Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

DDR na de Wende met hoekje Zwitserland.

Gestart door Alexw vrijdag 08 februari 2013, 12:44:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DDR na de Wende met hoekje Zwitserland.
Na een lange pauze weer verder gegaan met de bouw. Intussen ook een CS2, dus nu alleen nog beslissen of ik het via de pc of handmatig laat rijden. Denk zelf het laatste. De plaat waar het station op moet komen ligt er los op, nu kan ik het sporenplan van het stationsemplacement plannen en aansluiten op het depot.
Re: de baan van alexw
Lid sinds: 2008

offline
Re: de baan van alexw
Ziet er allemaal schitterend uit Alex.
Je bent al weer aardig op weg.

Tony
Re: de baan van alexw
Lid sinds: 2023

offline
Re: de baan van alexw
Hallo Naamgenoot  ;)

Het ziet er al niet verkeerd uit.Heb je nog meer fotos?Je bent al aardig de hoogte in gegaan  :thumbup:

Harald & Alex
Re: de baan van alexw
Lid sinds: 2011

offline
Re: de baan van alexw
Mooie ruime baan Alex! Een deel ziet er al af uit met zeer mooie alpenhuizen. Kan daar erg van genieten.

groet, Michiel
Re: de baan van alexw
Hallo allen.

Tja, een beetje mix van SBB - DB en DR (DDR). De bedoeling was ooit een grensstation te bouwen, maar aangezien ik nog zo veel Zwitsers materieel en huizen had, dacht ik.... Kom, een Zwitsers hoekje er ook bij. het depot is gebaseerd op de DDR met Trabantjes, Wartburgs, Barkas auto's. Ook lekker vuil, want schoon was het niet in de DDR. Het station wordt Duits en het stadsdeel, nu nog niet zichtbaar, DDR tijdens de Wende.

Nu liggen de rails voor het station op de plaat en ga ik de plaats intekenen waar de marklin armseinen verzonken worden. Dan "Noch" Merkur Gleisbett onder de K rail en hopen dat alles weer past.

Ik hou jullie op de hoogte.
Re: de baan van alexw
oetbeem
gast

Re: de baan van alexw
Geweldige baan!

Ben benieuwd hoe je dat station gaat maken

Mvg Danny
Re: de baan van alexw
Zo. nu aan de slag met de seinen en het plaatsen van depot toebehoren. Nu staan de seinen nog los, maar straks liggen ze verzonken, zodat het relaishuis niet meer te zien is. Flinke klus, dat gaten zagen. Eerst gaten boren en dan decoupeerzaag erop. Moeders mag de stofzuiger hanteren, want ik wil zo min mogelijk stof maken. Grootste klus is alles in de Merkur railbedding vastzetten, nu ligt alles nog los.
Voor de rest wat plaatjes van de baan vanuit een andere hoek. jammer dat diepte niet te zien is op foto's.
Groet, Alex
Weer wat verder
Alexw
gast

Weer wat verder
Langzaam aan begint het wat beter uit te zien. De railbedding van merkur ligt er onder en is gedeeltelijk afgewerkt. Zoals zo vaak gebeurt groeit er behoorlijk wat onkruid op het emplacement. Verder heb ik nog wat details gefotografeerd. De armseinen worden verzonken in de plaat aangebracht en later worden de kabelgoten aangebracht.
Groet, Alex