Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Rookgenerator seute nr.24

Gestart door Ad48 dinsdag 05 maart 2013, 20:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rookgenerator seute nr.24
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Rookgenerator seute nr.24
Ik heb een stoomloc Marklin 37540 - BR 55. Hier heb ik een rookgenerator van Seute ingebouwd, Seute nr.24. Deze combinatie heb ik al jaren. In de beschrijving van de lok staat een rookgenerator van Marklin nr. 72270.

Nu krijg ik moeite met de rookgenerator. Hij rookt maar af en toe of weigert helemaal, dit is steeds verschillend. Toch heb ik de rookgenerator niet veel gebruikt.

Kan het zijn dat hij inwendig vervuild? Zo ja, hoe kan je deze dan reinigen? Of waar ligt de slechte werking eventueel aan? Ik gebruik de originele seute vloeistof.

Gr, Ad
Re: Rookgenerator seute nr.24
Aliebengalie
gast

Re: Rookgenerator seute nr.24
Ad , vaak komt het voor dat hij dan slecht contact maakt met het veertje wat tegen de onderzijde drukt.
Als hij het niet doet,druk er eens op , word het warm dan krijgt hij wel spanning.

Controleren kun je altijd , kap eraf het pijpje naar buiten drukken , en dan ev met draadjes testen (op de rail spanning werkt ie ook).

Mvg; Alex
Re: Rookgenerator seute nr.24
hoi Ad

De rookgenerator doet het niet in een rookvrije ruimte  :P

Gekheid hoor, inderdaad wat Aliebengalie al zei,  maaaaaaaaaaaaaaaaar  pasop je vinger want anders kun je naar het brandwondencentrum zo heet wordt het pijpje (eigen ervaring)


gr Koos
Re: Rookgenerator seute nr.24
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Rookgenerator seute nr.24
Alex bedankt voor de tip. Ik heb hem uit elkaar gehaald en het contact schoongemaakt en wat omhoog gebogen. Hij werkt weer prima.  :thumbup:

Koos, ik ben er niet met de vingers aan geweest  :D, maar bedankt voor de waarschuwing.

Gr, Ad