Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Oude Br 86

Gestart door JanPieter dinsdag 12 juni 2007, 17:49:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Oude Br 86
JanPieter
gast

Oude Br 86
Hallo mensen !

Goed nieuws! :D
Ik heb jarenlang een Br 86 (half dood) in een doos gehad, kapje eraf, motortje ergens rondgeslingerd, 20 jaar oud, etc.  :mrgreen:.
Eigenlijk nooit geprobeerd om hem echt te repareren. Wel eens getest enzo. Maar wat bleek, toen ik het morotje tegen de tandwieletjes aandrukte, reed-ie een stukje!  :D.
Nu mist er wel een tandwieletje, dus effe naar Amf. Ik zal binnenkort een foto posten van de loc, geweaterd en al. M'n camera is momenteel kaduuk, dus kan even duren.
Groetjes,
Jan-Pieter
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2006

offline
Re: Oude Br 86
Ik durf het haast niet te vragen... Is het een Marklin BR 86?? :wink:
enne ik heb al effe boven gekeken maar tandwieletjes van oude locjes heb ik niet meer. Mss een dat een ander forumlid je kan en wil helpen?
Re: Oude Br 86
JanPieter
gast

Re: Oude Br 86
Citaat van: Baanloos op dinsdag 12 juni 2007, 20:09:32
Ik durf het haast niet te vragen... Is het een Marklin BR 86?? :wink:
enne ik heb al effe boven gekeken maar tandwieletjes van oude locjes heb ik niet meer. Mss een dat een ander forumlid je kan en wil helpen?


Ik denk haast van wel.
Ik heb hem van mijn broer, die gestopt is met modeltreinen (schrik niet, dat is al 10 jaar zo  :mrgreen:). Hij maakt kortsluiting op mijn baan en produceert vonken van 10 cm...

groetjes,
Jan-Pieter
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Br 86
als je even in een pb laat weten welk tandwieltje het is (eventueel met foto) kan ik je vast wel verder helpen...

Mvg Kristof
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Br 86
@ Kristof
Ze camera is kaduuk weet je nog?

Enne vonke maken is niet zo gezond voor de baan zelf.
Ik zelf heb geen tandwielen maar weet wel dat die Br 86 een leuk beestje is :wink:

Dennis
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Br 86
K heb hem ondertussen toch al gezien hoor minirailz :p zelfs met een kaduuke camera kan je blijkbaar foto s maken lol... Br86 is een prachtige machine
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Br 86
Citeer..is een prachtige machine
Weet ik :wink:
kun je vragen of hij dat fotootje hier wil plaatsen, kunnen we zijn of ie echt zo mooi is.

Dennis
Re: Oude Br 86
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Oude Br 86
Citaat van: minirailz op zondag 16 september 2007, 14:41:55@ Kristof, Ze camera is kaduuk weet je nog?

Citaat van: minirailz op zondag 16 september 2007, 15:48:05
kun je vragen of hij dat fotootje hier wil plaatsen,

Jaja Dennis :?, :lol: :lol: :lol:.

Marcel
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Br 86
Dennis,

Jan pieter heeft een topic met zijn matriaal aangemaakt... k weet nie meer precies waar, maar hij staat erbij...
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Br 86
kzal eens ff zoeken :wink:

Dennis
Re: Oude Br 86
JanPieter
gast

Re: Oude Br 86
Gevonden?  :mrgreen:
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Br 86
IK wel, in de map "mijn" foto s :p.
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2006

offline
Re: Oude Br 86
Na al die maanden weet ik nu nog niet of het een Piko, een Hamo (oud gelijkstroommerk van Märklin) of een originele Märklinloc is.
Hoe zit dan nou Jan-Pieter??
Re: Oude Br 86
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Br 86
@ Baanloos: het is een fleishmann locje...