Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

winrail 10 onder windows 7pro 32bits

Gestart door orient express woensdag 27 februari 2013, 22:20:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Graag zou ik in kontakt komen met forumleden die WEL succesvol winrail 10 nederlandstalig op hun pc draaien, onder windows 7 pro, 32 bits. Ik heb een installatieprobleem, die ook met hulp van de helpdesk van MVB (nog) niet op te lossen is. Als de persoon die het wel gelukt is deze versie te installeren bereid is om een paar bestanden te vergelijken, zou dat misschien helpen om een oplossing te vinden.
Het is NIET de bedoeling een discussie te starten over voor en nadelen van dit ontwerpprogramma. Daar is elders al over geschreven.Dus graag alleen reacties van gebruikers van exact dezelfde hard- en software.  Bij voorbaat dank.  WJK
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Dit draadje mag gesloten worden, probleem is niet op te lossen. WJK
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Hallo,


Wat is precies je probleem met WinRail 10?? Ik ben er benieuwd naar (ik heb deze onder Win7 64 bits).

Begin had ik problemen maar moest het e.e.a. uitvoeren met Admin-rechten. Speelt dat bij jou ook misschien?

Groeten,
Henk
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Henk,  je krijgt een PB
Wim
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Vraag me af wanneer ze een versie van WINRAIl voor Apple/MAC gaan uitbrengen....
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Neem het gratis SCARM programma , dat werkt prima.
Kan je ook veel mee , makkelijk en simpel.
En ja , als je al Wintrack hebt gekocht , is dat wel een bittere pil.
Met andere worden , sterk balen.

Veel suc6.
Mvg: Alex
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Ik heb ook getracht winrail 10 te installeren en ik heb ook Windows 7 64 bits.
Installeren lukt maar bij het opstarten krijg ik alleen de Duitstailige versie en niet de Nederlandse.

Oplossing van MVB:
de-installeren, opnieuw installeren en handmatig het windows-register aanpassen en dan pas het programma opstarten.
Nu vind ik het windowsregister aanpassen iets voor computer experts en niet iets voor de gemiddelde gebruiker.
MVB kon verder geen oplossing bieden.

Henk iKing
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Ik snap het niet dat jullie problemen hebben met de taal-installatie. Werk al weer 2 jaar met WinRail 10 onder W7 64 bits zonder problemen. Vanaf de installatie in het Nederlands.

Ik heb nu de CDRom niet bij de hand anders kan ik het verloop m.b.t. installeren nog eens nakijken. 

Wat waar is, dat de ondersteuning van WinRail bedroevend slecht is, sinds de Amelanders dit hebben overgenomen.
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Citaat van: has-bls op maandag 22 april 2013, 18:48:40
Hallo,


Wat is precies je probleem met WinRail 10?? Ik ben er benieuwd naar (ik heb deze onder Win7 64 bits).

Begin had ik problemen maar moest het e.e.a. uitvoeren met Admin-rechten. Speelt dat bij jou ook misschien?

Groeten,
Henk

Ik heb de standaardinstallatie uitgevoerd met als enige afwijking een installatie op de D-schijf. Winrail schrijft een aantal instellingen n het register weg in een sbmap terwijl het programma dit in de hoofdmap verwacht. Resultaat: het programma is in het Duits terwijl ik het in het Nederlands verwacht. Oplossing is handmatig het register aanpassen.
Mijn probleem is dat ik dat niet wil en vindt dat de leverancier dit moet regelen.

Trainhenk
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Citaat van: orient express op woensdag 27 februari 2013, 22:20:58
Graag zou ik in kontakt komen met forumleden die WEL succesvol winrail 10 nederlandstalig op hun pc draaien, onder windows 7 pro, 32 bits. Ik heb een installatieprobleem, die ook met hulp van de helpdesk van MVB (nog) niet op te lossen is. Als de persoon die het wel gelukt is deze versie te installeren bereid is om een paar bestanden te vergelijken, zou dat misschien helpen om een oplossing te vinden.
Het is NIET de bedoeling een discussie te starten over voor en nadelen van dit ontwerpprogramma. Daar is elders al over geschreven.Dus graag alleen reacties van gebruikers van exact dezelfde hard- en software.  Bij voorbaat dank.  WJK

Orientexpress,

Kun je iets meer info geven over de installatieproblemen?
Gebruik je de standaardinstallatie of niet?
Installeert de pc het programma of niet?
Komen er foutmeldingen en zo ja welke?
Heeft de gebruiker die installeert voldoende rechten?
etc.

Bestanden controleren heeft alleen zin als je het programma gekopieerd hebt en er mogelijk bestanden niet mee zijn gegaan.

groeten,

Trainhenk

Trainhenk
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
@trainhenk en andere reageerders,   Het probleem speelde in januari jl.  De 32 bits versie, gaf alleen de duitse taal weer, zonder verdere foutmeldingen. Er was een uitgebreide email wisseling met helpdesk MVB.  Deze liep vast doordat men de mogelijke oplossingen die ook op hun website staan (register handmatig wijzigen e.d.) steeds herhaalde, ook nog wat andere ingrepen voorstelde, die wel allerlei foutmeldingen gaf, zonder effect.  Een oproep op dit forum gaf tot april geen reacties, waaruit ik de conclusie trok, dat weinig 3railers deze software gebruiken.  Ik heb ondertussen de duitse en de engelse demoversies geinstalleerd, deze werken direct.  Het software probleem zit in windows7 en bij mij specifiek 32 bits, (meerdere 64 bitters zijn blijkbaar tevreden) Overigens werkt winrail wel direct na installatie in NL maar na herstarten alleen nog Duits. Ik heb niets tegen Duitsers, maar de verkoper geeft aan dat het probleemloos onder NL moet werken.
MVB was niet in staat, of wilde niet meer verder of dieper doorgaan met dit probleem, zodat ik uiteindelijk mijn geld terug gekregen heb (keurig volgens hun garantie)  Ik wilde en wil verder geen vingertjes uitsteken, dus gaf in april al aan, dat wat mij betreft dit draadje gesloten kon worden. Ik had geen zin aan een dode koe te gaan trekken, dus heb een ander programma aangeschaft, dat binnen enkele minuten werkte en hier ben ik dus ook tevreden mee.  Wat mij betreft einde discussie.
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Voor U misschien wel einde discussie.

Maar voor enkele begint het dan pas leuk te worden , de reden is simpel.

Als ik dit pakket wil aanschaffen voor aardig wat centjes , wil ik wel graag dat het werkt nietwaar.

Als ik dan lees wat U allemaal hebt moeten doen om het werkend te krijgen , kan dit in sommige gevallen beter gemeld worden.

Anders is er zo weer een volgend slachtoffer weer hier te zien , en dat zou toch wat jammer zijn niet waar.

Aan de andere kant is het ook zo dat volgens mij de service minimaal is dat ze geen goed antwoord voor dat taal probleem hadden.

Dit betekend dat er zat mensen zijn die dit dan maar lekker overslaan.

Maar gelukkig bestaan er wat andere programma , waaronder gratis Scarm een hele mooie is .

Heb daar goed ervaringen mee.

Mvg: Alex
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Citaat van: orient express op zondag 02 juni 2013, 22:35:44
@trainhenk en andere reageerders, enz   

Je hebt mij een tijdje geleden een PB'tje gestuurd met dit onderwerp. Ik heb het helaas met opschonen van mijn postvak IN verwijderd.

Ik bezit zelf ook dit programma ( en voor een aangeschafte software valt de prijs ten opzichte van andere niet gratis software) nog wel mee.
WinRail 10 is op zich geen slecht programma. De ondersteuning van MVB kan beter: daar ben ik het met de andere forummers mee eens. Ooit in eerdere jaren stond MVB op de beurs in Houten voor uitleg en demonstratie.  Die meneer van toen kwam uit EIndhoven zo staat mij nog bij.

Een opmerking richting Alex: de een voelt zich 'senang' bij WinRail, de ander bij SCARM en de derde weer bij Koploper of AnyRail. Voor elk programma valt iets te zeggen. Ik denk dat dit forum JUIST bedoeld is om elkaar bij problemen te helpen en te adviseren en niet om iets wat een ander heeft 'naar de prullenbak te verwijzen'. Daar help je andere gebruikers niet mee.

Dus dit topic sluiten is echter geen goed idee: dit kan gebruikt worden voor overige gebruikers die vragen hebben m.b.t. gebruik van WinRail (10), of het nu onder Win7 32 of 64 bits draait. Daarmee ondersteun ik de uitspraak van TrainHenk.

Als de topichouder dit steunt: mag ik dan het advies geven om het onderwerp te wijzigen in: Werken met WinRail-10 onder Windows-7 (32/64 bits)??  Dan kunnen we de discussie levend houden!
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Over en weer ervaringen uitwisselen OK !  Maar niet zwartepieten !
Overigens freeware hoeft zeker niet minder te presteren, maar juist voor ondersteuning bij problemen probeer je voor een redelijke prijs software te kopen. En persoonlijk vindt ik 100 euro voor goed-werkende software niet te duur, mits het ook doet wat het belooft. ( op dit forum wordt menigmaal erg naar de prijs gekeken, en zonder probleem 300 euro of meer, voor een b.v. nieuwe loc betaald. Maar ik ben het met vorige reacties eens, dat ieder dat voor zich uitmaakt, naar gelang hij/zij te besteden heeft en wat hij/zij belangrijk vindt.  Plezier in de hobby is belangrijk en mijn meeste plezier is een uitdaging aangaan, maar als een redelijke inspanning geen resultaat geeft, ga ik mijn verlies (tijd/geld) voor lief nemen en wat anders proberen. Dit forum heeft een schat aan info, waar ieder wat mee kan.
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: winrail 10 onder windows 7pro 32bits