Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!

Gestart door AlbertJan donderdag 31 mei 2007, 13:49:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Dit ziet er niet verkeerd uit zeg, wat een resultaat...John je hebt toch niet stiekum je bakkebaarden eraf geschoren en deze in dat bakkie gedaan  :-)

Het is wel een redelijke investering, maar het resultaat mag er zijn  :thumbup:

Rijden dan echt je treinen perfect en schokvrij of komt er toch nog handwerk bij ??

Groeten,

Hans  ;)
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hoi AlbertJan,

deze info stond ook in mijn mail ;)

Hans,

de treinen rijden hier nagenoeg perfect. Na aanschaf van deze set zie ik veel minder vervuiling aan het rijdend materiaal dus persoonlijk vind ik deze investering zeker de moeite waard.

Maar net zo als deze vraag van Rien:

Citaat van: kazango op maandag 22 augustus 2011, 22:00:45

Ik zelf heb ook een lux stofzuiger met decoder en ben er erg blij mee. Ik heb ook twee van die marklin railkussentjes reinigers (die ook in jou sleep zitten). Nu heb jij ook een slijpwagen. Mijn vraag aan jou is. Is die slijpwagen een meerwaarde of kan je zeggen dat die marklin wagons afdoende zijn.


kan ik niet éénduidig alle credit aan de Lux toeschrijven.

Dit resultaat bereik je denk ik niet alleen met de aanschaf van een Lux-reinigingsset. Andere belangrijke aspecten zijn:

- Genoeg voeding(boosters) met voldoende aansluitpunten(om de één á twee meter) en een goede ringleiding(2.5mm2)
- Goede decoders
- Goede smering van het rijdend materieel
- "oude" Märklinmotoren voorzien van Lagers
- Netjes leggen van rails
- Het toepassen van de "Diodetruck"
- Het zo stofvrij mogelijk houden van de treinenkamer dus zo min mogelijk zaag, slijp en boorwerkzaamheden aldaar.
- .................

Zo zie je maar, het gaat om het totaalpakket ;)

Groetjes, John

Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Da's goed nieuws AlbertJan,

Zo'n setje staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Zal dan in september ook even langs hun stand lopen.

Groeten,
Ton.
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Helemaal eens met jouw standpunten...echter beste John, soms moet je wel ter plaatse zagen en boren.
Ik heb al paar keer wat zaagsel uit mijn schaduwstation moeten blazen.

Kan moeilijk bij elke keer effe mijn baan mee naar de schuur brengen  :-)

Betreffende dat het een combinatie is van vele factoren...helemaal mee eens  ;)

Als je ziet wat er af komt, is het zeker de moeite !!

Waar kan je zoiets het beste kopen, ik ben pas geleden al een keer opgelicht voor 289 euro  8o
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29554.new;topicseen#new

Groeten,

Hans
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hans,

inderdaad moet je af en toe ter plekke boren daarom staat er ook "zo min mogelijk" ;)

Wat bedoel je precies met "waar kan ik het beste zoiets kopen"? Stuur me anders een PB.

Groetjes, John

PS: lullig dat er zulke oplichters rondlopen :(
Re:Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
John, je hebt een PB-tje  :D

Groeten,

Hans  ;)
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Het is al even gelden dat er in dit draadje gepost is.
maar hier zitten toch de kenners denk ik, een eerder nieuwe link komt weinig (lees geen) commentaar op

Ik kan voor een leuk bedrag een set van Lux-Modellbau de 9631 overnemen maar dat is een 2 rail set
is het moeilijk om deze om te bouwen naar 3 rail?

Ik neem aan dat ze het zelfde gemaakt worden en dat alleen de stroom voorziening anders is
Ik kan er zo geen tekeningen van vinden.

Maar hoor graag een mening van mensen die er meer van weten..


Groet
Rudi Baas
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Als het voor niet al te veel geld is ,doen denk ik.
Het ombouwen is hier ook ergens beschreven , althans dat heb ik ergens gelezen.
En het ombouwen moet niet zo heel spectaculair zijn.

Mvg: Alex
Re: Lux stofzuig- en railslijpwagon combinatie. (nu met filmpje Lux Combi BigBoy !!
Hallo Rudi.
Ondertussen heb ik zelfs nog een 2e set met een wat oudere uitvoering van deze 3-rail combinatie in bezit, deze wilde ik verkopen maar aangezien deze al wat ouder is, zijn er wat onderdelen versleten.
Dus bij Lux informatie over nieuw aan te schaffen onderdelen opgevraagd.
Het antwoord van Lux was dat je dit door Lux kan laten repareren (reparatie door Lux is wel duur!) maar dat ook vrijwel alle onderdelen los besteld kunnen worden.

Ik heb al eens van een ombouw hier op ons forum gelezen, kan dit helaas niet vinden maar misschien weet iemand anders dit?

Veel succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.