Ram
Op beneluxspoor.net staat inmiddels te lezen dat de uitlevering van de Railtop/LSM TEE ongeveer 6 maanden vertraagd is door te kleine productiecapaciteit in China.

Da''s weer flink balen, maar het is niet anders.

Jeroen
Re: LMS TEE-Ram
Lokpaint
gast

Re: LMS TEE-Ram
Citaat van: NSmarklin op donderdag 06 september 2007, 08:41:35
Op beneluxspoor.net staat inmiddels te lezen dat de uitlevering van de Railtop/LSM TEE ongeveer 6 maanden vertraagd is door te kleine productiecapaciteit in China.

Da''s weer flink balen, maar het is niet anders.

Jeroen

Ik denk eerder dat het een financiele kwestie is. LS heeft het hele jaar door al flinke leveringsproblemen, de produktiecapaciteit is volgens mij meer dan voldoende aanwezig.

Bart
Re: LMS TEE-Ram
AlexW
gast

Re: LMS TEE-Ram
Voor mij einde LSM!!! LS models reageert niet op mails, telefoontjes hebben allen loze beloftes opgeleverd. Ze leveren gewoon geen onderdelen, dus als iets stuk of versleten is, einde oefening! Mijn RAM heeft stuk draaistel. Railtop weigert levering omdat het een LSM model is.
Heerlijk, zo'n ruzie. Alleen de klant is weer de dupe.
Dus denk er nog tien keer over na voordat je iets vam LSM koopt of Railtop.
Re: LMS TEE-Ram
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: LMS TEE-Ram
Even een berichtje gevonden op lsmodels.com



Even voor een geheel beeld tussen lsm en railtop.

Groeten,
Herman
Re: LMS TEE-Ram
Lid sinds: 2007

offline
Re: LMS TEE-Ram
Tsja, wij kunnen niet weten wie gelijk heeft.

Het is wel zeker dat LSmodels onder eigen naam een beperkt aantal TEE stellen heeft geleverd, wetende dat er geen verdere service op kon worden verleend.
Re: LMS TEE-Ram
AlexW
gast

Re: LMS TEE-Ram
Eindelijk de defecte onderdelen van LSM gekregen. Ze hebben ze zelfs van hun TEE afgehaald. Enig nadeel. De defecte koppeling is mpeilijk te repareren. Alleen de pinnetjes zijn gestuurd, die echter alleen met preciesie gereedschap te solderen zijn.
Het heeft lang geduurd en veel moeite gekost, mar ze hebben het toch zoveel mogelijk goed gemaakt. Chapeau!