Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Deltamodules als boosters

Gestart door dani dinsdag 26 februari 2013, 20:28:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: zonder titel
Lid sinds: 2006

offline
Re: zonder titel
Ik gebruik m'n Ecos interne booster alleen voor de rangeersporen, de baan zelf door Ecos boosters.

Reden: Heb 2 Ecosboosters en dat is zat, en ik hou liever de temperatuur v/d Ecos zo koel mogelijk :thumbup:

Als de centrale 1 uur aanstaat is de interne booster temp. +- 54 graden, de beide Ecosboosters worden rond de 45 graden.
Zowel interne als Ecosboosters kunnen 4A aan, maar bedenk wel dat de interne booster lekker ingebouwd in de Ecos zit :|
In de Ecosboosters zit een koelvennetje, volgens mij in de Ecos niet.

Mvg Gert
Re: zonder titel
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: zonder titel
op een ander forum heeft men de test met verschillende lampen gedaan.Er kon bij kortsluiting makkelijk een stroom lopen van 4 amp voor er wat afschakelde of zelfs niet afschakelde.Je ecos staat normaal op 4 amp kortsluitbeveiliging.Die zal er dan wel geen last van hebben maar de sleper en zelfs de wielen van de kortsluiting makende loc of wagon zullen lekker aanbranden of zelfs smelten.Is reeds gebeurd bij een lid aldaar.
De problemen die zich voordoen tussen de secties hebben gewoon te maken met eventuele verschillen in uitgangsspanning van de trafo's.
Op je ecos kan je makkelijk stroom meten terwijl je baan draait.Kijk eens bij de overgang van je loc naar een andere sectie wat de stroommeter aangeeft.Ik heb zelf met de ecos boosters van 8 amp de test gedaan met een loc die van de ene sectie naar de andere rijd.Dit met een spanningsverschil van 1 volt tussen beide.Gevolg is dat bij de overgang , de booster met de hoogste spanning gewoon kortstondig een stroom naar de ander booster stuurt.Dit was zelf 750 mA bij overgang.Is niet gezond voor de apparatuur.Weet niet wat het zou geven bij je delta's.
PS:als je boosters een mooi gelijke uitgangsspanning hebben dan gebeurd er niets.Die van esu kun je makkelijk afregelen op de spanning van de ecos.
Re: Deltamodules als boosters
ik heb mijn baan nog niet heel "intensief" bereden, ik zit eigenlijk nog deels in de bouwfase en ben nog niet toe aan automatisch rijden of rijden met meer dan 4 treinen tegelijk, mede door beperking van de MS1 die niet zo handig "omschakelt" tussen loks.

Maar ik hoop binnenkort hier verandering in te brengen.   Mijn idee is dat als ik 5 of 6 secties heb, en er in elke sectie gemiddeld 2 loks rijden, het dan al druk genoeg gaat worden.   Het is niet een baan om "rondjes " te rijden , eerder om nog flink wat dingen "handmatig" (met PC ondersteuning) te gaan doen.
Re: Deltamodules als boosters
Hallo Anne W,

Een ?schakeling? voor kortsluitmelding maken is niet zo?n groot probleem, zelfs jij kan dat. Walter wissels heeft er een ooit van mij een gekregen.
Waarom de terugmelding naar de ECoS zodat de gehele baan uitgeschakeld word ontgaat me een beetje.

Jurrien,

Meet de spanningen van de verschillende uitgangen eens na of er verschillen zijn.


Mvg,
Peter
Re: zonder titel
Lid sinds: 2011

offline
Re: zonder titel
Dat was dit draadje omdat ik er ook mee bezig wilde destijds gelezen. Toch had ik een probleem toen mijn lange ICE met twee slepers over twee boosterkringen stond. Nog een filmpje gemaakt in m'n draadje. Ik vond het te link om met het uitproberen door te gaan.
Re: zonder titel
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: zonder titel
thx vond het niet meer terug maar kan het nu ook eens rustig herlezen.En anderen zullen er ook veel aan hebben.
Re: Deltamodules als boosters
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Deltamodules als boosters
Op het Duitse Stummiforum kwam ik dit topic tegen: http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=5&t=90133

Groet, Anne W