Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?

Gestart door dakdak dinsdag 12 februari 2013, 17:28:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Hoi allemaal,

Ik ben nog niet aan ballasten toe, maar het is wel een van de onderwerpen waar ik hier op het forum veel over aan het lezen ben. Ik weet dat veel mensen de complete rails ballasten (ook op de rails dus) maar ik zit erover te denken om meer in de richting te gaan van wat Tilly doet, nl. alleen de zijkanten. (Ik weet dat dit door sommigen als "niet puur" wordt gezien, maar ik vind het er prachtig uitzien.)

Nu mijn vraag: is er een ballast die volgens jullie het best past bij de kleur van de C-rails? Ik heb ooit ergens eens iets gezien van een ballast die speciaal voor C-rails was (van Noch?) maar hoe goed kleurt die nu eigenlijk bij de rails? En welke ballast van Woodland Scenics (het merk waar ik hier het makkelijkst aan kan komen) komt het dichts in de buurt?

Alvast bedankt!!
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Citaat van: dakdak op dinsdag 12 februari 2013, 17:28:57
Ik heb ooit ergens eens iets gezien van een ballast die speciaal voor C-rails was (van Noch?)
Dat is ballast van Busch. Het nummer weet ik niet, maar dat zal op de site van Busch wel terug te vinden zijn.
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Nummer 7069. klik

Gr.  Charlie
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Hier kan je het verschil zien.de eerste foto is de ballast van Bush wat dan bij de C-rail moet passen.



Dat hadden wij dus ook geprobeerd  maar zijn we van terug gekomen.

Nu hebben we wat door elkaar gemixt en de airbrush gebruikt om het wat bij te kleuren.



We denken dat je dan het zwarte ook niet meer zo mooi vindt?

Succes met beslissen  ;)

Harald & Alex
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
ik heb zelf voor ballast voor de c rail busch nr 7071 en 7066 gebruikt en dat een beetje gemengt de zij kanten van de rails ben ik mee bezig zal proberen er een foto van te plaasten
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
hier een foto met de zijkant gedaan
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Faller, Busch e.d. zijn leuk voor speelgoedbanen net zoals C-Rail.
Gebruik voor een goede afwerking het betere strooimateriaal van Polák, Woodland Scenics maar gebruik wel N strooisel want H0 is te grof. ===>> http://www.sceneryshop.nl/Webwinkel-Category-314840/Polák.htm
http://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/category/BallastAndCoal

Kijk voor meer tips: http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/E04.02.06_-_Bedding_en_ballast

Grt, Ronald.
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Ook hier de Busch 7069



Mvg, Jos
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Bedankt voor al jullie reacties en mooie foto's! :thumbup: Ik kan gelukkig nog even wachten met mijn definitieve keuze, maar dit gaf me al wel een hoop inzicht in wat ik kan doen. Op de foto van Harald en Alex kon ik de Busch 7069 niet zo goed zien, maar op die van Jos wel en dat vond ik erg mooi. Maar zo te zien zijn er heel veel mooie opties. :-)

De ballast van Woodland Scenics is voor mij het makkelijkst te krijgen, dus Ronald, daar zal ik zeker ook nog eens in de winkel naar kijken.
Re: Welke ballast past het best bij de kleur van C-rails?
Zeer interessant topicje hier, voor mij in de toekomst toch  :)
maar zoveel keuze joh, ni makkelijk  8o