Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Roco 2427 (NS) Wagonsvraag

Gestart door Kevin_S zondag 24 februari 2013, 20:03:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Hallo iedereen.
Ieder lid die het draadje show je nieuwste aanwinsten van 2013 volgt heeft vast gelezen dat ik gister van mijn ouders een Roco 2427 heb gehad,
Dit is een Roodkleurige diesellocomotief. nu zie ik vele filmpjes op internet van deze loc,
Ook 1 filmpje waarin de 2427 NS kalkwagons trekt. Alleen zit ik nu even financieel krap dus geld voor kalkwagons heb ik niet.
Zit net te denken aan een 5tal wagons die ik nog heb liggen waar ik eigenlijk nog geen doel voor had, zie deze link via marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m642812055-piko-open-goederenwagon-van-de-ns-13.html
Het artikelnummer die beschreven staat in de Marktplaats advertentie is:  56555090

Nu wil ik eigenlijk wel een complete trein van deze maken met kalkwagons, maar zit er dus mee dat ik het financieel even niet trek.
Kan ik deze wagons ook gebruiken achter deze loc?
Zit erg te twijfelen daaraan.

Wie kan mij geruststellen dat dat kan?

Groeten marklingek
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
waarom niet? Je baan is jou wereld, en daar ben jij de enige die bepaald, wat er gebeurd! Dus wat maakt het uit, dat dit wellicht in het echt nooit voorkwam?

Roy
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Citaat van: Roy op zondag 24 februari 2013, 20:12:39
waarom niet? Je baan is jou wereld, en daar ben jij de enige die bepaald, wat er gebeurd! Dus wat maakt het uit, dat dit wellicht in het echt nooit voorkwam?

Roy

Oke,
Wat voor wagons trok deze loc? ben zelf aan het denken aan de kalkwagons..

Groeten kevin
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
ik zou zeggen, tik op google eens ns2400 in. Klik dan bovenaan het scherm op "afbeeldingen". Er gaat een wereld voor je open.

De 2400 is erg bekend vanwege het trekken van de VAM-treinen. (vuilnis). Of de bruine versies hier ook voor gebruikt werden, weet ik niet.

Roy
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Lid sinds: 2007

offline
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Je kan je beter afvragen welke wagens niet door de 2400 werden getrokken. Een typisch manusje van alles. Met die open bak wagens kan je bijvoorbeeld een bietentrein formeren. Is dan een tikkie kort, maar dat is nu eenmaal al gauw zo op de modelbaan. De 2400 is ook heel typerend voor een buurtgoederentreintje, zoals ze in de jaren zeventig nog wel bestonden. Zet nog wat gesloten wagens en een enkele ketel erbij en je treintje is klaar. Dat hoeven ook geen NS-wagens te zijn. Goederenwagens zwerven door heel Europa. Er waren ook toen altijd veel meer buitenlandse wagens in Nederland dan NS-wagens.
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: Roco 2427 (NS) Wagonsvraag
Oke.. dan ga ik de volgende wagons achter de trein doen;

4 NS openbak wagons
1 aral tankwagon db
3 wagons ns uit startset roco 51141
1x marklin wagon uit 2004

Lijkt me zeer netjes dit.

Groeten marklingek