Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bahnhof Güglingen

Gestart door staal donderdag 14 februari 2013, 11:17:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bahnhof Güglingen
Lid sinds: 2011

offline
Bahnhof Güglingen
Ik had laatst in D'dorf een pakket van Faller gekocht met daarin 100 jaar Bahnhof Güglingen, nu was het een geel gebouw zoals het nu schijnt te zijn.
Echter toen ik zocht op het internet kwam ik foto's tegen hoe het voor de restauratie was en toen bleek het rood geweest te zijn en dat vond ik leuker.

De foto is wat wazig maar wat is jullie indruk?

Vincent
Re: Bahnhof Güglingen
Lid sinds: 2008

offline
Re: Bahnhof Güglingen
Ik vind het een leuk stationetje

Tony
Re: Bahnhof Güglingen
Lid sinds: 2010

offline
Re: Bahnhof Güglingen
ik vind m heel mooi gemaakt  :thumbup:
Re: Bahnhof Güglingen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bahnhof Güglingen
Dank jullie wel  :)

Vincent
Re: Bahnhof Güglingen
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bahnhof Güglingen
Hallo Vincent,

Ik kwam nu pas dit draadje tegen dus vandaar mijn zeer ?snelle? reactie. Ik ben zelf ook zeer gecharmeerd van dit station.

Güglingen is op mijn baan Bad Drieberg-Steinbrücke een klein, enigszins afgelegen station waar de nadruk ligt op een wat kleinschaliger houtoverslag en een klein goederendepot waar de gevraagde materialen voor de boeren in de directe omgeving worden bezorgd. Door de afgelegen locatie is er ook een locomotiefloods aanwezig met natuurlijk de noodzakelijke kolen- en waterfaciliteiten. Hierdoor kunnen er ook locomotieven "overnight" blijven en hun benodigde voorraden aanvullen.

Ook ik heb het uiterlijk van dit station aangepast waarbij ik dan weer ben geïnspireerd door een baan die Markus Nikl ooit in de Märklin Insider heeft beschreven. (geïnspireerd klinkt dan beter dan nagemaakt)

Ik heb mij nooit verdiept in hoe dit station er in werkelijkheid heeft uitgezien maar de kleuren die jij hebt gebruikt zijn ook heel mooi! Dat ziet er gelijk heel anders uit. :thumbup:

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer 3-railers die dit station hebben gebouwd maar die er toch weer anders uitzien. Misschien worden die hierbij overgehaald om hun station ?Güglingen? hier ook bij te voegen. Lijkt mij in ieder geval leuk om in èèn draadje verschillende versies van hetzelfde station terug te zien!
Re: Bahnhof Güglingen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bahnhof Güglingen
Ik gebruik hem op dit moment in mijn ombouwproject.  Zie

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45791.0

Groeten Maarten
Re: Bahnhof Güglingen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bahnhof Güglingen
Hoi Narwal en Maarten,

Die van jullie zien er erg mooi uit, bedankt voor het plaatsen :)

Vincent
Re: Bahnhof Güglingen
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bahnhof Güglingen
Hallo Vincent,

Met dank aan de links van Maarten, hierbij een foto van het origineel. Sprekend jouw uitvoering, dus zeer geslaagd! :thumbup: