Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Magneetartikelen terugmelden naar CS1R

Gestart door minitreintje woensdag 13 februari 2013, 08:35:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Magneetartikelen terugmelden naar CS1R
Hallo,

Is het soms mogelijk om magneetartikelen op één of andere manier (protocollen/S88/...) terug te melden naar het CS1R?
Railcom+ is uitgesloten aangezien dat het CS1R dit niet aan boord heeft :( . Met MFX kan het blijkbaar alleen is daar zeer weinig info over te lezen :S, maar Märklin weet hiervan hoe het wel werkt natuurlijk want ze passen het nu toe bij hun nieuwe seinen (zie nieuwigheden).

Ik heb wel al het signaal gezien (100ms - 50ms - ... ), alleen is dat niet voldoende :/


groeten Dylan
Re: Magneetartikelen terugmelden naar CS1R
Als je een ECOS Booster hebt, kun je ook Railcom gebruiken met je CS1R. Alleen kun je de CS1R dan niet aansluiten op een stuk baan waar je de Railcom wilt gebruiken
Re: Magneetartikelen terugmelden naar CS1R
Dat is waar, maar is het wel mogelijk om de wisselstand te laten terugmelden naar het CS1R? Is de software daarvoor aanwezig?



groeten Dylan
Re: Magneetartikelen terugmelden naar CS1R
Wat ik begrijp van de ESU site is dat de CS1R de juiste hardware mist. Maar volgens mij werkt verder alles wel:

Citeer
Der in die Central Station® eingebaute Booster kann keine RailCom®-Rückmeldung ausführen.  Durch den Anschluss eines ECoSBoost kann diese Funktionalität nachgerüstet werden
Re: Magneetartikelen terugmelden naar CS1R
Dat is waar... De CS1R mist de hardware :( en volgens mij ook de software om de wisselstand uit te lezen en om te zetten. Want je hebt enkel de mogelijkheid om te kiezen tussen MM en DCC.



groeten Dylan
Re: Magneetartikelen terugmelden naar CS1R
Hi,

Misschien dat ik iets mis of over het hoofd zie, maar de railcom melding is toch alleen maar een softwarematige melding van de decoder die dat ondersteund. Dat zegt of geeft toch helemaal geen garantie of indicatie dat het wissel ook daadwerkelijk mechanisch in die stand staat??!
Re: Magneetartikelen terugmelden naar CS1R
Neen, dat is waar... Maar ik zou gewoon dat een beetje willen misbruiken :O
Dus ik ben bezig met een Arduino. Nu omdat bij een noodstop het CS1R vergeet welke zaken nog moeten worden geschakeld bij een rijweg, laat ik de Arduino dat doen. En het heeft veel meer mogelijkheden dan ook nog eens. Alleen kan je dan niks meer doen met het ingebouwde seintableau van het CS1R. Ik dacht laten we de wisselstand enzo terugmelden zodat het CS1R 'volgt' wat er gebeurt.


groeten Dylan