Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

marklin 13302

Gestart door vinnie donderdag 14 juni 2007, 20:33:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin 13302
vinnie
gast

marklin 13302
goede avond ik heb hier een loc met het nummer 13302 via via aan geboden zouden mensen mij kunnen vertellen wat hij waard is hij is zonder doos maar it geen beschading aan

graag hoor ik van jullie
Re: marklin 13302
Gerard
gast

Re: marklin 13302
Dan zal ik als eerste even reageren: zou je in het vervolg leestekens en hoofdletters willen gebruiken? Dat leest een stuk makkelijker.
Re: marklin 13302
vinnie
gast

Re: marklin 13302
sorry maar mij nederlands is door mij lees probleem niet echt optiemaal.
zal er proberen op te letten Gerard.

Re: marklin 13302
Gerard
gast

Re: marklin 13302
OK, in dat geval bedank ik je alvast voor de moeite.
Re: marklin 13302
^Rook
gast

Re: marklin 13302
Hallo Vinnie,

Die 13302 is het nummer dat op de loc zelf staat ? Kun je er iets meer over vertellen :?: Is het een stoomloc, E-loc, diesel, enz...?

Vriendelijke groeten,

Rolf

PS: Als het typen/schrijven je niet zo goed af gaat dan is dat geen probleem hoor. Het is handig je best te doen om zo duidelijk mogelijk over te komen maar niet iedereen is even handig met onze taal. Schroom dus niet je vragen te (blijven) stellen, ook als het geen perfect Nederlands is. Iedereen moet de kans krijgen lekker mee te lullen, toch Gerard ?
Re: marklin 13302
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: marklin 13302
Denk dat het hier om een 3056 gaat, zie hier.

Zou ook een 3300 of een 3356 kunnen zijn. In ieder geval een Zwitserse Krokodil...

Acido
Re: marklin 13302
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: marklin 13302
Hallo Vinnie,


Als je moeite hebt met leestekens e.d. helpt het wel eens om je berichtje hardop voor te lezen voor je op de verzenden knop drukt.

Vaak kun je een punt of komma zetten op elke plek waar je adem haalt.

Probeer maar eens een keer.


Jammer genoeg kan ik je niet verder helpen met info over de 13302.
Kun je aangeven wat voor soort loc het is, wat voor kleur doosje.

Vaak staat er een artikelnummer op het doosje zelf. Sommige hobbyisten zijn in het bezit van oudere catalogi en kunnen dan wat gerichter zoeken.

Groetjes

willie
Re: marklin 13302
^Rook
gast

Re: marklin 13302
Bedankt Martijn (hoe zoek jij nou zo snel bij Kern op bedrijfsnummer ?) !

Voor de 3056 geeft de Koll 2003 een prijs van ?150, bedrijfsnummer op de lok is inderdaad 13302.
Voor de 3300 ?260, bedrijfsnummer ook 13302.
En voor de 3356 met bedrijfsnummer 13302 staat er ?160.

Vriendelijke groeten,

Rolf

PS:

@willie:

Citaat van: wakkie op donderdag 14 juni 2007, 22:01:34
Als je moeite hebt met leestekens e.d. helpt het wel eens om je berichtje hardop voor te lezen voor je op de verzenden knop drukt.

Vaak kun je een punt of komma zetten op elke plek waar je adem haalt.

Probeer maar eens een keer.

Goeie tip zeg, dat leg je cool uit 8)
Re: marklin 13302
Gerard
gast

Re: marklin 13302
CiteerIedereen moet de kans krijgen lekker mee te lullen, toch Gerard ?
Rolf, helemaal mee eens.
Daarom ook mijn 2e reactie aan Vinnie, nadat hij uitgelegd had wat er aan de hand was:
CiteerOK, in dat geval bedank ik je alvast voor de moeite.

Maar goed, terug on topic en laten we proberen Vinnie te helpen.
Re: marklin 13302
^Rook
gast

Re: marklin 13302
Roger that ;)
Re: marklin 13302
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: marklin 13302
Rolf,

Google op "marklin 13302" (zonder quotes) en hij staat als derde in de resultatenlijst. Iesse siempel! :mrgreen:

Maar, als ik heel eerlijk ben zag ik dat op dat moment over het hoofd. Uit de zoekresultaten (voornamelijk ebay trouwens) blijkt echter duidelijk dat het een Krokodil is, waarschijnlijk dus 3056. Daarop heb ik (via m'n favorieten) Kern geraadpleegd en zag ik dat er nog twee catalogusnummers zijn die hetzelfde bedrijfsnummer hebben.

Het had dus nog iets sneller gekund als ik meteen de link naar Kern had gevolgd :-P

Nu is de vraag nog: is het één van de (vijf?) versies van de 3056, of is het een 3300 of 3356? Ze zijn in ieder geval allemaal groen.

Edit: het kan ook nog een 8356 zijn maar dan heb je als Märklinrijder een klein probleem omdat dat een HAMO loc is ;-)

Martijn
Re: marklin 13302
vinnie
gast

Re: marklin 13302
Mag ik jullie allenmaal bedanken voor de medenwerking, ga morgen gewoon kijken.
Had zelf al een prijs in me hooft en het komp wel over een met de prijsen die ik hier gelezen heb.
Nog maals dank en hou jullie op de hoog als ik hem heb wat het nou precies is.

groetjes vincent
Re: marklin 13302
vinnie
gast

Re: marklin 13302
goededag,

ik heb de lok op gehad en ben er acht wat het is, het is een 3056 en zie er super uit ben er blij me.
ik heb er 75 euro voor betaal vond het niet veel geld.

groeten vincent
Re: marklin 13302
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: marklin 13302
Citaat van: vinnie op donderdag 14 juni 2007, 20:33:16
goede avond ik heb hier een loc met het nummer 13302 via via aan geboden zouden mensen mij kunnen vertellen wat hij waard is hij is zonder doos maar it geen beschading aan

Hallo Vincent en mede In- en Outsiders,

Late reactie van mijn kant dus ik vraag mij af of het nog zin heeft maar toch.

Lok 13302 is een Zwitserse "krokodil" in groene uitvoering en ik bezit een metalen versie. Die van mij komt 100% uit de set 3300, geproduceerd in 1985. Volgens Koll is het officiële M* nummer van dit model dat zich dus in de set 3300 bevindt 3356.5

Dezelfde lok (kleur groen, nummer 13302) is ook onder cat.nrs. 3056 (kunststof) waarvan 4 varianten bestaan op details (niet zijnde de kleur c.q. bedrijfsnummer) geproduceerd van 1976-1981 en 3356 (kunststof) geproduceerd van 1982-1986.

Bron: Koll's preiskatalog editie 1994.

Duidelijk moet zijn dat in de loop der jaren zeer vele andere varianten van dit model (waaronder een exemplaar in platina en bezet met diamanten, aanschafprijs naar ik mij herinner destijds zo'n 65.000 Hollandse Florijnen) het licht hebben gezien en, naar verwachting, nog zullen zien. Zie in dit verband ook het overzicht waar Martijn naar linkt.

Wordt zeer waarschijnlijk vervolgd...

Hopenlijk helpt dit weer een beetje en anders hopenlijk weer wat kennis overgedragen c.q. op mijn voorgangers aangevuld. :wink:
Re: marklin 13302
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: marklin 13302
Citeerwaaronder een exemplaar in platina en bezet met diamanten, aanschafprijs naar ik mij herinner destijds zo'n 65.000 Hollandse Florijnen

Klopt Hans, de Millennium Krokodil, zie dit topic ;-)