Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

VIRM 2013

Gestart door nkeer3 woensdag 27 februari 2013, 10:36:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
VIRM 2013
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
VIRM 2013
Re: VIRM 2013
Remie
gast

Re: VIRM 2013
Geel en blauw houdt van oranje zal hier vast wel komen  :thumbup:
Re: VIRM 2013
demennes
gast

Re: VIRM 2013
Vind het persoonlijk erg jammer dat Rivarossi niet een V-IRM I-V in de Olympische uitvoering uitkomt, denk als Rivarossi er een stuk of 1000 zou laten maken de kosten die ze maken voor zo'n uitvoering er gemakkelijk mee terug zouden kunnen verdienen, heb namelijk het idee dat zo'n uitvoering van dit type trein als warme broodjes over de toonbank zouden gaan en prachtig zou kunnen staan bij de Olympische uitvoering van de Koploper ICM IV van Märklin/Trix

Groet Dennis
Re: VIRM 2013
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: VIRM 2013
Ze zijn al stom genoeg om 3 varianten tegelijk uit te brengen. Verspreid het over een grotere periode en je verkoopt er meer. Omdat mensen dan meerdere varianten kopen, meteen 3 stellen tegelijk kopen kost teveel geld. Tevens kunnen je oplages dan omhoog lijkt mij.

Zo zal de olympische variant ook nog wel komen, alleen kan dat nog wel een jaar of jaren
Re: VIRM 2013
redskin
gast

Re: VIRM 2013
Ben eindelijk benieuwd wanneer ze worden uitgeleverd. Heb de OV versie al een jaar in bestelling staan.
Re: VIRM 2013
demennes
gast

Re: VIRM 2013
Misschien komt de Olympische V-IRM IV volgend jaar wel of het jaar erop, al moet ik wel zeggen dat ik de Lekker Lezen In De Trein versie en de OV Chip versie ook erg mooi vind, hoop alleen wel dat de bakken nu wel zo gekoppeld worden als bij de Roco Plan T het geval is.

Groet Dennis
Re: VIRM 2013
Remie
gast

Re: VIRM 2013
Is het niet zo dat ze de rechten niet hadden gekregen om de olympische afbeeldingen af te drukken?
Re: VIRM 2013
demennes
gast

Re: VIRM 2013
Nou ik ben een keer in Dordrecht geweest en daar was de vertegenwoordiger van Rivarossi, Lima, Electrotren enzo en die zij is ons te duur om zo'n treinstel te laten maken !
Re: VIRM 2013
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: VIRM 2013
Ik wacht wel tot er een v-irm VI komt :)
Re: VIRM 2013
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: VIRM 2013
Citaat van: demennes op zaterdag 06 april 2013, 13:38:55
Nou ik ben een keer in Dordrecht geweest en daar was de vertegenwoordiger van Rivarossi, Lima, Electrotren enzo en die zij is ons te duur om zo'n treinstel te laten maken !
Het maken van een treinstel met daarop personen is inderdaad duurder dan gewoon een standaard kleurvariant zoals de OV chipkaart omdat er veel meer kleuren gebruikt moeten worden. Hierdoor kun je het treinstel niet standaard in spuiten, maar zul je gebruik moeten maken van decals. Voor grootseriefabrikanten is dat gewoon te duur.
Märklin heeft de olympische koplopers laten maken in China, en we weten hoeveel moeite het heeft gekost om deze variant te produceren. Al is dat verhaal, het niet gebruiken van doorzichtige decals en het daarbij behorende conflict, een ander verhaal.

Ik zou er dus niet snel op rekenen dat een olympische variant komt van vorm.

Grtn,
Herman