Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

instellen van decoder

Gestart door wimpy49 maandag 18 februari 2013, 13:59:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
instellen van decoder
wimpy49
gast

instellen van decoder
ik heb decoder van marklin mobile station 60653 krijg de treinen wel ingesteld,  en maar een wissel de andere 3 wissels krijg ik niet ingesteld.zou hier iemand mee kunnen helpen via de gebruiks aanwijzing kom ik er niet uit of het werkt niet ofwel i9k doe zelf iets verkeerds dat lijkt mij wel het meest logische kan mij iemand hiermee helpen.
Re: instellen van decoder
Hallo collega's modelbouwers,

Ik zit ook met dit probleem. Heb sinds kort ook een MS2 60653 en snap het gebruik van de keyboards vs aansturing wissels niet.

Ik zie dat er 20 Keyboards in de MS2 gedefinieerd zijn met elk 16 adressen. Dus 20 x 16 = 320 adressen om dus max. 320 wissels aan te sturen.

Maar hoe weet ik nou welke wissel op welke adres zit en hoe kan ik de adressen wijzigen van de wissels met de MS2?
(Dus stel ik wel een wissel op Keyboard 7 op adres 6 zetten, hoe doe ik dat dan? De handleiding van de MS2 noemt hier niets over)

Groeten Pieter
Re: instellen van decoder
Lid sinds: 2008

offline
Re: instellen van decoder
Hoi Piet,

Wissels programmeren met de MS2 zal niet gaan.
Elke K83 heeft zijn eigen setje van vier adressen en de Märklin wisseldecoders kun je elk een eigen adres geven op de decoder zelf. Op de decoder zit een codeerschakelaar die het adres bepaalt.
Staat ook in de handleidingen beschreven van genoemde artikelen, mocht je die willen aanschaffen.

Groeten,
Ton.
Re: instellen van decoder
Hallo Ton,

Helder. Wist ik niet. Ik heb de decoder er even uitgehaald en inderdaad..
Bedankt
Groeten van Pieter