Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Aankopen ms1 of ms2

Gestart door Jef68 woensdag 20 februari 2013, 12:18:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aankopen ms1 of ms2
Lid sinds: 2013

offline
Aankopen ms1 of ms2
Goede dag,

Ik ben momenteel in het bezit van 4 digitale locs en een kleine mobiele baan c rails van 2 x 1 M (in afwachting van het in orde brengen van de hobbykamer aug 2013) hierop zijn 2 parallel sporen met 9 wissels (verlicht handbediend)en 4 opstelsporen met eindbuffers (verlicht) en automatische overweg 2 sporen M*, 36va trafo en ir afstandsbediening, dit alles is voor mijn kleinzoon 5 jaar (in juni 6), hij is momenteel handig genoeg om hiermee bezig te zijn, maar zoals mij er in een andere topic op gewezen is zal mijn ir afstandsbediening niet zwaar genoeg zijn, wat resulteerde in het niet opstarten van de baan alvorens de MFX loc 37653 van de baan werd gehaald, of het onverwacht uitschakelen bij het veranderen van richting of instellen van geluid, even een loc oplichten en daar gaan we weer. Nu mijn vraag, koop ik een ms1 of ms2 zijn de kleine handjes van mijn kleinzoon hiervoor geschikt is dit VOOR HEM te ingewikkeld? En is dit de oplossing voor de bestaande problemen?

Mvg jef68
Re: Aankopen ms1 of ms2
Beste Jef,

Kleine kinderen zijn slim genoeg om heel snel met de apparatuur om te gaan. En ze worden al gauw groter.
Ik zou voor de MS2 kiezen.
Ook al zijn de wissels nu nog handbediend, kan je ze later nog digitaal bedienen met de MS2.
Deze MS2 moet ruim voldoende zijn om je loks te kunnen besturen/bedienen.
Ik zou wel een ringleiding maken voor de stroomvoorziening en je oude trafo kan je weer gebruiken om lichtjes of iets dergelijks aan te sluiten.

Groet Tinus
Re: Aankopen ms1 of ms2
Een MS2 gaat prima met kleine kinderen, mijn kleine conducteur is 3 en moet eerder opa uitleggen hoe het werkt als andersom.

Het enige wat ik heb gedaan is de draad van de afstandsbediening op 70 cm lengte vast gemaakt aan de tafel, zodat ie bij het vallen net niet de grond raakt