Moet het nog steeds in de laagste versnelling doen, maar zit toch iedere dag weer op zolder (bijna dwangmatig
) en dat werp z'n vruchten af. Erg snel gaat het niet, maar voor mezelf ben ik weer aardig opgeschoten. En met op de bank liggen TV kijken bouw je ook geen kracht of weerstand op, dus trappie op, trappie af is tegelijk een mooie therapie.
Het testbaantje is binnenkort weer aan de beurt (ff wat anders), dus ben ik deze week bezig geweest met het aanbrengen van spoorondergrond van de bovenbaan. Voor de ziekenhuisopname was ik tot aan de oprit vanuit het station gekomen en daar ga ik nu verder aan bouwen. Eén spoor gaat daarbij verder klimmen, als aanloop naar een industrieterrein(tje) en dan verder als bergspoor, en het tweede spoor daalt van de oprit daalt weer af naar vlak land waar ook een stukje industrie komt met o.a. containerkraan en locloods en doorlopend spoor naar de andere spiraal. Op deze neerwaartse afrit loopt straks ook de Faller AMS mee, dus die moet wat breder worden dan de stijgende. Het is nog een heel gepuzzel, maar langzaam lukt alles.
En omdat er later niet meer bij te komen is, en ik gelukkig vooruitdenk, breng ik ook gelijk wat verlichting aan in de donkere delen van de schaduwbaan. Doordat ik steeds grotere TL-bakken boven de baan aanbreng (gek op veel licht) liggen er nog wat overschotten en die kan en ga ik hier voor inzetten.
En als dan alles gezaagd, geschroefd en gelijmd is wil je natuurlijk zien of het klopt, dus scheur ik een bos rails uit de kast en ga aan de hand van de Wintrack print wat wegleggen, en aanpassen. Op papier kan alles, maar in de praktijk past het niet altijd, of, en dat vindt ik nog belangrijker, oogt het niet zoals ik wil. En dat passen we dus ter plaatse aan.
En als kers op de taart maak ik, met gevaar voor eigen leven, nog even een birdseye view.
Zo ben ik toch weer en stuk opgeschoten. Volgende projectje is ook al weer onderweg. Ik ga een tweede radiator plaatsen, want door mijn veranderde conditie heb ik het veel kouder dan voorheen, en kan de ene radiator zelfs in combinatie met de (dure) electrische kachel mij niet uit het vest krijgen. En de CV ketel van de studio heeft capaciteit genoeg, dus komt er een radiator bij.