Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2

Gestart door Mon dinsdag 12 februari 2013, 21:19:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Johan,

Naar aanleiding van je PB heb ik snel iets geschetst om een idee te krijgen waar je naar toe wilt.
Het station diagonaal is zeker een aanrader.
Op de ruimte die je hebt zou ik er wel van af zien alles dubbelsporig te leggen, maar we kunnen wel de illusie wekken van een dubbelsporige baan met de sporen naar en van de onderste keerlus/schaduwstation.
De plaatjes laten zien waar ik naar toe wil, maar dat moet jij natuurlijk ook willen :-)

Beetje uitleg:
Als een trein het station verlaat bovenaan rechts rijdt hij met een boog onder het station in een keerlus met wat opstelsporen, en dan gaat het weer terug naar het station.
Als een trein het station verlaat onderaan links rijdt hij met een boog naar achter waar de keerlus eigenlijk samenkomt, 2 sporen gaan naar het ene spoor van de paradebaan vooraan, de paradebaan daalt dan naar links toe en gaat onder de baan naar een lus/schaduwstation (nog niet getekend), keert vandaar terug via het andere spoor van de paradebaan, komt achteraan via 2 andere sporen weer samen in de boog naar het station.
De tekeningen zijn wel duidelijker dan mijn uitleg hoop ik :-)

De tra is bijgevoegd, maar er staan nog geen hoogtes is.
Geef gerust commentaar op wat je wel en niet ziet zitten, dan kunnen de volgers meedenken en aanpassen.
Verwacht niet dat ik 1 2 3 een heel plan teken, maar in deze verkeningsronde wil ik een beetje aftasten waar we naar toe moeten. 


Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Een paar kleine op en aanmerkingen.

- Na een slanke wissel komt altijd een 071 bij C-rails.
- Is de helling niet veel te stijl?
- Liggen de sporen van de parade baan niet wat dicht op elkaar? Het zelfde geldt voor het station. Geeft dat geen problemen met uitzwenkende rijtuigen?

Verder ziet het plan er strak uit.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Citaat van: br_86_132 op dinsdag 12 februari 2013, 23:07:48
- Na een slanke wissel komt altijd een 071 bij C-rails.
- Is de helling niet veel te stijl?
- Liggen de sporen van de parade baan niet wat dicht op elkaar? Het zelfde geldt voor het station. Geeft dat geen problemen met uitzwenkende rijtuigen?
Dag Leon,

Zonder die 24071 win je heel wat in de lengte en kunnen de sporen veel realistischer dicht op elkaar liggen. Daar zijn voorbeelden zat van te vinden op 't internet.

De helling is nog niet bepaald, met bovenleiding zal het (nog) niet lukken, Johan moet het daar nog over hebben, met diesels en stoom moet het lukken.

De tussenafstanden van de sporen van de paradebaan verbreden naar de bochten toe, waar de bocht scherper wordt liggen de rails verder uit elkaar, ik zou dan ook niet weten wat het probleem zou kunnen zijn. En als het moet leg je ze toch zo een beetje breder? Ze hangen niet aan elkaar vast met overloopwissels, dus doe je er toch mee wat je wilt? Maar hoe dichter ze liggen hoe mooier het oogt voor een paradebaan, vergelijk maar eens met het grote voorbeeld.
En waar zie jij plaatsen in het station waar uitzwenkende rijtuigen elkaar kunnen raken?
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Ik schud hier zo maar iets uit mijn mouw hoor, maar...
Begint het er een beetje op te lijken?
Voel je al iets opborrelen :-) ?
Kunnen we hier iets mee?
Of kan iemand anders hier iets mee :-)?

Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
En nog wat promotiemateriaal :-)

Ik laat het nu een beetje bezinken...
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Kan er nog een knik in het paradetraject? en zou er nog ruimte zijn voor een pendelspoor (indien gewenst)?

Vincent
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Citaat van: staal op woensdag 13 februari 2013, 10:41:58
Kan er nog een knik in het paradetraject? en zou er nog ruimte zijn voor een pendelspoor (indien gewenst)
Een knik?? Ja, natuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen? Maar of dat er mooier op wordt is nog wat anders...
En een pendelspoor, dat was inderdaad nog gevraagd en dus ook de bedoeling. Ik zie nog ruimte zat, er staat nog niks op, naar mijn gewoonte :-)
Maar ik wacht nog even af om er verder aan te werken, dit is geschetst op vraag van Johan en ik wil eerst weten wat die er van vindt.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Ik weet niet of de knik mooier wordt, maar het zorgt er wel voor dat er dynamiek in je trein zit als die voorbij komt. (die knik zou kunnen bestaan uit R5 of misschien wel R9?)

Vincent
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Dag Mon en anderen,

ik ben wat overdonderd door de snelheid waarmee ontwerpen worden getoond en blij verrast met het eerste ontwerp, geweldig!
Ik zou graag gebruik willen maken van mijn aanwezige wissels, ik heb geen slanke wissels. Ik bezit 2 driewegwissels, 2 engelse wissels, 4 bochtwissels en de nodige li-en re wissels. Is het mogelijk deze in te passen. Ik zou graag wat meer hoogteverschil (ca 13cm) willen hebben tussen het schaduw- en stationsnivo, mogelijk met een 1,5 spiraal.

groet Johan48
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Citaat van: johan48 op woensdag 13 februari 2013, 14:30:02
Dag Mon en anderen,
Ik bezit 2 driewegwissels, 2 engelse wissels, 4 bochtwissels en de nodige li-en re wissels. Is het mogelijk deze in te passen. Ik zou graag wat meer hoogteverschil (ca 13cm) willen hebben tussen het schaduw- en stationsnivo, mogelijk met een 1,5 spiraal.
Dag Johan,
Wat het hoogteverschil betreft zie je nog niet het volledig plaatje, dat komt nog onderaan, aansluitend op de nu doodlopende paradebaan.
De paradebaan maakt dus deel uit van de spiraal (zoals het nu gedeeltelijk getekend is).
Als je wat al getekend is op 13 cm onder het station wil hebben moet het schaduwstation dan nog een flink pak lager....
Inpassen wissels kan natuurlijk altijd, maar het is uiteraard niet mijn bedoeling hier direct een pasklaar ontwerp af te leveren, het gaat hem om de ideeën.
Het heeft zelfs niet veel zin nu al vanalles te zitten inpassen, dat beperkt de creativiteit :-) We zitten pas in de verkenningsronde :-)
Een ontwerp maken op basis van wat je hebt, dat wordt niks...
Ik werk alleen als ik carte-blanche krijg, 't is hier wel een gratis service hé :-)
Achteraf doe je er toch mee wat je wil, en bovenaandien, in de loop van het plannen komen we vanzelf wel een en ander tegen dat je al liggen hebt.
Het schaduwstation moet er nog bij en dan een pendelbergbaantje, dus daar kruipt ook nog wel wat materiaal in.
En dan is er hier natuurlijk ook de mogelijkheid een en ander te ruilen als je wat over hebt, dat lukt vast.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
                       

                                                   He Mon,

Het ziet er weer eens goed uit ,er kan altijd nog een aanpassing aan gebracht worden ,dat is pas interessant aan het ontwerpen van een plan.
Ik ga de sporen  aan de perrons ook 2 naast elkaar leggen,dat heb ik opgemerkt op uw plan ,trouwens het is in de werkelijkheid ook zo ,daar heb ge gelijk in.

Groeten ,viditv
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Nog een beetje dieper gegraven, laagje onder gelegd :-)
Straks de hoogte in?
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
En in een doorkijkbloesje...

Johan, paar keer slikken, alles laten bezinken, inlezen in Wintrack 3D en eens van alle kanten bekijken :-)
Natuurlijk kunnen her en der sporen wegggelaten worden, 't gaat er hem om eens af te tasten wat op de oppervlakte past die je ter beschikking hebt.
Alles moet ook niet ineens gebouwd worden, maar het is altijd interessant al te weten waar je later kunt uitbreiden (dat komt toch) zonder helemaal te moeten herbeginnen.
Je zou alle verborgen trajecten kunnen leggen zonder uitwijksporen, je vormt dat een seriëel schaduwstation, alle treinen staan achter elkaar, dus helemaal geen wissels nodig in het begin onderaan.

Nu eerst een beetje rusten, mijn brein is aan het oververhitten :-)
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Dag Mon,

uiteraard krijg jij carte-blanche, het gaat om de ideeën die kunnen op de genoemde afmetingen. Ik kon in het eerste ontwerp niet goed zien hoe het railverloop was tussen het schaduwstation en het station. Ik zie nu de door jou genoemde en getekende verbinding.
Prachtig ontwerp!!!
groet Johan48
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
Stairway to heaven :-)
Mist natuurlijk nog veel aankleding, vooral groen, maar 't geeft toch ergens al een idee, toch?
En nu volgt er wel een beetje radiostilte, anders krijg ik ruzie met mevrouw Mon :-)
Ondertussen alles eens goed bekijken in Wintrack, beetje laten bezinken, schrappen wat niet past, enz...
En misschien zijn er andere bereidwilligen die er nog wat mee aan de slag gaan, dat spaart mij dan een hoop werk :-)
Inpassen kruiswissels, driewegwissels en meegebogen wissels, al dat griezelig spul (:-)) laat ik zelfs liefs aan iemand anders over, ik hou daar niet zo van :-(
Tot later!
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde met Johan48
En als afsluiter wat 3Dees zoals gewoonlijk.
Zo, ik heb de aftrap gegeven :-)
C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
En omdat niemand reageert na de aftrap, en mevrouw Mon even naar 't stad boodschappen gaan doen is (:-)),  doe ik ondertussen zelf snel nog een nieuw voorstel, nu echt het laatste van mijn kant (tenzij ik het toch niet kan laten nog iets extra's  te doen :-)).
Maar rare dingen zoals kruiswissels en consorten, daar begin ik niet aan...

Nu de 'stairway to heaven' aan de andere kant van de baan zodat er rechts wat meer plaats blijft voor scenery, want dat was ik nog vergeten vragen; "Ben je een 'huisjesplakker'?"

En dan was ik nog iets (heel) belangrijks vergeten vragen; "Ben je wat ze noemen een 'Handige Harry'?"; de 3D wire frame toont waarom dit zo belangrijk is :-)
C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Johan, als je dit toont aan je kleinzonen is het zo verkocht denk ik :-)

En om af te sluiten de oerkreet van het forum: "Wanneer begin je te bouwen ?" :-)
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Héééé Mon!
Ongelooflijk met wat voor snelheid jij zo'n ontwerp maakt! 8o
Ik had nog niet eens tijd om het eerste ontwerp te bekijken of de volgende ontwerpen en plaatjes, vlogen mij alweer om de oren! :P
Op zich weer een prachtig ontwerp waar, zo goed als zeker, nog wel een aantal wijzigingen in- en op komen, vooral het plaatje met het ondergrondse gedeelte zichtbaar, is een prachtige manier om te laten zien.

Veel succes met ontwerpen en Johan alvast succes met het bouwen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Mon,

Prachtig ontwerp. Ik ben het in Wintrack verder aan het bestuderen.

Je zult nog even naar de hoogte van de verschillende sporen moeten kijken, want nu zijn er op 7 plekken op je ontwerpen rails die minder dan 80 mm van elkaar af liggen.

Groet, Andre
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dag Mon,

prachtige ontwerpen en mooie 3d plaatjes, schitterend!!!!
Ik bezit niet het programma wintrac. Is het mogelijk de railnr's te laten zien in de plattegronden van de verschillende nivo's?
Bedankt voor je buitengewone snelle reactie en hulp.

Chapeau, Johan48
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Citaat van: AndreS op donderdag 14 februari 2013, 13:03:03
nu zijn er op 7 plekken op je ontwerpen rails die minder dan 80 mm van elkaar af liggen.
Dag André,

Bedankt voor het comliment en wat die hoogtes betreft, dat zijn echt futiliteiten die zo op te lossen zijn, er is overal genoeg reserve om dat in de finale fase aan te passen. De stijgingen mogen hier en daar wel lichtjes meer dan 3% zijn, voor korte treintjes mag dat gerust naar 5% gaan, dus ruimte in overvloed. Maar zo lang er nog geschoven en veranderd wordt hoeft dat nu nog niet tot op de milimeter correct te zijn.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Citaat van: AlbertJan op donderdag 14 februari 2013, 12:45:35
Ik had nog niet eens tijd om het eerste ontwerp te bekijken of de volgende ontwerpen en plaatjes, vlogen mij alweer om de oren! :P
Dag AlbertJan,

Ook bedankt voor het compliment en ik zal het niet zo bont meer maken, 'k heb nog een update, maar met minder plaatjes :-)
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Citaat van: johan48 op donderdag 14 februari 2013, 13:18:47
Ik bezit niet het programma wintrac. Is het mogelijk de railnr's te laten zien in de plattegronden van de verschillende nivo's?
Dag Johan,

Je kunt een gratis demoversie downloaden van Wintrack 11, ik zou je dat zeker aanraden om het ontwerp in detail te bekijken.
http://www.keuterman.nl/wintrack.html
In het Nederlands en met volledige functionaliteit op bewaren en printen na...maar dat doe je dan maar met een screencapture :-)
En neen, ik heb geen aandelen, maar ik zou je toch aanbevelen Wintrack aan te kopen, dan kun je zelf wijzigingen aanbrengen zoveel je wilt, want ik kan mij nauwelijks voorstellen dat je geen 'speciale wensen' meer zou hebben :-)
En ik zal het hier vroeg of laat toch moeten afronden, er staan nog wachtenden in de rij ;-)
Maar je krijgt nog 1 update, iets met een wat afgeslankt bergstationnetje dat volgens mij beter op de baan past (het mag niet te dominant tonen), maar dat is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak...
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Citaat van: AlbertJan op donderdag 14 februari 2013, 12:45:35
Ongelooflijk met wat voor snelheid jij zo'n ontwerp maakt!
Dag AlbertJan,
Dat komt omdat ik voor het moment gratis werk, 'k wil er rap van af zijn, als ik per uur betaald wordt doe ik het wat trager :-)
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
                                                     
                                                   Hallo Mon,

Dat hebt ge weer fantastisch  bedacht ,met logish denken natuurlijk, top.
Als ik en mijn zoon tips nodig mochten hebben, wat onze Japanse baan die we gaan bouwen ,zal ik uw graag laten weten ,want het is een groot project dat op stapel staat .
Alvast al dank daar voor.

Groeten,viditv                             
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Citaat van: viditv op donderdag 14 februari 2013, 14:40:27
Als ik en mijn zoon tips nodig mochten hebben, wat onze Japanse baan die we gaan bouwen ,zal ik uw graag laten weten ,
Van Japan weet ik niet veel hoor :-) En Japans spreken kan ik al helemaal niet.
Maar ik ben wel benieuwd wat jullie er zullen van maken.
Mag ik misschien eens mee naar Japan om inspiratie op te doen :-)?
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
                                                   
Hallo Mon,

VOlgend jaar kunt gij mee met mijn zoon want hij gaat voor derdemaal op vakantie naar
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
             

                                         He Mon,

Om voort te gaan ,ik had per ongeluk een verkeerde  toets in getikt ,dus mijn zoon gaat volgend jaar  voor de derde naar Japan op vakantie ,daarom zijn we op het idee gekomen om een Japans baan te gaan bouwen, in schaal N, de baan word in Uvorm gebouwd 5.50 m links op 3.50m breed op5.50m links diepte 1.30m.
Later zal ik hier omtrent meer uitleg over geven.

Groeten viditv,
   
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Hoi
Wanneer je het traject toevoegt wat ik met het blauwe gemaakt hebt kun je de treinen veel meer richtingen op stuuren
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Citaat van: hermanus op zaterdag 16 februari 2013, 10:28:31
Wanneer je het traject toevoegt wat ik met het blauwe gemaakt hebt kun je de treinen veel meer richtingen op stuuren
Ales kan beter hé :-)
Het mooie is dat treinen die nu langs rechts het station verlaten ook op de dubbelsporige paradebaan kunnen komen en omgekeerd.
Hoogtes blijken te kloppen.
Goed gezien!
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Bedankt voor alle waardevolle ideeen en ontwerpen.
Ik ga volgende maand met raptor op mijn proefbaan rijden, bezien of dit beter bevalt dan koploper. Daarna ga ik beginnen met de nieuwe baan,

Groet Johan48
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Wat een geweldige baan heb je gemaakt.
Mooi gedaan zo 3d.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dag lezers,

Het prachtige ontwerp zodanog gewijzigd dat de niet zichtbare sporen worden uitgevoerd in m-rail. Gisteren daarvoor alle m-rails ontvangen. Begonnen met installeren van Raptor op mijn proefbaan, met dank aan Teunis. Inmiddels rijden 4 treinen de eerste rondjes.
groet Johan
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Hoi Johan.

Weet je zeker dat dat gaat lukken alle C-Rail op de niet zichtbare stukken vervangen voor M-Rail?
De geometrie is heel anders van C-Rail in vergelijk met M-Rail.
Het baan ontwerp is prachtig, daar heeft Mon iets fantastische gecreëerd voor deze ruimte.
Veel succes met bouwen! en we kijken uit naar updates.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dag Peter,

de geometrie van de rails is anders, ik heb zoveel mogelijk de trace's gevolgd van het ontwerp van Mon.
Het station en bergstation wordt in c-rail uitgevoerd en heb een eerste versie gereed.

groet Johan
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dag lezers,

even een vervolg. Inmiddels op enkele passtukjes na alle m-rails gekocht inclusief 25 wissels, 2 boosters, 50 stroomdetecties en de Raptor met alle modules.
Ben nog aan het proefrijden op mijn proefbaan met 6 treinen om de fijne kneepjes te leren. Raptor is een zeer stabiel systeem, ik kan uren rijden zonder spookmeldingen.

groet Johan
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Even een up-date,
zaterdag 8 juni de bestelde spullen ontvangen. Met Teunis de verschillende bouwlagen doorgenomen en het aantal blokken voor het m-railgedeelte bepaald. Besloten om 3 melders per blok te maken (aankomst-rem-en stopmelder, ik ga rijden met Raptor). Dit betekent dat ik nog 22 melders tekort kom en een voeding, deze zijn inmiddels bij Teunis besteld en reeds gemaakt. Na mijn vakantie ga ik beginnen de bestaande proefbaan te "slopen" en begin ik met het onderste schaduwstation en de ringleidingen.
Ik heb de eerste spiraal klaar, gemaakt van mdf en de draadeinden van Albert Jan.

Allen een prettige vakantie toegewenst,

Johan
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dag lezers,

stand van zaken : ik heb de onderste schaduwstations en de spiraal naar de paradebaan gereed. Deze laatste kortgesloten met een keerlus en ben nu aan het testen. De schaduwstations en de spiraal zijn in tweerichtingen te berijden. Met zes treinen gaat dit goed. Ik ga binnenkort verder met het vervolg.

groet Johan
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dag Johan,

ik ben benieuwd naar de foto's  :D

groet,

Guus
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Ik ook :-)  ben bezig met een ontwerp gebaseerd op deze baan , en benieuwd hoe je hem "in 't eggie" gebouwd hebt
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Ik zal binnenkort foto,s of een filmpje plaatsen, dit laatste is leuker.
Eerst komende dagen oppassen op drie kleinkinderen, ouders komen de 11e terug,
groet Johan
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dat zou mooi zijn

Hier de versie die ik ga proberen te maken.
Heb een paar aanpassingen gedaan, ik vindt het mooier als de treinen rijden , dus heb ik er een soort van mega hondebot van gemaakt.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Ha die mannen.
Geweldig dat de prachtige ontwerpen van Mon nu ook werkelijkheid aan het worden zijn! :thumbup:
Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Veel succes en plezier met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dag lezers,

hierbij enige foto's van mijn baan in opbouw.
Inmiddels begonnen met het installeren van de paradebaan en de schaduwstations 2 en 3,

groet Johan
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Ziet er goed uit !!
Zal vanavond een eigen topic beginnen en daar mijn vorderingen in plaatsen ( linkje http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49967.0  )

Succes ( en wel leuk dat je een compleet andere oplossing/opbouw als ik heb gekozen
!!
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
!!
Johan, het ziet er goed uit. :arrow: :thumbup:
Ben zeer benieuwd naar het vervolg. :P
Banen van "Mon" die gebouwd worden, geweldig. ;)
Meestal zien we alleen de ontwerpen en die liegen er al niet om!!!
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Johan,
:)Prachtige baan en een mooie presentatie maar zou het kunnen dat je iets over het hoofd hebt gezien. Volgens het laatste baanplan met het stukje blauwe spoor, rijdt de trein, als je hem bovenaan naar links laat vertrekken, steeds in een lus omdat je volgens mij daar geen keerlus hebt... of vergis ik mij?
Voor de rest topie en ik blijf het volgen want de maten van je treinbaan stemmen overeen met wat ik ook voor de ogen heb.
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Ha die Johan !

Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.
Leuk dat je het met m-rails doet.

Grtz Tony
Re: C-rail baan, 122x343cm - verkenningsronde -Stairway to Heaven 2
Dag lezers,

ik zal jullie niet langer in spanning laten.
Hierbij vier foto's van het vervolg.
De onderstations zijn geplaatst en aangesloten, het station (c-rail) met een railverbinding aangesloten op de m-rails.
Proefrijden, de Raptor gevoed met de nodige gegevens en zowaar treinen rijden!
De komende tijd alles goed inregelen en de fouten er uit halen ( foute nrs melders, verkeerde gegevens e.d.).
Maar eerst vakantie vieren,

groet Johan