Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst Primex

Gestart door v200marklin maandag 18 februari 2013, 18:01:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst Primex
Maar weer eens wat foto's gemaakt, veel Veeeeee's natuurlijk  :D

SBB & 2 X DB

V300 tractie

V200 DB & V220 Imotrans en op de achtergrond een Noors bolneusjuh :D

2 X SBB 18461 & 18462 (oud en en nieuw type V200)

V220 COMSA & 2 X SBB

Diesel spant de kroon ;)

Goed koppel ! V300 & HEINEKEN :P

V300 Trio



Mvg Gert
Re: V200MARKLIN V200/300 foto's v/d zolderbaan
Benne weer mooie plaatjes Gert.

Je hebt toch wel het raam open he , met al die diesels ..... de rook mot wel pleite kenne he... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: V200MARKLIN V200/300 foto's v/d zolderbaan
Beetje overzichtsfoto's zoeken ;)









Mvg Gert
Re: V200MARKLIN V200/300 foto's v/d zolderbaan
@Jan

die verhoging links was vroeger een gedeelte van de verhoging om naar het "schaduw" station ging wat dus hoger lag dan de baan, nu staat de Laptop en TV er.

Was de baan al een beetje aan het afbreken, gezien de planning plaatsen nokverhoging, maar gezien de crisis weet ik nog niet of het dit jaar financieel haalbaar is :?

Dus ben een beetje aan het uitdunnen, alles wat geen DB of SBB is is/wordt verkocht.

Aan het kijken of ik met minimale veranderingen de baan zo kan maken dat ik in het midden onder de nok kan zitten (1.33 meter) op een lage stoel, i.p.v. contstand op je kont of op je hurken, ben ook geen 25 meer :D, om maar te zwijgen hoe vaak ik me harses en rug aan de balken heb gestoten :thumbdown:

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN Zolderbaan De ECOS 2 geinstalleerd
Zo de ECOS 2 draait, gelijk even command centre op ZIT-hoogte gemaakt, past perfect :thumbup:




Mooi bankje gemaakt.


Nog maar 80 locs in te voeren :D

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Ja schat , het is je krultang....... :D

Ziet er weer toppie uit Gert.

Je bent even van de straat
(komt goed uit met deze temp).

Veel suc6 gewenst.

Mvg: Alex
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Hoi Gert,

Mooie power centrale  :thumbup: ik zag dat je ook twee Esu boosters gebruikt dus power zat :)

Succes met het invoeren van al je loc,s kost wat tijd maar dan heb je ook wat.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Gelukkig kun je direct alle instellingen van CV's enzo ook uitlezen nu je toch bezig bent :p


groeten Dylan
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
De meeste locs daar ken ik de gegevens van uit m'n hoofd, soms ff speaken op de CS1R :D

Zou ik de CS1R kunnen koppelen aan de Ecos 2 ?, zitten zoeken in het boekje maar kon er niks over vinden.

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Hallo Gert,

Prachtig commando centrum, goed power voorziening.
Veel succes met invoeren van je loc's, moet ik ook nog altijd doen.

Gr.
Piwie.
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Jha via de sniffer want ESU heeft al meer dan een jaar belooft om ze verbindbaar te maken via CAN.
Alleen is dat nog niet gebeurd... Dus via de sniffer en 1 protocol kiezen, DCC of MM.


groeten Dylan
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
@Dylan

1 protocol kiezen MM of DCC , in de CS1R neem ik aan dan ?, want de Ecos II bestiert nu MM, DCC en M4/MFX.

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Jha dat klopt.


groeten Dylan
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
@Dylan tks !

Inmiddels zijn de Ecos2 en de CS1R voorzien v/d laatste updates (3.6.1) .
CS1R op de sniffer v/d Ecos2 en 6021 op de sniffer v/d CS1R.

ControlRadio module zit in de CS1R en werkt perfect met locs die in de CS1R staan.

Met nog een MS op de CAN bus heb ik nu totaal 7 rijregelaars waarvan 1 mobiel/wireless :thumbup:

Toekomstplannen : Nog 1 x Ecosboost aanschaffen, dan hoeft de Ecos2 geen baanspanning meer te leveren en blijft lekker koel :thumbup:

Voorbeeld : Ecos2 voedt de rangeersporen en opstelsporen , is na 1 uur 53 graden.
De CS1R levert geen spanning , is puur slave v/d Ecos 2 , is na 1 uur 24 graden :thumbup:.

Voorlopig draait alles als een................................................ :D

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Vandaag bij m'n dealurt 1 x Ecosboost en 1 x EcosLink Terminal besteld ;)

Kost weer wat, maar dan is alles gewoon Safe en van ESU :thumbup:

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Mooie platen Gert van de v200 ers.

Tony :thumbup:
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
nog een booster er bij ?  Iemand heeft hier wilde plannen :-)
Ik kan je wel volgen dat je liefst alles van hetzelfde merk installeert, dan heb je meer kans dat alles vlekkeloos samen werkt.  En als er dan toch iets niet helemaal juist gaat, kan je ook bij de fabrikant terecht en kan hij je niet met een kluitje in 't riet sturen omdat je  "er andere merken hebt aan hangen".   Dus je redenering om bij ESU te blijven is helemaaaaaaaal niet slecht.   Het kost wat, maar dan heb je ook wat.  En zo verschrikkelijk onbetaalbaar duur zijn ze ook niet als je bekijkt wat ze allemaal kunnen.

Goeie aankoop !
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Hoi Dani,

ja is beter 1 booster erbij, net uurtje gereden , Ecos2 69 graden 8o, boosters 45 !

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
69 graden ?   dan rij je toch wel met flink wat vermogen tegelijk op de baan denk ik.
In dat geval is een extra booster geen overbodige luxe.

Let je wel even op het "krultang-effect" ?  :-)
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
@Dani

dan rijden er 6 treinen, waarvan 1 x dubbeltractie V300, dus 7 locs, waarvan 3 x sound, totaal 30 x rijtuigverlichting op de hoofdsporen en op de rangeersporen staan +- 30 locs/treinstel/rijtuigen met verlichting aan in de rijtuigen.

Dan schommel ik met 2 boosters tussen de 3500 en 4000 Ma, rangeer/ecos2 +-2500 Ma.

Ik heb ook (en dat is dom, maar wel makkelijk :D) 32 lichtlantaarns v/d wissels op de baanspanning aangesloten :thumbdown:, maar dat kan niet veel zijn , zijn ledjes.

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
ach, wat is dom.... ?  zolang het werkt en "elektrische centrale" het aan kan en alls blijft rijden zoasl het hoort, is er toch niks aan de hand ?
Het is oorpronkelijk ook zo bedacht door de bouwers, dus waarom zou daar wat mis mee zijn ?

In elk geval, als al hetgene wat je daar opsomt samen op je baan staat, dan  heb je een flinke krultang :-) :-) :-)
Ik heb trouwens gisteren mijn energiefactuur gekregen (jaarafrekening) en  ik moet vanafo deze maand elke maand 6 euro meer betalen wegens  "verhoogde administratiekosten en belastingen", terwijl diezelfde maatschappij me 3 weken geleden een brief stuurde met in koeien van letters dat  "de elektriciteit goedkoper wordt ...".   Knoop dat nou es aan mekaar.     Sorry voor de off topic, maar ik wou 't maar even delen, als we het over energieverbruik hebben :-)
Re: V200MARKLIN zolderbaan New Command Centre !!!
Dani, dan word het tijd om van energie leverancier te veranderen.
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's
Vandaaag weer druk bezig geweest aan de baan, een 4-tal wissels aangesloten, die zaten 1st binnen handbereik, dus moesten even van een aandrijving voorzien worden en K83 erbij.

Zo ziet het er nu uit, als ik achter de knoppen zit.


Dit is nu mijn uitzicht.



Laptop in de buurt, want je wil EN rijden EN forummuh  :D

V300 Tractie met V200COMSA


Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Schitterende plaatjes Gert.

Komen er straks ook hier weer 2 mooie bij hier van die V locs.

Ze zijn ze in elkaar aan het zetten in de fabriek.... :D

Mvg: Alex
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's
Citaat van: v200marklin op zaterdag 09 maart 2013, 21:50:00

Zo ziet het er nu uit, als ik achter de knoppen zit.


Niet een beetje errug veel knoppies? :D Mannen zijn, in tegenstelling tot vrouwen, niet in staat meer dan Ć©Ć©n ding tegelijk te doen. Heeft te maken met de rechter hersenkwab of zo iets. :P

Gr, Ben.
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Ben , jij kent die lange vingers van Gert ??????

Die kan dat ech wel.

Of tie dan te veel vrouwelijke hormonen heeft , durf ik uiteraard niet te zeggen .

Maar ik weet zeker dat Gert meer dan 1 knopie tegelijk kan indrukken hoor..... heb dit zelf gezien.......  :D

Mvg: Alex
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Hoi Gert, mooie foto's  :thumbup:. Nu zag ik op 1 van de foto's jouw SBB Cargo staan en ik heb precies dezelfde maar helaas is de (MFX) decoder in rook opgegaan  :(. Deze zit op een printplaatje met pinnetjes. Weet jij (of een andere lezer) welke decoder het betreft zodat ik deze kan aanschaffen?. Avast bedankt, Hans
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
@Hans

ik zal haar eens openschroeven, neem aan dat je de Re 4/4 CARGO marklin nr. 37345 bedoelt, maar daar zit geen MFX in , volgens mijn gegevens een M* 60760 decoder.

Ook nog een A/e 6/6 CARGO op de baan , van Roco met een ESU Lopi V3.0, ook geen MFX :thumbup:

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Hoi Gert, mijne komt uit startset en is/was wel degelijk MFX. Gr, Hans
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
@Hans

ze ligt op haar rug voor me :P, geen 60760 dus, een platine met een 21 pins decoder eronder geprikt, echter geen MFX , deze loc is ook uit een startset en origineel marklin binnenwerk, dus niet zelf aan gefrotseld ;)





Zal haar eens op de locprogrammer zetten, kijken wat er uit komt :idea:

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Niets dus :D, is gewoon MM 21 pins FX decoder, kijken of de Ecos 2 meer info prijs geeft.

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Hoi Gert, bedankt voor het plaatsen van de foto's. Mooie baan heb je lekker groot en vol!
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
@Arend,

dank je :thumbup:, enige waar ik van baal dat het allemaal zo rechthoekig is, zou wat meer flauwe bochten in de buitenste sporen willen hebben, maar dit gaat dan ten koste van ruimte :?

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Dat kost inderdaad enorm veel ruimte, tenzij je een viaduct maakt!
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Gert, bedankt voor je hulp. Dan zal het idd een FX decoder zijn. Maakt me op zich niets uit want hij reed er prima mee. Zal s gaan kijken of ik zo n decoder op de kop kan tikken. Nogmaals bedankt, Hans
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Het is dus de Marklin 60942, kosten vallen erg mee dus meteen maar paar besteld  :D.
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
" dus meteen maar paar besteld" verwacht jij meerdere keren dezelfde problemen dan?
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat nieuwe foto's 09/03
Hoi Johnny, nee ik verwacht geen meerdere problemen maar heb nog wat locs liggen om om te bouwen naar digitaal. Dus vandaar meerdere besteld. Gr, Hans
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer een stukje verder
Vandaag alle wissels ingevoerd in de CS1R welke op de Sniffer v/d Ecos2 hangt, en alle wissels schakelen perfect :thumbup:

Dus weer ruimte op het Command Centre :D, want de 6021 met 3x6040 zijn nu weg/over/reserve ;)

De EcosControlRadio doet het ook perfect :thumbup:

Mfx/M4 locs kan ik via Motorola toch ook met de CS1R laten rijden, en ook op de 6021 die daar weer als Sniffer aanhangt.

Wachten is op de Ecosboost nr 3 , volgens m'n dealurt kon het dit keer niet vanuit TSD belgie worden geleverd, maar alleen uit Ulm :?, volgens mijn  dealer is er een beetje onenigheid tussen die 2 :(

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Nieuwe aanwinst en recente foto's
SBB A/e 8/14



Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst SBB
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst SBB
Dat ziet er prachtig uit allemaal Gert.

Tony
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst SBB
Ha die Gert.
Bij het bewonderen van jouw laatste nieuwe aanwinsten zie ik gelijk waarom er eerst weer wat locs verkocht moeten worden!
De locs passen nog maar net op de baan en de volgende nieuwe aanwinst zou er dan niet meer bij kunnen! 8o :D

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst SBB
Heren,

dank, ja het was even uitdunnen om uit te komen bij DB en SBB, dus daar kon wel wat bij :D

Geloof dat het nu wel ff mooi is, nu eens kijken of we de nokverhoging nog deze zomer (ahum!) kunnen
plaatsen.
Vergunning reeds binnen, wachten is op de euries :D, huis van m'n ouders staat te koop :?

Ja en crisis he!, zeker in de huizenmarkt :(

Komt goed B)

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst SBB
Het ouderlijk huis is verkocht :|, fin. deadline is 31/07, dus als dat OK is, gaan we gelijk aan de slag met de nokverhoging, moet met 2 man in 3 weken lukken, echter geen dag eerder voor de poet safe is ;)

Dus beetje overzicht foto's aan het maken, voordat de boel wordt gesloopt.



Het lijkt druk op de baan, is het ook :D, heb geen schaduwstation !.





Voor de toekomstige zoldersluiting kwan net op tijd de Primex V200 3009 aanrijden :thumbup:



Mvg Gert

Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst SBB
Jammer dat de baan weg moet maar ik denk dat er in de toekomst wel wat moois voor terug mag komen :)

Mvg Danny
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst SBB
@Danny

uiteraard, dat wordt DE baan (nummer 4), ik heb de keus tussen op de nieuwe nokverhoging 5 x 5 meter, of daar gaan slapen, en de 2 slaapkamers op de 1e etage tot 1 maken (1 muurtje weg, geen draagmuur) en dan heb ik 5 x 9,50 meter , eventueel nog te verlengen met 2,50 meter.

Ben er nog niet helemaal uit, we slapen nu achter en dat is rustiger dan aan de voorkant, waar een plein is met 24 andere huizen/auto's, datzelfde probleem hebben we dan weer als we in de nokopbouw gaan slapen. Of 3dubbel glas aan de voorkant en alleen 2 klapramen aan de achterkant, komt wel goed.

Goal is natuurlijk 5 x 9,50 meter :D

Nu vooral wachten.....................................  :twisted:

Mvg Gert
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst Primex
Zo Gert dat zijn wel plannen.
Het is goed dat je dan niet hier woon , want ik ken de situatie bij jou.
Hier is het altijd herrie , zowel voor als achter met de waalhaven.....en hier staat altijd het raam open voor wat frisse wind......achter het rolluik.... :D

Maar eindelijk gaat het er dan toch van komen..... :thumbup:
Je hebt er lang op de verbouwing moeten wachten.
De plannen waren immers al heel lang aanwezig.

Ben erg benieuwd hoe het er allemaal gaat uitzien.
Wens je veel suc6 straks Gert.
En dat het allemaal mee mag gaan zitten.

Mvg: Alex
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst Primex
Bij de 2 de foto zie ik een melding van fotobucket. geen foto
Re: V200MARKLIN zolderbaan . Weer wat foto's en nieuwe aanwinst Primex
Zo Gert dat zijn beste plannen, maar misschien wel met een goed vooruitzicht.
Succes met het afbreken van de baan, toch altijd vreemd lijkt me, je hebt er denk ik veel tijd ingestoken om t op te bouwen. En binnen een paar dagen is alles weg.

Groeten,
Maarten