Citaat van: Alex 0850 op woensdag 20 februari 2013, 19:36:05
Vind persoonlijk de eerste beter
Maar bedoelde in het blauwe gedeelte wat dode sporen door verbinden misschien een ander verwijderen
zo dat daar een schaduw station komt waar ik wat treinen kan opstellen
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel
Euh...neen, 't is niet duidelijker, want ik was net bezig met wat je hier schrijft, toch??
Onderaan zijn er 2 keerlussen en 2 uitwijk/opstelsporen. Dat is toch een schaduwstation?
En alle kopsporen zijn toch weg?
Zo geraken we er zeker niet

Maar 't maakt niet uit, op die manier komen we er toch niet als je met 4 lange wagons wilt rijden.
Daarom heb ik het een beetje anders aangepakt.
Onderaan ligt nu een ovaal met in kruis een dubbele keerlus.
Rond het ovaal liggen 2 opstelsporen, het schaduwstation.
Dit is allemaal in blauw getekend en ligt volledig vlak.
Het kopstation vooraan ligt op dezelfde hoogte.
Het station boven en de bochtwissels liggen nu ook volledig vlak.
De stijgende/dalende sporen (in oranje) zijn zo lang mogelijk gemaakt waardoor de helling nu maar 3% is.
Dit is 'technisch' zeker doenbaar.
De rijmogelijkheden zijn legio: je kunt vanuit het station links of rechts vertrekken en altijd terug keren (aangeraden

), je kunt een 8 rijden, dus een 'veredeld' rondje (niet aangeraden

), en je kunt altijd naar en van het kopstation. Wat betreft rijmogelijkheden kan dus alles wat je maar zou kunne wensen door de gecombineerde dubbele keerlus.
Bovenaan is langs weerskanten van het station nog ruimte zat die je door om het even wat kunt invullen.
De doorrijhoogtes zijn zeker voldoende voor diesel en stoom en zouden mits wat trekken en duwen links en rechts zefs kunnen volstaan voor eloks.
En je geraakt overal een trein met 4 lange wagons kwijt.
'Ziet u er wat in ?'