Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?

Gestart door AlbertJan dinsdag 12 juni 2007, 20:42:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
er is altijd en overal plaats voor een kroko 8)
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 21 februari 2008, 22:25:22
Citaat van: baureihe 103 op donderdag 21 februari 2008, 22:13:37
Maar ja als je geld hebt als water en je elke morgen wakker wordt met een hoger saldo op de bankrekening maakt het natuurlijk allemaal niet zo veel uit.

Gr. Bert

..........ik vrees dat wij iets niet goed doen................  :|

Mvg, Johan (die nog nooit water in geld heeft zien veranderen...........)

Ha die Johan,
We doen het wel goed maar net iets minder :wink: (positieve benadering)

Gr. Bert
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 21 februari 2008, 22:25:22
Citaat van: baureihe 103 op donderdag 21 februari 2008, 22:13:37
Maar ja als je geld hebt als water en je elke morgen wakker wordt met een hoger saldo op de bankrekening maakt het natuurlijk allemaal niet zo veel uit.

Gr. Bert

..........ik vrees dat wij iets niet goed doen................  :|

Mvg, Johan (die nog nooit water in geld heeft zien veranderen...........)
blijven oefenen
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Beste Forumleden.
Nog even deze loc onder jullie aandacht brengen!
Met zoveel nieuwe leden is er misschien wel een lid bij die deze bezit en/of informatie en foto's kan (wil) plaatsen?

Ondertussen wel een forumlid gesproken die wist te vermelden dat deze loc in Houten tentoongesteld heeft gestaan bij, ik dacht, Kuypers.

Wie oh wie?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Albertjan,

Kun je nagaan dat Bert (br103) zeer bescheiden is........ hij heeft 'm al geweathered.......'t ding zag er zo nep uit dat er wat aan moest gebeuren.

Grt. w-j
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Hij staat nog gewoon op de Märklin site:

http://www.maerklin.de/de/service/suche/produktsuche.html?searchtext=32000&artnr=&gaugechoice=0&era=0&groupchoice=0&features=0&subgroupchoice=0&catalogue=0&submit=

Bestelling  bij marklin voor 63.500 DM
http://www.maerklin.de/millennium/teil4_1n.html

Ha, je zult hem (zonder dat je beter weet) van iemand overgenomen hebben, die even een zolderopruiming aan het doen is. (voor een paar tientjes)

In mijn vitrinekast is geen plek meer, anders had hij er wel bij mogen staan. Nu ligt hij ergens tussen de rails op zolder meen ik.

Roy
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Even een bericht aan dit oude draadje toevoegen.
Als je nu op de Duitse ebay kijkt (eBay-Artikelnummer: 152042945533) zie je dat iemand 7532,96 euro winst probeert te maken.  Er van uitgaande dat hij de eerste eigenaar is en dat zijn koopprijs destijd Dm 63500 was.  Dan was de aankoop in euro 32467.04. De croc staat voor euro 40.000 te koop. 23,2 % winst in 7 zeven jaar is zeg maar 3,3% per jaar. De lok lijkt mij daarmee geen goede investering te zijn geweest. De man schrijft vertaald; nieuw, niet mee gereden. Wat doe je dan met de lok? Ik zou er tenminste wel even mee gaan rijden.
Dirk
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
De lok is toch uit bouwjaar 2000?
Dus 15 a 16 jaar oud.
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Blijkbaar heb ik deze aanbieding gemist want ik had niet gezien dat deze aangeboden werd.
Wel zag ik nog een 32000 en nu voor ?42000,- deze aanbieding was van Renzosophia uit Amsterdam.

Wel erg jammer dat deze nu pas te koop komen want lange tijd heb ik deze loc gezocht voor een buitenlandse krokodillen verzamelaar maar deze is ondertussen gestopt omdat de laatste 2 ontbrekende krokodillen (32000 en Henri Dunant) vrijwel nooit aangeboden worden.
Wel werden beide een keer aangeboden op ons forum maar, ondanks dat ik direct na plaatsing contact opnam, toch verkocht aan een Zwitserse verzamelaar! :-(
(maar gelukkig heb ik de brochure uit 2000 nog! :D)

@Dirk.
Bedankt dat je deze aanbieding gemeld hebt! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
@AlbertJan, de aanbieder was opnieuw Renzosophia maar nu uit Todtnau, Duitsland. Verhuisd of probeert deze verkoper het gewoon opnieuw? Nu met een Duitse woonplaats. En ja de plaats bestaat echt.

Voor de liefhebbers het volgende: het certificaatnummer is S0034998. Voor als je de krok nog een keer aangeboden ziet worden en dat is inderdaad ook gebeurd. De Krok is 2000 euries goedkoper geworden. Zie eBay-Artikelnummer: 152066651856 dezelfde Renzosophia probeert het opnieuw. Mooi hoor die handschoenen O:-D

Even een nieuwe berekening want inderdaad Hmmglaser de Krok is 17 jaar oud en geen 7, (38000 - 32467,04) / 1% = 17,04%. 1% per jaar winst is heel erg slecht. De spaarente was gemidd. hoger.
Goed als belegging hoef je deze Krok dus niet te kopen net als vele andere treinmodellen. 't moet wel een hobby blijven, mooi is de Krok wel. 'k zou wel die handschoenen willen hebben :D
Dirk


Edit Frenkievee: link naar eBay toegevoegd i.v.m. bron van de foto's hieronder
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Hoi Dirk.
Bedankt voor je zoekwerk.
Zelf heb ik ondervonden dat "winst" maken op een modelspoor model maar voor een enkel artikel mogelijk is.
Daarbij gaat het met de aanschaf toch om het plezier wat je er zelf aan beleeft en niet om de toegenomen waarde, hoewel die soms wel mooi meegenomen is! O:-D

Maar ja, deze loc is natuurlijk vrijwel alleen maar voor de "heb" en/of handel gekocht en die moet natuurlijk weer zijn geld opbrengen.

De Krokodillen van Märklin zijn toch al een verhaal apart want zelfs de hele oude CCS800 laten nog regelmatig van zich horen, al is het dan alleen maar op de veiling maar met een opbrengst van meer dan ?65000,- laat die deze "duurste Märklin loc ooit" toch nog aardig in zijn schaduw staan! 8o

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Märklin loc art.-nr : 32000, duurste (Märklin) loc ooit?
Ik heb ook een gouden loc.Als iemand de historie weet hoor ik het graag.