Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ta2trainman's baan - 4 April 2022 - Toekomstmuziek

Gestart door Ta2trainman vrijdag 08 februari 2013, 17:52:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ta2trainman's baan - 1e APK 2015=SUPER / meer bruggen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 1e APK 2015=SUPER / meer bruggen
Gerrit, een mooier begin kan je niet hebben in het nieuwe jaar, TOP man.
Bouwwerkzaamheden gaan lekker, ziet er indrukwekkend uit allemaal.
Re: Ta2trainman's baan - 1e APK 2015=SUPER / meer bruggen
Dat klinkt goed Gerrit. Voor hoeveel jaar geld deze APK? Onbepaalde tijd dan maar?

En mooi stukkie brug heb je zo inmiddels. Klinkt meteen al stabieler dan de wat Rodetorenbrug was in het begin.
Re: Ta2trainman's baan - 1e APK 2015=SUPER / meer bruggen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ta2trainman's baan - 1e APK 2015=SUPER / meer bruggen
Goed om te lezen dat de medicatie een stuk minder is geworden. :thumbup:
De bouwwerkzaamheden gaan lekker blijf je baantje volgen. :P
Re: Ta2trainman's baan - 1e APK 2015=SUPER / meer bruggen
Dank U, heren  :thumbup:

Herkeuring APK is al weer over 2 weken, Peter. Maar dat is om te zien of de nieuwe pillen hun werk doen.
En er zullen nog wel wat controles volgen, hopelijk tot medicatie helemaal niet meer nodig zal zijn (verwachting  :-) )
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Het was kiezen afgelopen Zondag. Of een oliebolletje prikken in Werkendam, of toch maar weer wat aan de baan doen. Omdat ik mijn winkeltje weer volop operatief heb schiet de vrije tijd er steeds meer bij in, dus moet die nuttig en bedachtzaam besteed gaan worden. En hoe smakelijk en gezellig een oliebolletje ook kan zijn, kies ik toch voor de baan.

En zo belandt ik op Zondagochtend weer in de spuitcabine om de volgende bruggen te voorzien van kleurtje. De stenen boogbruggen krijgen hetzelfde oker mergelsteen kleurtje als de pilaren van de Kibri vakwerkbrug en de Faller vakwerkbrug een bleker kleurtje groen (Valejo Pale Green) als de Kibri broer. Die pakt nog wat mooier uit, achteraf gezien. Ook de aanbrug naar de Faller krijgt die kleur.



Dat zou in eerste instantie ook een stenen boogbrug worden, maar dat heb ik vorig weekend veranderd in ook een vakwerkbrug, compleet samengepuzzeld uit scratch en onderdelen van oude bruggen. Ik ben er erg tevreden over. Dat houdt alleen wel in dat ik nu een halve (45°) stenen boogbrug (geheel compleet met pijlers, looppaden en hekwerk) over heb. Ik had dus ook gewoon één 90° en één 45° brug kunnen kopen i.p.v. 2x 90°, maar achteraf kijk je een koe in de kont, en die overtollige gaat wel een keer voor een mooi prijsje in de verkoop (net als de overtollige Faller 2-spoors boogbrug en bruggehoofden).

Na het spuitwerk gaat de hele zooi weer de woonkamer in waar de eigen ontwerp vakwerkbrug in elkaar geflanst word en het hele spul met spons, kwast en ultradunne verf word geweatherd. Nog even alle hekwerkjes er op en we zijn klaar voor vandaag.



Maandag is gereserveerd voor motorrevisie voor een maatje, maar vanochtend (Dinsdag) gaan we weer richting spuithok om roest aan te brengen op de vakwerkbruggen (en nu pas op de foto's zie dat ik 2 pilaren op een bruggehoofd vergeten ben  :? ). Ik probeer daarvoor een nieuw kleurtje (Rost van Gunde) wat erg mooi uitkomt. Plan is om daarna de boel weer een keer voor de foto's op te stellen op de baan, maar tijdens het spuitwerk begeeft de CV ketel (ook in de keuken van de studio, waar de spuitcabine zit) het met een luide knal, en na consultatie van een maatje, CV monteur, die toevallig vakantie heeft, blijkt de ketel na 18 jaar trouwe dienst definitief overleden. De teken/modelbouwdag krijgt een nieuwe prioriteit, een nieuwe CV ketel kopen.

Daarmee, en het demonteren/slopen gaat de rest van de dag verloren, maar vanavond zie ik toch nog kans de boel in te passen en wat foto's te schieten. Het is wel koud op de zolder (morgen gaat de nieuwe ketel er in), maar dat zie je niet op de foto's.








En ook de brug aan de overkant wordt vereeuwigd. Ik ben ook blij dat ik het detail van de afwatering gemaakt heb. Dat maakt het net even iets echter. Verdere weathering en groenbekleding doe ik nog als ze permanent in de scenery geplaatst worden.




Het was weer een heel verhaal en volgend weekend gaan we weer verder. Hopelijk op een warme zolder.
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Fraai spuitwerk! Erg geslaagde kleuren! :thumbup: :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Heerlijk om te lezen en te zien hoe mooi het is geworden!
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Dag Gerrit.

De bruggen en bogen zijn mooi op kleur gebracht! :thumbup:
Al was het mij te veel brug met iets te veel variatie ...
Wellicht dat de aansluitende scenery dat doet afnemen?

Groeten,

Erik.
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015

Mooi werk Gerrit!  :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 14 januari 2015, 09:31:23
Dag Gerrit.

De bruggen en bogen zijn mooi op kleur gebracht! :thumbup:
Al was het mij te veel brug met iets te veel variatie ...
Wellicht dat de aansluitende scenery dat doet afnemen?

Groeten,

Erik.

Dank allen. En Erik, het lijkt nu inderdaad wat veel, maar er komen nog wat bergen omheen, en dan valt de aandacht die het nu op de kale vlakte erg naar voren komt, hopelijk niet zo veel meer op. In mijn hoofd ziet het er heel anders uit  :D
Normaal worden, zoals ik vaak op het forum zie, bruggen pas ingezet als het bergwerk al staat, maar, onconventioneel als ik ben, ik wilde het eens andersom doen, gewoon om te zien hoe het uitkwam. Nu gaan ze de kast in en ga ik "bergen verzetten"  >:-D
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Lekker bezig Gerrit  :thumbup:

Mooi! En goed te lezen dat je winkeltje ook weer in vol bedrijf is. Toch een teken dat het met jezelf ook weer de goede kant op gegaan is.  :)
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015

Hoi Gerrit !

Ik dacht hetzelfde als Erik, maar laat me graag verrassen,  gezien jouw bouwkunsten van de unterwelt  :P

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Wordt een flinke baan, Gerrit. Gaaf, lekker met m-rails en hier en daar wat onconventionele werkwijzen >:-D
Vooral je bahnhof Unterwelt vind ik helemaal fantastisch, de sfeer die dat ondergrondse gebeuren ademt is fenomenaal! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ben dan ook erg benieuwd hoe de rest wordt aangekleed!
Succes!
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
het is genieten, Gerrit!

Overigens ook fijn dat je weer lichamelijk in de running kan zijn in je winkeltje.

groeten,
Roel
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Vraagje: waar heb je die muurplaten van Unterwelt gedownload :help:
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Ha die Gerrit.
Fijn om te lezen (en te zien!) dat het allemaal weer beter gaat.
Je werk is belangrijk maar een mooie invulling van je (spaarzame) vrije tijd ook!
Het spuitwerk maakt van deze plastic bruggen prachtige "kunstwerken"! :thumbup:

Veel plezier en succes in werk en hobby.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Wederom dank voor alle complimenten, commentaren en suggesties  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Hanzi op woensdag 14 januari 2015, 23:07:47
Vraagje: waar heb je die muurplaten van Unterwelt gedownload :help:

Door jouw vraag heb ik mijn hele topic weer even doorgespit (was leuk om te doen, hoor) want ik dacht dat ik al ergens een link had geplaatst waar ik de steenmotieven (gratis) had gedownload, maar heb de link niet kunnen vinden. Ook via Google kwam ik niet verder. Kan me niet meer herinneren welke zoekterm ik toen gebruikt heb. Was een NL site, dat weet ik nog.

Ik heb nog wel een basisafbeelding in JPG, die zou ik je kunnen sturen (1.8MB), als je dat wil. De rest (steunberen, schaduwen, reclameborden etc.) heb ik er zelf met PaintshopPro (enig ander fotobewerkingsprog. kan ook) op gemaakt.
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Gerrit, ik heb je ff een pb-tje gestuurd.
Groet, Hans
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Bedankt voor 't muurtje Gerrit!
Vandaag ff snel geëxperimenteerd met knippen/plakken (op de pc dan wel te verstaan) en als probeerseltje wat printjes gemaakt.
Valt niks tegen, er zijn natuurlijk allerlei affiches, deuren, roosters en noem maar op van internet af te halen >:-D
Nog wel een beetje puzzelen om zaken een beetje op de juiste schaal weer te geven; de ventilator boven de toiletten was iig groot zat om alle Preisertjes van het perron ter verjagen ;)
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Hallo Gerrit en Hans en andere geïnteresseerden,

:idea: vermoedelijk doelen jullie op dit linkje:

http://paperbrick.co.uk/index.php?action=home

Succes ermee.

Ps
Ik heb voor mezelf een document aangemaakt waar ik tips en trucs en linkjes bij elkaar bewaar. ;)
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Snel werk, Hans, en ook erg actueel  :thumbup:

Dat is niet de site die ik gebruikt heb, Cees, al komt hij wel bekend voor van de zoektochten. Ik had echt een .nl site en heb die ook zeker ergens bewaard, maar ik zoek via diverse computers en plaats ze dan in de favo's van de browser, dus waarschijnlijk staat die site in de laptop op mijn treinenzolder, die, toen ik de muren gemaakt heb, nog mijn primaire laptop was  :D

Maar opslaan doe ik zoiets zeker en ik heb zelfs een favo webpagina gemaakt (die ik wel weer eens mag aanvullen  :? )zodat ik van waar dan ook (huis/studio/zolder) makkelijk en snel bij mijn favoriete sites kan komen (zie mijn onderschrift)
Re: Ta2trainman's baan - Een brug te veel 13-1-2015
Die bruggen zijn mooi. Ik ben wel benieuwd hoe daar het landschap omheen komt. Dat heb je vast in je hoofd zitten. Eerst de bruggen en dan het landschap bouwen vind ik niet vreemd. Dat is ook mijn aanpak omdat je met het modelleren van het kippengaas wat flexiber bent dan met een bouwwerk en zo de boel makkelijk op elkaar aan kan laten sluiten.
Ook nog een leuke link voor afbeeldingen: http://www.cgtextures.com/
Re: Ta2trainman's baan - Nog eentje dan - 18-1
Op het gevaar af voor gevaarlijke bruggengek versleten te worden; dit is echt de laatste en het is nog een kleintje ook  :-)
14 CM lang, dubbelspoor en geheel vervaardigd uit overgebleven rommel en ik vindt hem weer behoorlijk geslaagd. Ondanks het late ontwaken en de luie Zondag zie ik zelfs nog kans om de rest van de bruggen te fixeren op de tafel.



Daarvoor zaag ik MDF blokjes precies op maat zodat ze exact onder in de pijlers passen. De blokjeslijm ik met houtlijm in de afgetekende plekken op de tafels en daarna schuif ik de pijlers er overheen en de bruggen staan mooi strak op de plek.
De blokjes waren eigenlijk voor morgen gepland, maar nu kan ik weer verder met de delen van de spoorbaan op hoogte die onder de nog te maken bergen verdwijnen. Meer gedaan dan gedacht dus, dat scheelt morgen al weer.

Dan staat er ook weer een medische controle op de rol en zal ik met smart wachten op een pakketje uit Dld. 2 Januari op ebay.de gekocht en betaald, maar nog steeds niet ontvangen. Van de week maar eens een mailtje er tegen aan gegooid en daaruit bleek dat de verkoper nog geen geld had ontvangen. Bleek bij PayPal iets mis te zijn met zijn emailadres en dit heeft hij opgelost. Veel "entschuldigen" en Donderdag alsnog opgestuurd. En daar zit ik nu al naar uit te kijken  :D

Hoe dat, en de rest, afloopt hoort U hoogstwaarschijnlijk morgen (of Dinsdag, want er moet ook nog gedart worden morgen  >:-D )
Re: Ta2trainman's baan - Nog eentje dan - 18-1
 :) Ta2trainman Ta2brugman, het ziet er weer erg geslaagd uit. :thumbup:
Je word bent een echte bruggenkunstenaar.
Suc6 morgen met de One hundred and eighty's!

Dirk-Jan
Re: Ta2trainman's baan - Nog eentje dan - 18-1
Hallo Gerrit,

Ziet er weer prachtig uit. :) :thumbup:

Hoop de de controle wederom positief is.
Groeten,
Roel
Re: Ta2trainman's baan - Nog eentje dan - 18-1
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ta2trainman's baan - Nog eentje dan - 18-1
Ziet er mooi uit Gerrit  :thumbup:
Ik doe het je niet na. ;)
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Hij is een tijdje onderweg geweest vanuit het Oosten, maar vandaag toch gearriveerd, de zwarte 3094 (zou voorzien zijn van Delta decoder, al heb ik dat nog niet kunnen nagaan, weinig tijd).
Ik wist niet eens dat ze bestonden in het zwart. Had de rode al wel vaker gezien op beurzen en websites en vond ze wel apart, maar kwam pas een (paar) zwarte tegen tijdens doelloos dwalen op ebay.de. De meeste niet al te goedkoop, maar één ervan moest maar eens naar Zwolle. Die met de juiste prijs  :-) Ik ben er blij mee.

Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Mooi die zwarte uitvoering.
Past helemaal bij jouw baan.
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Stoere loc Gerrit, lekker zwaar, sterk en rijdt prima. Ik heb zelf de donkerrode, maar dat had je al gezien in bericht #418
En hoewel 't een 03 is, is alles (wielen etc.) toch wat kleiner dan bij de 03 zonder stroomlijnbeplating; onderhuids is het eerder een BR18 / S3-6. M* nam t niet zo nauw met de schaal  ;) of misschien juist wel en zou anders die zware stroomlijnkap te groot worden :? Maakt allemaal niet uit, gewoon lekker rijden met die loc!
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Dag Gerrit.

Prachtige stoere Old Skool loc :thumbup:
Die zal zeker mooi zijn rondjes doen op jouw modelbaan!
Inmiddels klaar met alle bruggen? :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Wederom dank voor de reacties. Als er vanmiddag nog wat tijd overschiet ga ik het zwarte beest even opereren om te zien wat er in zit en als de Delta decoder werkelijk aanwezig is ook even uitvinden hoe dat met een decoderadres zit. Geen flauw idee en ook geen bijgevoegde informatie, maar daar komen we wel achter (desnoods via het forum  >:-D )

Medische update=onveranderd, dus = goed. Hoef over 6 weken pas weer te komen  :thumbup:

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 21 januari 2015, 10:16:21
Dag Gerrit.

Inmiddels klaar met alle bruggen? :mrgreen:

Groeten,

Erik.

Voorlopig (en gezien mijn baanplan) uitgebrugd, Erik. Hooguit misschien hier en daar nog een voetgangersbrugje  :D
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Wat een prachtige loc Gerrit! De rode variant heeft het nooit zo mijn aandacht gekregen, maar zo deze zwarte variant heeft dan wel weer wat.

Rijd hij al met de decoder die er in zit?
Re: Ta2trainman's baan - 20-1 Trein met vertraging binnen
Nog weinig tijd gehad, Peter. Ik denk dat ik hem dit weekend wat nader ga bekijken en testen.
Re: Ta2trainman's baan - 28-1 Streamliner en V90 getest.
Alle bruggen zijn opgeborgen en noodbruggen aangebracht. Nu kan ik verder met het aanbrengen van geraamtes voor de bergen en het inplannen van gebouwen, wegen en scenery. In de grijze massa zie ik het zo voor me, maar het moet nog wel even op zijn plaats gezet worden. Ik wil zo veel mogelijk van mijn oude "voorraad" in gaan zetten, maar zal er toch niet aan ontkomen om hier en daar wat nieuws aan te schaffen. Met potlood teken ik de diverse dingen in op de baan en zie het allemaal zo voor me.

Zo af en toe trek ik wat ouwe meuk uit de kast (en zie dat daar nog veel reparatie- en vooral weatherwerk aan zit) en plaats het op de plek waarvan ik denk (en in mijn hoofd zie) dat het moet komen. Leuk werk om te doen, en je krijgt gelijk een beeld. Binnenkort plaats ik wel wat foto's. Maar om toch even uit de fantasie weg te komen pak ik de nieuwe oude zwarte 3094 uit de doos om te checken of er daadwerkelijk een Delta decoder in zit en of hij rijdt. Het eerste is waar en via een handige website zet ik hem op adres voor de 6021.

Lopen doet hij ook, en wel op een ouderwetse lawaaiige en licht stoterige manier. Maar daar kijken we later nog wel een keer naar, net als naar de armetierige verlichting. Nu de stekker er toch in zit pak ik gelijk de nieuwe V90 (na een jaar) maar eens uit de doos om zijn eerste meters te laten maken. Die loopt een stuk beter, en maakt ook betere geluiden. En het licht is ook prima.

Re: Ta2trainman's baan - 28-1 Streamliner en V90 getest.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 28-1 Streamliner en V90 getest.
Lekker dat herkenbare geluid. :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - 28-1 Streamliner en V90 getest.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - 28-1 Streamliner en V90 getest.
Dag Gerrit.

Heerlijk hoe die Streamliner over de M-rails rijdt! :thumbup:
Fijn dat de TEE RAm er telkens bij in beeld komt :wink:
Jouw testbaan heeft precies genoeg lengte om de
buffertjes te rekken en alle wieltjes te strekken :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Ta2trainman's baan - 3-2 De rem er op, de draad weer oppakken.
Omdat ik wel aan 10 dingen tegelijk bezig ben met de baan, heb ik de knoop doorgehakt en alles laten vallen. Testbaan voor ITrain ligt klaar, maar ITrain ontbreekt nog; bruggen gebouwd, maar staan nu in de weg; indeling dorp op de tafel getekend; delen van de baan afgedekt en tunnelgangen bepaald, en nog zo wat. En dat terwijl alle rails op de bovenbouw nog losliggen.


Al die dingen doen en eigenlijk niks kunnen afmaken, daar moet nu maar eens verandering in komen, of in ieder geval een soort van plan. En dat plan is dat ik nu eerst maar eens de rails ga vastleggen en bedraden. Blauwe onderplaat erop, om de zoveel rails een voedingsdraad, wisseldraden verlengen en bezetmelderdraden er aan. Kortom, hetzelfde klusje als op de onderverdieping.
Alleen kan ik nu niet even boren en de draden onder de tafel door trekken met de bindruggen, want dan hangen ze in het zicht in mijn station Unterwelt, en dat is geen gezicht, dat snapt een kind.


Nu heb ik in een ver verleden van een vriend een goedkope bovenfrees (die hij voor een eenmalig klusje had aangeschaft) gekregen, en door middel van wat sanitairoverschot maak ik die passend op mijn zolderstofzuiger en frees op strategische plaatsen wat sleuven in het plafond van Unterwelt om de draden weg te werken. Daarna lijm ik de blauwe plaat er overheen.


Dan is het weer rails solderen (voeding en bedding) en uitleggen. Alles is gelukkig in kaart gebracht met Wintrack want er zitten nog al wat verschillende passtukjes in. Ook probeer ik met de roeststift van Woodland de staven alvast wat te roesten, maar dat komt letterlijk niet uit de verf, je ziet het nauwelijks. Dat doen we dus later wel met gewone verf of airbrush. Ook heb ik alvast wat extra sleuven gefreesd voor latere bebouwing en perronverlichting. In dit hele gebeuren gaat weer veel tijd zitten, maar ik maak dit nu eerst maar eens af voordat ik weer aan wat anders begin.


En dat volgende zal dan toch echt de aanvang met ITrain worden. Dat roep ik nu al een tijdje, en misschien is het wel de angst voor het onbekende, maar het zal toch een keer moeten. De testbaan ligt al een tijdje op zijn plek, maar of het geheel zal gaan werken is nog afwachten. En dat is toch wel fijn om te weten als je een paar honderd meter bezetmelderdraad hebt aangebracht.
Re: Ta2trainman's baan - 3-2 De rem er op, de draad weer oppakken.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ta2trainman's baan - 3-2 De rem er op, de draad weer oppakken.
Haha Gerrit, ik herken dat wel, in je enthousiasme met 1001 dingen tegelijk bezig zijn en er vervolgens achter komen dat het overal vol met zooi ligt en staat waardoor je niet verder kan met de "belangrijke" dingen die eigenlijk eerst hadden gemoeten :?
Het duurt meestal even voordat je de noodzaak van een plan onderkent, maar is dat moment eenmaal gekomen dan is t ff doorbijten en dan blijkt het achteraf allemaal best mee te vallen :)
Gaat goedkomen, Gerrit! :thumbup:

Je zwarte stroomlijn 03 loopt inderdaad nogal stoterig, dat moet zeker beter kunnen, ik heb z'n donkerrode broertje en die rijdt een stuk vloeiender. Maar ook dat gaat goedkomen!
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Alweer een maand sinds de laatste update  :? Niet dat er niets gebeurd, hoewel het op het fysieke wel tegenvalt. De blauwe isolatie is al wel voor alle sporen aangebracht, maar dan heb je het wel gehad. En ondertussen ook een bezoekje gehad van plaatsgenoot Shaggy (Peter), maar dat was wel het laatste wat er zo ongeveer op de zolder aan activiteit heeft plaatsgevonden.

Is de spoorhobby dan al weer op een laag pitje gezet ? Nee, in tegendeel. Ik ben er zowat dagelijks mee bezig, en dan wel met het moeilijkste deel; nadenken  :D Nou moet je dat i.h.a. aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd, maar ik wil vast aan de toekomst denken en dus alles een beetje in kaart brengen wat er straks allemaal onder de baan moet zitten aan voorzieningen, zodat ik dat niet mee achteraf (we worden er niet jonger op) hoef te doen. Op m'n rug liggen is we een hobby, maar dan op de bank of in bed.

Dus zet ik alles wat ik maar in gedachten heb netjes op papier en ga dat straks eerst uitvoeren voordat de "klep dicht "gaat". En daar gaat veel tijd mee gepaard. Zo veel dat ik aan het dappere uitvissen van iTrain ook niet meer toe kom. Maar dat gaat veranderen, want ik neem het programma mee op vakantie, zodat ik straks aan de rand van het zwembad wederom een poging ga doen om de boel virtueel aan de praat te krijgen. Daar heb ik vanaf Zaterdag mooi twee weken de tijd voor  >:-D

En bij terugkomst gaan we weer dapper de zolder op. 't Zal weer eens tijd worden.
Medische tussenstand; afgelopen Maandag controle gehad, waardes waren uitstekend, medicijnen weer een stukje teruggeschroefd en ik hoef pas over 2 maand terug te komen  :thumbup: En ik voel me uitstekend. Zijn jullie weer op de hoogte.
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Goede berichten omtrent je gezondheid. :thumbup:
Waar gaat je vakantie naar toe ?
Prettige vakantie toegewenst en geniet er maar lekker van het is je gegund. :P
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Gerrit

Tof dat het beter met je gaat.
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Ah, goed om te horen dat de medische testen goed uit de bus gekomen zijn.

En dat komt uiteindelijk wel goed met de baan. Het plannen zou inderdaad meer tijd moeten kosten dan het uitwerken. Nu is dat nog niet zo makkelijk gezegd als gedaan, met alle bedrading die jij in petto hebt, maar ook dat komt vast wel goed. Er zit immers al meer schot in de hobby de afgelopen jaren, dan wat het de afgelopen 20 jaar was dus dat komt wel goed.

Fijne vakantie en we zien de voortgang na die tijd hier wel weer verschijnen.
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Dank allen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op donderdag 05 maart 2015, 14:30:00
Goede berichten omtrent je gezondheid. :thumbup:
Waar gaat je vakantie naar toe ?
Prettige vakantie toegewenst en geniet er maar lekker van het is je gegund. :P

Wij gaan al jaren in begin Maart naar Florida, vaste prik, brommers kieken  >:-D
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Ja daar kan je inderdaad mooie brommers kieken. :thumbup:
Veel plezier daar. :P
Misschien in de toekomst ook daar maar eens kijken. ;)
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Goede gezondheid en mooie brommers kieken.
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Citaat van: Ta2trainman op donderdag 05 maart 2015, 16:27:13
... vaste prik, brommers kieken  >:-D

... en struuk'n duuk'n, Gait? :wink: :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?

Have fun and watch the alligators, Gerrit !

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Geniet ze, Gerrit.
Daarna heb je hopelijk weer veel energie voor je modelbaan.
Groeten,
Roel
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Leuk tripje naar Florida, ik hoop daar ook nog eens heen te gaan maar dan naar die muis met grote oren  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ta2trainman's baan - 5-3 Niet dat er niets gebeurd, hoewel ?
Citaat van: degeluidsman op zondag 08 maart 2015, 09:53:05
Leuk tripje naar Florida, ik hoop daar ook nog eens heen te gaan maar dan naar die muis met grote oren  :D
Mvg,

Peter Degeluidsman

Da's bijna onze buurman, Peter. De reisdag zit er op, we zijn weer "thuis", en gaan 2 weken genieten (en zo min mogelijk doen) om daarna weer vol energie naar de volgende vakantie toe te werken  :D  Wie ons wil volgen, ff klikken