Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Haperende Mak 64 met Maxon motor

Gestart door Hans 2.0 TDI zaterdag 23 februari 2013, 11:39:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Haperende Mak 64 met Maxon motor
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Haperende Mak 64 met Maxon motor
Mijn Mak 64 met maxon motor vertoont ernstige kuren. Of hij komt totaal niet van zijn plek of hij schiet er als een racewagen vandoor. Dit is plotseling opgetreden , daarvoor reed hij supermooi (en stil). Verlichting werkt allemaal nog, heb de tandwielen en cardan gesmeerd maar t blijft niks. Is dit een motor of decoder probleem? Gr, Hans
Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
klinkt als decoder. probeer de motor eens los op een gelijkspanningsbron.... decoder reset al geprobeerd?
Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
Bedankt voor de tip, heb loc gereset maar geen resultaat. Meldt zich wel keurig aan maar rijden ho maar (of met horten en stoten). Heb ook een vrij nieuwe MFX loc die prachtig begon te roken. Wel jammer dat het een E-Loc is :). Die is naar de kl*te, decoder is mooi zwart geblakerd. Al met als succesvolle dag  :(. Gr, Hans
Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
Hans haal de draden van de motor los en sluit hem eens aan op een 9-volt batterij.
En kijk dan of de motor vrij kan draaien in beide richtingen.
Als dat niet het geval is zou dat een oorzaak van het overlijden van de decoder kunnen zijn.

grt Piet.
Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
Maar nu de vraag hoe krijg ik ze weer aan de praat?? Ja, ok, nieuwe decoders maar welke? Die van de Mak zit op een grote printplaat die zit vastgeschroefd, het MFX exemplaar kan ik van de printplaat afwippen (connectors). Iemand een idee welke type(nummers) ik nodig heb? Gr, Hans
Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
De massa zit aan de wielstellen gesoldeerd. Deze draadjes laten wel eens los en dan gaat de loc ook beroerd rijden.

Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
Hoi Piet, ok.ga ik proberen. Gr,Hans
Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
Hallo Ice, ok dat ga ik dan eerst ff nakijken. Merci, Hans
Re: Haperende Mak 64 met Maxon motor
Heb de bruine draad bekeken maar die zit nog prima vast. Dus vandaag met de batterij proberen. Gr, Hans