Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mijn baanplan 250 x 122

Gestart door C-Brian maandag 18 februari 2013, 20:29:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn baanplan 250 x 122
Hallo allen

Hierbij mijn baanplan. Ik heb er lang aan gewerkt en enorm veel hulp gehad van forumleden, maar vind dat het toch nét niet is zoals het in mijn gedachten zou moeten..
Vooral het locdepot stoort me, want ik zou minstens 2 sporen voor onderhoud e.d. nodig hebben, nu is dat er maar 1. Ook bij het station twijfel ik, hoe ga ik het doen met perrons en kan ik overal komen?

Ik sta open voor ideeën en tips, hopelijk kunnen jullie me helpen :thumbup:

Re: Mijn baanplan
Dag Brian,

Ik zal maar weer eens aftrappen :-)

Eerst zoals het moet, het 'slechte' nieuws :-)

Naar mijn gevoel zet je teveel in op 'dubbelspoor'...
Dat is op deze oppervlakte eigenlijk 'not done' vind ik.
Ten eerste ziet het er niet 'echt' uit en het kost je heel veel plaats!
Mag ik op basis van wat je laat zien het plan eens reduceren naar enkelspoor?

En dan het 'goede' nieuws.

Het doet mij wel plezier dat je het 'dogbone' principe hanteert! Echt een verademing na het zien van al die 'rollercoaster' banen (zelfs hele grote :-() waarop allleen maar zinloze rondjes kunnen gereden worden :-)
Je hebt het 'beet' zoals ze in Vlaanderen zeggen ;-)
Re: Mijn baanplan
C-Brian
gast

Re: Mijn baanplan
Hoi Mon

Mooie aftrap :-)
Met het slechte nieuws ben ik het eens, en ik heb graag dat je je ideeën laat zien!

Het goede nieuws is altijd het leukst :), ik ben gelukkig door een forumlid op dit idee gekomen, zoiets zou ik zelf nooit kunnen verzinnen!

Ik heb trouwens Wintrack 8, nieuwere versies kan ik niet openen..

Alvast bedankt Mon!
Re: Mijn baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Mijn baanplan
Brian,

lang bezig geweest met dit plan? Er zijn er genoeg, die er jaren over doen hoor!

Wat ik minder vind aan dit plan, is het spoor vlak achter je stationsgebouw. Hoe ga je dit scenerytechnisch oplossen? Ziet naar mijn idee erg onrealistisch uit. Ik zou hem verder naar rechts leggen, en volledig onzichtbaar.

Daarnaast vraag ik me af, of je de hellingen wel gaat halen, zonder je stationsemplacement ook schuin te leggen.

Roy
Re: Mijn baanplan
C-Brian
gast

Re: Mijn baanplan
Hallo Roy

Ik ben aan het eerste ontwerp gekomen rond Juni-Juli vorig jaar, voor mijn gevoel is dat lang.
Ik zie zelf geen mogelijkheid tot het aanpassen van de lus achter het station, hoewel dat inderdaad ten koste gaat van het realisme.. Als ik de lus verder naar rechts leg is er nog minder plek voor scenery en ligt de lus verder onder de bovenste (gele) lus, dan moet het nog sneller stijgen.

De helling zou ongeveer 4,5% zijn, maar door bij het einde van de linker lus te beginnen met stijgen, kan ik dat reduceren tot 2-3%. Mijn station komt dan verhoogd te liggen, maar daar zie ik het probleem niet van in.
Re: Mijn baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Mijn baanplan
nou, als je je station in een helling legt, betekend dat wel, dat je nooit losse wagons kunt laten staan. (die gaan immers een eigen ritje maken dan). daarom is het verstandiger om je station gewoon waterpas te leggen. (ook opstelsporen)

Roy
Re: Mijn baanplan
viditv
gast

Re: Mijn baanplan
                   


                                                   Hallo Brian,.

Ik ben ook al een tijd  bezig met mijn planning, gaat niet te haastig te werk ,denk goed na als men en plan wilt tekenen ,vraag raad hier op het forum enz.....
Wat uw eerste ontwerp betreft ,ik vind dat ge te veel sporen hebt op uw plan voornamelijk ,te veel bochten enz...ik ben met de voorgaande leden  mee eens, vertrouw ons we kunnen u daarmee helpen hoor.

Vriendelijke groeten, viditv
Re: Mijn baanplan
Zie je er wat in :-)?
Re: Mijn baanplan
Laat je niet afschrikken dat alles niet voor 100% past, dit wordt verder bekeken als je deze richting verder wilt gaan, dat heeft maar zin als de 'vorm' vast ligt, dan wordt het volledig uitgewerkt.
Anders blijf je bezig :-)
De 2 doodlopende sporen achter het station moeten nog verder uitgewerkt worden...

De hellingen moeten haalbaar zijn, 'dat voel ik in de topjes va mijn ellebogen', en mogen best wat hoger uitvallen dan 3%; ik zie hier geen locs rijden met een 5-tal  4-assige reizigerswagons achter :-)
Re: Mijn baanplan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Mijn baanplan
Mon ziet er weer mooi uit alleen ik als beginneling vraag me af waarom een doodspoor in het licht grijs en het blauwe gedeelte
want als ik het goed heb leg dat uit zicht maar mischien is er een reden voor die mijn ontgaat

Gr Alex
Re: Mijn baanplan
Pjedro
gast

Re: Mijn baanplan
Hoi Alex,

Ik ben Mon dan wel niet, maar kan je wel vertellen waarvoor deze kopspoortjes dienst doen.
Het zijn opstel sporen voor treinstellen. Hierdoor heb je meer mogelijkheden om treinen op te stellen.
En het lijkt hierdoor alsof ze langer onderweg zijn, voordat ze weer tevoorschijn komen.

En Brian, wat vind je van het ontwerp van Mon?
Ik ben wel nieuwsgierig. Een goed baanplan krijgen daar gaat wel wat werk inzitten. Kijk naar Mon zelf, die nu eindelijk een gevoel heeft van dit zou hem wel eens kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn baanplan
C-Brian
gast

Re: Mijn baanplan
Hallo allemaal

Wat een prachtig ontwerp Mon! Vooral het station en het kleine kopstation spreken me erg aan :thumbup:
Ik zou het eigenlijk eerder hebben moeten vermeld, maar mijn opbouw bestaat uit een dichte grondplaat, veel niveaus gaat dus waarschijnlijk niet lukken.. :(

Dit ontwerp is in ieder geval vele malen beter dan wat ik nu heb! Zou je kunnen proberen de onderste (schaduw?)laag weg te halen, dan ligt het station als het goed is op niveau 0.

Peter, het ontwerp vind ik geweldig, zoals je hier boven al kunt lezen. Er gaat inderdaad veel werk in zitten, en wat Mon voor me doet is :thumbup:
Re: Mijn baanplan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Mijn baanplan
Hoi Peter

Dank je wel voor het antwoord daar had ik dus niet aangedacht

Brian ik vind het een mooi ontwerp maar zit met het zelfde probleem

Gr Alex
Re: Mijn baanplan
Citaat van: Alex 0850 op dinsdag 19 februari 2013, 14:17:37
ik als beginneling vraag me af waarom een doodspoor in het licht grijs en het blauwe gedeelte
Dag Alex,
Zoals Peter al zei, dat zijn opstelspoortjes voor treinstellen.
Aangezien treinstellen heel eenvoudig over en weer kunnen rijden spaar je op die manier per opstelspoor een wissel uit en je kunt die spoortjes in je ontwerp opnemen waar er geen plaats is voor een 'gewoon' uitwijkspoor met langs weerskanten een wissel.
Wordt veel te weinig gebruikt (vind ik).
Re: Mijn baanplan
Citaat van: C-Brian op dinsdag 19 februari 2013, 16:08:09
Ik zou het eigenlijk eerder hebben moeten vermeld, maar mijn opbouw bestaat uit een dichte grondplaat, veel niveaus gaat dus waarschijnlijk niet lukken.. :(
Zou je kunnen proberen de onderste (schaduw?)laag weg te halen, dan ligt het station als het goed is op niveau 0.
Dag Brian,

Dat is dan wel herbeginnen vrees ik, waar moet ik met die lus dan wel naar toe?
Het huidge ontwerp moet wel 3 laagjes hebben hoor... met weglating van het kopstationnetje lukt het met 2, maar net zo goed zit het onderste schaduwstation dan waarschijnlijk nog altijd niet goed :-(
Dit wordt dan een ontwerpje voor het archief, of voor iemand die wel een open raamconstructie gebruikt...

Maar is je baan van langs alle kanten bereikbaar? Als dit niet het geval is zou je best eens opgeven hoe je baan dan opgesteld wordt om te weten of je van opzij aan kunt.

Ik herbekijk het eens in een wat andere opzet, we vinden wel iets ;-)
Re: Mijn baanplan
viditv
gast

Re: Mijn baanplan
             

                                                        Hallo Alex,

Komt wel goed hoor, Amsterdam en Parijs ziin ook niet  op een dag gebouwd.
Ik ben zelf met planning bezig al enige tijd, en doe nog aanpassingen, uw plan ziet er al een stuk beter uit ,vind u niet?                                                                                                                                                                Als het mogelijk zou zijn, zou ik toch voor een schaduwstation  gaan  ,het zorgt voor meer afwisselend treint verkeer.

Groeten, viditv     
.
             
Re: Mijn baanplan
C-Brian
gast

Re: Mijn baanplan
Hoi Mon

Herbeginnen gaat denk ik niet lukken, heb alles met mijn opa gemaakt en die zal dan ook wel balen.. :(
Ik zal het idee in ieder geval voorleggen (als ik uit Tsjechie ben), hopelijk vind hij het oké en dan zal ik het sterk overwegen..
De huidige baan is trouwens wel van alle kanten bereikbaar.

Wederom alvast bedankt Mon!
Re: Mijn baanplan
Citaat van: C-Brian op dinsdag 19 februari 2013, 17:20:16
Herbeginnen gaat denk ik niet lukken
Dat herbeginnen was wel op mijzelf bedoeld :-)
Maar als je er van langs alle kanten bij kunt zou je toch het onderste schaduwstation op de plaat kunnen leggen en dan het station op +1 en het kopstationnetje op +2?
En dan enkel stroken hout leggen onder alle verhoogde rails, 'open' werken, dus niet elke laag weer helemaal dicht legggen met een andere plaat, dan is de bereikbaarheid wel al beter denk ik.
Re: Mijn baanplan
Mr. Marklin
gast

Re: Mijn baanplan
Hoi Brian,

Zou je niet met een stijgend spoor naar niveau 1 kunnen gaan. Je plaat is 2,60 mtr dus als je de volledige lengte benut + een klein stukje bocht dan kun je 9 cm stijgen
=3%. Ik zelf begin over een paar weken ook met een dichte plaat, maar ga op dezelfde manier omhoog naar niveau 1. Het lijkt mij alleszins haalbaar.

Mvg
Arie
Re: Mijn baanplan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Mijn baanplan
Goedenavond allemaal

Viditv  het is niet mijn plan  maar van Brian

Mon ik zit te denken mischien kan ik een strook uitzagen voor het schaduwstation en dan proberen of ik een plaat er onder kan maken
en ik kan aan de achter zijde net tussen muur en tafel door met buik inhouden  :D

een zijkant staat onder het schuine dak en daar kan ik niet bij moet nog een oplossing verzinnen

Gr Alex
Re: Mijn baanplan
"And now for something completely different" :-)

Als 3 lagen er eentje teveel is moet het in 2 hé..
En als er voor 2 keerlussen geen plaats is, moeten ze maar gecombineerd worden.
Lekker goedkoop ook, alle wissels in het blauwe verborgen gedeelte kunnen in een vaste stand blijven staan en hebben dus geen aandrijving nodig (zie pijlen) om volgens het dogbone principe te rijden.
En door een wisseltje om te zetten zou je zelfs rondjes kunnen rijden; maar dat zou ik niet doen :-)
Het wordt wel nog wat zoeken om wat verborgen opstelsporen te voorzien, als je dat al wilt...

Re: Mijn baanplan
Brian, geef je topic misschien beter een naam waar de afmetingen in voor komen, veel forumleden zoeken naar ontwerpen van bepaalde afmetingen.
Re: Mijn baanplan
Citaat van: Mr. Marklin op dinsdag 19 februari 2013, 19:15:06
Zou je niet met een stijgend spoor naar niveau 1 kunnen gaan.
Dag Arie,

Wat is het verschil tussen stijgen naar niveau 0 naar 1 en dalen naar niveau 1 naar 0???
Dat blijft toch precies hetzelfde?
Re: Mijn baanplan
Citaat van: Alex 0850 op dinsdag 19 februari 2013, 19:49:43
Mon ik zit te denken mischien kan ik een strook uitzagen voor het schaduwstation en dan proberen of ik een plaat er onder kan maken
en ik kan aan de achter zijde net tussen muur en tafel door met buik inhouden
Dag Alex,

Je hebt ons blijkbaar al gevonden :-)
Over het eerste ontwerp:
Ik zou het ene schaduwstation op de plaat leggen en al de rest verhoogd, dus station op +1 en kopstation op +2 met een open constructie. Niet teveel dicht maken door boven de grondplaat nog eens een plaat te leggen, dat is voor niets nodig en je kunt dan nergens meer bij.
Re: Mijn baanplan 250 x 122
En zo zou je enkele korte verborgen opstelsporen kunnen voorzien voor railbusjes of korte treinstellen, om mee te pendelen tussen je stations.
Re: Mijn baanplan 250 x 122
 :thumbup: :thumbup: Ik sta met open ogen te kijken Mon, hoe je dit zo hebt bedacht! De dubbele keerlus is enorm slim bedacht :thumbup:
Wat betreft de opstelsporen, Er zijn er genoeg bij de stations, dus ik denk niet dat dat hoeft?
De wissels die wel moeten worden aangedreven, worden tzt voorzien van servo's. Een stuk minder aangedreven wissels is dus heel fijn!

Ik heb dan nog wel één vraagje, is er iemand hier die het stijgingspercentage kan aflezen in Wintrack? Ik krijg het echt niet voor elkaar, net zoals het laten stijgen/dalen van de rails zelf :S..

Enorm bedankt allemaal!

PS: Alex 0850, zo te zien wil jij ook met je baan aan de slag. Ik denk dat als je je eigen topic opent, je meer reacties zult krijgen op je vragen ;)
Re: Mijn baanplan 250 x 122
In de linker bovenhoek zou je nog een houtzagerij kunnen voorzien, aangesloten op het baantje naar het kopstation.

En nu een beetje laten bezinken :-)
Re: Mijn baanplan 250 x 122
En omdat "alles beter kan" de aansluiting naar de houtzagerij toch maar gekeerd richting dalstation, dat zal makkelijker zijn om over en weer te rijden :-)
Nu hou ik er echt een tijdje meer op...
't Is nu eens aan de anderen om hier wat verder mee te spelen.
Er is al een redelijke aftrap gegeven hé, al zeg ik het zelf :-)
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Hoi Brian,

Hoe is het met je schakelpaneel? is het al klaar? En ga je dat met dit baan ontwerp nu gebruiken?

Gr Ruud
Mijn baanplan 250 x 122
Om nog makkelijker houtwagons aan en af te brengen zou je de 2 vorige oplossingen kunnen combineren in een keerdriehoek, mooi verborgen in de bossen valt dat dan niet op.
Er zijn nog wat extra mogelijkheden getoond om opstelsporen in het station onder te brengen.
Maar zoals altijd geldt: schrappen wat niet past!

En nadat ik in je profiel gezien had dat je het nogal voor stomers hebt, zijn nog wat leuke locs toegevoegd.
Sparen maar :-)

Nog iets over de hoogtes: alles ligt nu vlak, op het lijntje naar de houtzagerij en het kopstation na.
Hier en daar moet er nog wat getrokken en geduwd worden, maar het zou moeten lukken overal onder de 4% te blijven, ruim voldoende voor de korte treintjes die de helling moeten nemen.

"Meer moet dat niet zijn" zeggen ze bij ons :-)
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Citaat van: Mon op dinsdag 19 februari 2013, 21:34:59
In de linker bovenhoek zou je nog een houtzagerij kunnen voorzien, aangesloten op het baantje naar het kopstation
Goed idee, daar is zo'n hoekje perfect voor!

Citaat van: Mon op dinsdag 19 februari 2013, 22:01:04
En omdat "alles beter kan" de aansluiting naar de houtzagerij toch maar gekeerd richting dalstation, dat zal makkelijker zijn om over en weer te rijden :-)
Is inderdaad makkelijker, én speelser :thumbup:

Citaat van: Mon op woensdag 20 februari 2013, 07:22:58
Om nog makkelijker houtwagons aan en af te brengen zou je de 2 vorige oplossingen kunnen combineren in een keerdriehoek, mooi verborgen in de bossen valt dat dan niet op.
Er zijn nog wat extra mogelijkheden getoond om opstelsporen in het station onder te brengen.
Maar zoals altijd geldt: schrappen wat niet past!
Ik ben er enorm blij mee! :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Mon op woensdag 20 februari 2013, 07:22:58
Nog iets over de hoogtes: alles ligt nu vlak, op het lijntje naar de houtzagerij en het kopstation na.
Hier en daar moet er nog wat getriokken en geduwd worden, maar het zou moeten lukken overal onder de 4% te blijven, ruim voldoende voor de korte treintjes die de helling moeten nemen.
Daar ben ik waarschijnlijk nog het meest blij mee, dan hoef ik niet al te moeilijk te doen met het verhogen van sporen!

Super bedankt Mon!

Citaat van: nkeer3 op dinsdag 19 februari 2013, 22:18:40
Hoe is het met je schakelpaneel? is het al klaar? En ga je dat met dit baan ontwerp nu gebruiken?

Hoi Ruud, de elektronica die erachter schuilt is bijna klaar, maar door de komst van een nieuwe centrale (moet nog gebeuren :-)) en de keuze om wissels met servo's uit te rusten, is de bouw nog niet gebeurt. Het baanplan is dus ook nog niet op het schakelpaneel.
Re: Mijn baanplan 250 x 122
En ik ben weer blij dat ik iemand blij gemaakt heb :-)

En euh...Brian, vergeet niet te genieten van al het moois in Tsjechië hé, de treinen lopen niet weg terwijl je daar nu op reis bent, wij zorgen wel dat de boel hier verder draait :-)
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Zoals beloofd heb ik nog wat gezocht naar verborgen opstelmogelijkheid voor treinstellen, (wie weet hoe groot wordt je collectie ooit :-)), en ook nog wel gevonden links en rechts.
Bovenop de "gouden" sporen die er al stonden, nog wat "oranje" toegevoegd.
Het past allemaal nog netjes 'onder de kap' :-)
Keuze genoeg nu denk ik. Veel meer valt er wel niet meer uit halen (of beter in te steken).

Hopelijk hebben alle volgers hier wat aan gehad en gezien dat het bij mij ook een kwestie van 'trial and error' is, in 1 rechte lijn naar de 'meet' is er voor niemand bij, wees dus niet direct in paniek als een ontwerp niet in 1 2 3 lukt.
En ook hier valt ongetwijfeld nog van alles aan te veranderen/verbeteren, maar er staat al weer ander werk op mij te wachten, dus voor mij houdt het hier nu zo wel een beetje op...
Maar mijn belofte om te helpen is hiermee wel voldoende ingewilligd zeker?

"Hier laat ik je los, Tim. Van hieraf moet je gaan. Met vallen en opstaan. Van hieraf moet je gaan." :-)
Uit "Tim" van Wim De Craene
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Hoi Mon,

Sorry dat ik niet gelijk kon reageren, maar wat ik bedoelde in post 18 met een stijgende baan, is dat Brian met een dichte plaat wilde beginnen. Dan heb je dus inderdaad een stijgende en neergaande baan nodig, vandaar.
Overigens heb je een schitterend baanplan gemaakt.

Mvg
Arie
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Citaat van: Mr. Marklin op woensdag 20 februari 2013, 09:20:32
is dat Brian met een dichte plaat wilde beginnen.
Dag Arie,

Daar is het dus al mis gelopen hé,... Brian moet zijn opa eens vertellen over de open raam bouw :-)
Hij kan misschien een groot rond gat zagen in de cirkel van de keerlussen, en het kasteel op een oude hoed monteren, dan kan hij zelfs recht gaan staan midden in zijn baan; 't ja ik zit vol met fantasie hé :-)

En bedankt voor al die complimenten, ik wordt er op den duur verlegen van :-)
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Citaat van: Mon op woensdag 20 februari 2013, 09:23:34
En bedankt voor al die complimenten, ik wordt er op den duur verlegen van :-)

Nog ééntje dan: Enorm bedankt voor je geweldige hulp Mon! Zoiets zou ik zelf nooit kunnen verzinnen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Ik zie nog wat foutjes...
Wie vindt de ontspoorde wagon?
Wie vindt de foute seinen?
Maar ik denk niet dat iemand daar wakker van ligt :-)
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Rangeerspel (en meteen de oplossing van het eerste raadsel :-)):

Hoe krijg je de wagon die nu aan de goederenloods in het kopstation staat weer getrokken naar het dalstation?

En nog wat cinema :-)



Re: Mijn baanplan 250 x 122
                           

                                                          Hallo Brain,

Veel aan  het plan dat de  Mon gemaakt heeft,  zou ik niet veel aan veranderen ,misschien nog enkele kleine aapassingen,ik zou zeggen laat het even rusten en denk er nog eens over na, is altijd goed.
Mon het ziet er weer eens goed uit hoor top.


Groeten, viditv
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: Mijn baanplan 250 x 122
He die Brian,

Als volger van jou draadje, ben ik nieuwsgierig hoe het met je door Mona gemaakt plan staat? of is het in de prullenbak beland?

Gr Ruud
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Hoi Ruud

Dat is zeker niet in de prullenbak gegooid! 8o
Dit plan ga ik gebruiken, en ik ben nubezig met het tot me laten doordringen van dit geweldige plan, tot ik helemaal zeker weet of ik dit wil, of dat er nog wat dingetjes anders moeten :)

Ik probeer ook rekening te houden met wat de ECoS-1 kan (pendelen e.d.). Zoals het er nu uit ziet zal ik meer printen nodig hebben (veel meer wissels dan in het vorige plan), maar Johan heeft me verteld dat hij dat graag voor me doet :thumbup:

Nog iets dat je wou weten Ruud?
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Mijn baanplan 250 x 122
dat zijn fikse plannen zeg, met een ecos werken, pendelen, bezetmeldingen? dat wordt een bijbaantje zoeken (of 2)

Roy
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Nee ik laat het hier voorlopig maar even bij

Gr Ruud
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Zouden we meneer Mon niet bevorderen tot 3 railforum-baanontwerper.  :thumbup: Hopelijk gaat hij dan niet naast zijn schoenen lopen of misschien komt zijn vrouw dan klagen dat zijn hemden te smal worden aan zijn nek.  >:-D
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Mevrouw Mon zou dat liever niet zien dat ik forumontwerper wordt :-)
Ik voel mij daar ten andere ook niet toe geroepen, dat houdt teveel verwachtingen en verplichtingen in ;-)
Ik ben teveel gesteld op mijn artistieke vrijheid, iets scheppen als het mij goed uitkomt, dat ambachtelijke in opdracht werken boeit mij al veel minder, ik ben zo meer voor alles mag, niets moet ;-)
En voor alle duidelijkheid, ik verwacht eigenlijk nooit dat men met mijn plan aan de slag gaat, het mag natuurlijk wel, wat ik hier op het forum werp mag door iedereen gebruikt worden, zo lang ze er mij erkentelijk voor blijven natuurlijk, en zelf niet naast hun schoenen gaan lopen :-), maar ik ben al heel tevreden als iemand er wat inspiratie kan uit halen.
De ontwerpen zijn ook meestal van die aard dat verkend wordt wat allemaal mogelijk is op de toegemeten oppervlakte en dat er links en rechts gerust wat kan weggelaten worden zonder dat het ontwerp als een pudding in elkaar zakt :-)

Maar ik zou geen mens zijn moest ik niet bekennen dat ik wel heel blij ben met al die lofuitingen :-) Dat houdt mij aan de slag!
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Een klein ideetje van mijn kant:

Achter het station is nu 1 spoor weggelaten, het locdepot aangepast op een dubbelsporige locloods en de verborgen opstelsporen weggehaald. Tevens een loc op het 'burghtspoor', voor een impressie :D
Het bovenste gedeelte is hetzelfde gebleven, en laat ik ook niet zien.
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Heeft niemand iets te zeggen over het laatste plan? Al het commentaar is welkom!
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Mijn baanplan 250 x 122
geduld is een schone zaak brian.
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Maar dat betekent toch niet dat ik m'n topic niet even omhoog mag halen?
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Mijn baanplan 250 x 122
Je mag doen wat je wil, mits het binnen de regels blijft hier. Maar zoals ik al zeg, even afwachten kan geen kwaad. Er zijn nog meer topics, dan alleen die van jou.

Roy