Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ta2trainman's baan - 4 April 2022 - Toekomstmuziek

Gestart door Ta2trainman vrijdag 08 februari 2013, 17:52:23

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Allemachtig man,
Das niet mis zeg.
Als alles weer in orde is maar eens een aantal doktoren trakteren op een tatoo, "het gaat vanzelf over" op een pijnlijke en duidelijk zichtbaar plekje  :P
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Wat een verhaal Gerrit,

Beterschap.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Hallo gerrit,

Blij voor je dat je nu aan de beterende hand bent. Als de verpleging net zo zorgzaam is als ik net heb ervaren  gaat het vast goed komen.
Heel veel beterschap.

Groet,

Erik
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Gerrit, sterkte en een spoedig herstel toegewenst :important:
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Hoi Gerrit,
ik hoop dat je weer gauw boven Jan bent... :P

wat bedoel je precies met: een ontstekingkje wat begon te lekken ? waar ?
dan kunnen wij er nog misschien iets van leren...
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Hallo Gerrit,

Wat een verhaal, dat is niet niets na al die gezonde jaren.
Ik wens je veel beterschap en een spoedig herstel!

Groeten,
Sandra
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Zo Gerrit, dat is me een verhaal. Wat een huisartsenstreek om je zonder goed onderzoek weer naar huis te sturen. Dan zit je lekker met de gebakken nieren. Ik hoop dat je d'r weer helemaal bovenop komt, zonder dat je er wat aan over houd.

Sterkte en dan blijven we nu het draadje volgen om andere redenen dan waarvoor je hem destijds begonnen bent.
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Beterschap Gerrit.
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Citaat van: Shaggy op zaterdag 23 augustus 2014, 22:17:02
Zo Gerrit, dat is me een verhaal. Wat een huisartsenstreek om je zonder goed onderzoek weer naar huis te sturen. Dan zit je lekker met de gebakken nieren..
Tot nu toe gaat het de goede kant op, Peter. De uitslag van de biopsies moeten nog komen, maar ik heb goede hoop. Maar dat heb ik ook nog wel in ons gewone doktersgilde, ondanks het vake "komt wel goed" gehalte in de boodschap. Ik ga er nog steeds van uit dat de meeste er wèl verstand van hebben.

Citaat van: erik01 op zaterdag 23 augustus 2014, 16:02:02
Hallo gerrit,

Blij voor je dat je nu aan de beterende hand bent. Als de verpleging net zo zorgzaam is als ik net heb ervaren  gaat het vast goed komen.
Heel veel beterschap.

Groet,

Erik
Aan de verpleging en verzorging ligt het hier (Isala -Zwolle) zeker niet, Erik. Als ik niet in onderzoek was, zou ik toch graag blijven😃, zo goed wordt je verzorgd. Ik mag alleen wat weinig drinken, maar dat ligt aan het onderzoek, niet aan de zusters.

Citaat van: Wim op zaterdag 23 augustus 2014, 17:23:15
Hoi Gerrit,
ik hoop dat je weer gauw boven Jan bent... :P

wat bedoel je precies met: een ontstekingkje wat begon te lekken ? waar ?
dan kunnen wij er nog misschien iets van leren...
Het ontstekingkje begon als een puist in de lies, heb ik wel vaker gehad. Rijp laten worden (wat onsmakelijk, maar er wordt naar gevraagd 😝) koppie derop en doorprikken, no sweat. Alleen deze keer, uiteraard tijdens de vakantie, duurde het wat langer, werd hij wat ??? groter, maar knapte wel en liep leeg, maar bleef leeg lopen, een paar weken. Kan geen kwaad, gaat vanzelf over, aldus de huisarts. Groeten uit het hospitaal 😁
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Gerrit,

heel veel sterkte en laat je maar goed verwennen daar
ook vanuit hier veel sterkte

gr Ed
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Hééé Gerrit.
Kerel nog aan toe, wat een rottige weken heb je nu (gelukkig maar!) achter je gelaten!
Nee, echt gemist had ik je nog niet, tenslotte zijn er velen die 's zomers andere dingen doen maar wel enigszins verbaasd dat er geen bericht meer kwam! 8o
Al die weken dokteren en tot slot het ZH was dus echt voor niets en alleen de klachten hadden eigenlijk bij de mensen die hier langdurig voor gestudeerd hebben, wel wat alarmbellen moeten laten rinkelen.

Natuurlijk gebeurt het (helaas) wel vaker dat mensen met klachten te horen krijgen dat het vanzelf overgaat maar dat is jammer genoeg niet altijd zo! :-(
Nu zijn doktoren ook maar gewone mensen, alhoewel er nog steeds een aantal zijn die menen "alwetend" te zijn en zullen een foute diagnose niet snel toegeven.

Hopelijk herstel je weer voorspoedig en kan de tattoo-shop en treinkamer weer open! :thumbup:

beterschap, sterkte en tot gauw.
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Beterschap van deze zijde!
Hoop dat je snel weer aan de bak kan, zowel werk als treintjes....
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Beterschap Gerrit, ik hoop dat je weer snel de oude bent!
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Dank. Het gaat iedere dag een beetje beter. Ben zelfs vandaag op de zolder geweest. Beetje opgeruimd, laptop voorzien van 2e monitor, dak van ondergrondse station (dus de bodem van de bovenwereld  :-)) geschilderd, van die dingen.
En morgen ga ik weer wat doen (babysteps), misschien zelfs een stukje rijden.
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Goed om te lezen dat het weer wat beter gaat Gerrit. :thumbup:
Nog beter om te lezen is dat je weer langzaam met de hobby bezig bent goede afleiding. ;)
En kleine babysteps worden van zelf weer grote mensen steps. ;)
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Goed te lezen dat het de betere kant weer op gaat!
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.

Mooi dat het weer beter gaat, Gerrit !

Kleine stapjes zijn ook stapjes........

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Ta2trainman's baan - Even uitgerangeerd-update 23 Aug.
Goed te lezen dat het weer wat between gaat.  :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Met gepaste rust toch weer een aantal uren op de zolder doorgebracht. De laatste frutsels en fratsels in Unterwelt geplaatst, perron op zijn plek en aangeballast en met poeder en kwast het weer er in gebracht.
Als laatste handeling al het spoor grondig gereinigd met wasbenzine, schuurblok en uiterst fijn schuurpapier en daarna bereden met de V100 en de TEE, en goedgekeurd voor gebruik.

De dakplaat van het ondergrondse station lag al een tijdje gezaagd en geschilderd te wachten op plaatsing, maar die heb ik eerst nog even voorzien van een dunne TL buis, voor als er bij noodgevallen goed licht nodig is. Deze dunne TL was een kadootje van Tuinland. Die verkochten een tijdje geleden heel robuuste tafels, 1x2 meter, meter hoog, die ze als displaytafels gebruikt hadden, en nu vervangen werden. Mooi als hangtafel voor onze club, en voor maar 2 tientjes, dus daar ging er één van mee. Bij nadere inspectie bleken er een stel dunne TL buizen (12mm/230v) onder het blad te zitten, en die gingen dus mee naar de zolder  :D

De plaat ging er op, de aansluiting op de klimspiraal werd er in verzonken/gefreesd en het ondergrondse station is nu echt ondergronds. Ik heb er veel werk, maar nog veel meer plezier aan gehad, en je ziet er op het eerste oog weinig van weer, maar het ligt er prima bij, in mijn ogen. En ik heb er al veel van opgestoken, wat aankleding betreft. Als beveiliging ga ik binnenkort nog lexaan randen van een cm of 6 aanbrengen (eerst even proefzagen  8o ) en dan is het wat mij betreft klaar en gaan we naar de bovenwereld. Een nieuwe fase. Gelukkig hebben we de foto's nog  :-)











Tot de volgende keer !
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Ziet er goed uit, Gerrit !

Tis ff klikke, maar dan heppie ook wat  :P

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Dank Tony. Als het klikke voor de foto's bedoelt was, die staan er nu "vast" op. Nieuwe laptop, instellingen voor foto's uploaden stonden nog niet volgens plan. Nu wel  :)
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Dag Gerrit,


Zo dat is een mooie afsluiting! :thumbup:
Ik heb je project de hele tijd gevolgd en moet toegeven dat ik wat sceptisch was in het begin...
Nu staat t schaamrood me bijna op de wangen :-( , want zo op de foto's ziet t r nu super strak uit!

R hangt nu echt een sfeertje, en dan die dragende pilaren... 

Op naar de volgende verdieping!

Simon
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Dag Gerrit.

Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat! :thumbup:

Ik vind station Unterwelt een zeer apart stuk scenery,
waarvan ik nog geen gelijke (op internet) ben tegengekomen.
Bijzonder origineel bedacht, maar zeker ook zo uitgevoerd.
Jij bewijst hiermee maar weer eens dat M-rails er zeker goed
uit kan zien in de scenery, mits goed bewerkt. :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Gerrit, een applaus voor jezelf, hier mag je best trots op zijn.
Misschien zie je er dan wat minder van maar het zit er wel.
Heb genoten van je updates en wacht vol spanning de nieuwe af.
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Wat is dat mooi geworden! Geweldig idee en schitterend uitgevoerd. Je hebt hiermee echt iets bijzonders op je baan. Dat belooft wat voor de rest van de scenery die nog gaat komen.

Klein puntje van kritiek. Die TL buis... die ontsiert de boel een beetje. Misschien kun je er een koofje omheen maken? Dan kijk je ook niet in de lamp. Ik had ooit een TL op die manier boven mijn knutselbureau en het werkt niet prettig met tegenlicht.
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Schitterend Gerrit!
Enneh.... Elke keer weer leuk om 'mijn' TEE op jouw baan te zien ;-)
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Citaat van: Jongslog op dinsdag 09 september 2014, 23:00:18Klein puntje van kritiek. Die TL buis... die ontsiert de boel een beetje. Misschien kun je er een koofje omheen maken? Dan kijk je ook niet in de lamp. Ik had ooit een TL op die manier boven mijn knutselbureau en het werkt niet prettig met tegenlicht.

Henk, op het moment dat ik hier de foto's plaatste en ze bekeek had ik precies hetzelfde idee; de TL buis (en zelfs de 3 kabelklemmetjes ervan) vallen nu wel erg op, daar ga ik wat aan doen. Nu is het in werkelijkheid en stuk minder te zien, maar toch. En de kritiek kan ik goed hebben hoor, daar kun, meestal, je alleen maar van leren.

De schoenen kunnen de deur uit, ik ga er gewoon naast lopen. Dank allen voor de complimenten (en de kritiek  ;) )
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Hoi Gerrit.
Geweldig om te horen (en te zien!) dat het met jou en je eigen "onderwereld" goed gaat! :thumbup:
Prachtig om te zien hoe mooi dit stukje is geworden en, zoals al eerder opgemerkt, uniek in opzet, bouw en afwerking.

Ik ben nu al erg benieuwd hoe de baan er bovengronds uit gaat zien maar, gezien jouw bouwkunsten en oog voor detail, gaat dit zeker erg mooi worden.

Veel plezier en succes met de bouw en sterkte en beterschap voor jezelf!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Zo Gerrit,

Dat ziet er zeker goed uit. Nu hebben we ook meer het idee wat er gebouwd is, nu we zien dat er die plank boven zit. Echt zeer netjes hoe je dat doet. Zo zie je maar dat je dit ook niet voor het eerst doet.

En goed om steeds te lezen dat het beter met je gaat. Maar dat was ook al wel te merken aan de voortgang van de baan.

Keep It up! :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Dat ziet er prachtig uit!
Veel plezier en succes met de rest!
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
 :) Dat ziet er inderdaad netjes uit  :thumbup:

Is zeker de moeite waard om te volgen .

Groeten Freddy

Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Ta2trainman's baan - Het dak er op, case closed, en nu de lucht in.
Hoi Gerrit,
Ik volg je al een tijdje maar ik vind het eindresultaat super! Goed te horen dat het met jezelf ook weer een stuk beter gaat.
Ben erg benieuwd naar het vervolg van de bovenwereld....
Re: Ta2trainman's baan - Alle foto's op een rijtje online.
Enthousiast aan begonnen, maar weinig bijgehouden; m'n spoorwebsite. Maar een nieuwe laptop schept nieuwe verplichtingen, dus ben ik toch maar even aan de slag gegaan. De fotoalbumsoftware die ik gebruik (Jalbum) was zo erg vernieuwd dat ik die eerst maar ge-update heb en gelijk maar eens even alle foto's op en rijtje in een nieuw album (met diashow) op de site heb geplaatst. Werkt mooi (vindt ik), staat hier;  http://www.dilligaf.nl/H0/fotoschaduw/album/index.html en zet me aan om de rest ook maar eens wat meer aktueel te maken.

Dat houdt eigenlijk in dat ik de hier op het forum geplaatste posts maar ga copy/linken en niet meer aparte tekstjes ga maken voor de site. Waarom zou je alles dubbel doen en kostbare tijd verspillen. Die kan ik ook voor m'n baantje gebruiken.
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Een paar weken geleden heb ik een handvol webcams bij onze Chinese e-b*y vrienden aangeschaft (voor wèl 3 euro p/s  :D ) om een soort monitorsysteem te creëren voor alles wat uit het zicht is, en met name in het ondergrondse station bij de stootblokken. Zolang er nog niet met de PC gereden word, is het toch wel prettig dat je (door een wisselfoutje bijv.) daar niet met volle snelheid op af stuurt.

De camera's (en nog wat spul, 100 smd5630 voor ?2,- !!) zijn supersnel binnen, dus nu moest ik nog op zoek naar de juiste software. Op het forum had ik al wat namen voorbij zien komen (Ispy, Manycam) en een avondje googelen maakte de pan soep alleen maar dikker, zodat er geen doorkomen meer aan was aan voors en tegens. Uiteindelijk viel mijn keuze op WebcamXP, die net als de meeste andere als freeware wel zijn beperkingen had, maar na een betaalde upgrade (net als de anderen) toch wel de meeste mogelijkheden voor mij bood. Die gaan we dus maar even downloaden.

Omdat ik hem gelijk op de laptop op zolder wilde zetten, mailde ik de link maar daar naar toe, en ging de hele site van de aanbieder maar even doorspitten om al zo veel mogelijk info te krijgen. En daar kwam ik een geheel nieuw (aug. 2014) programma tegen, in beta versie, met alle eigenschappen van webcamxp plus verbeteringen en uitbreidingen die in de betaalde versie zitten, o.a. 4 camera's, en dat wilde ik (voorlopig) graag. En de betaversie is uiteraard gratis  >:-D

Kon niet wachten, dus vanmorgen vroeg naar de zolder en de software, Netcamstudio, er op gezet. En het werkt kinderlijk eenvoudig en mooi. Omdat er ook nog gewerkt moest worden heb ik er nog maar 1 camera op aangemeld, maar hij herkende de chinees onmiddellijk, dus dat geeft de burger moed. Dit weekend maar eens verder kijken, maar tot nu toe lijkt het een prima, simpel programma. Je kunt kiezen of je het lokaal houdt, maar ook delen op het web, of zelf van afstand mobiel kijken. Ik ga voor lokaal, puur als monitoring van de ondergrond. Als ik wat verder ben doe ik wel weer een berichtje.
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Hoi Gerrit.
Dat lijkt dan een goed en goedkoop systeem! :thumbup:
Misschien ook voor bewaking en/of monitoring diverse (al of niet spoor) zaken?

Succes met de installatie van de rest.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Al wat verder met de camera's Gerrit. ;)
Ben eigenlijk wel benieuwd of alles het al doet. ;)
En had je toevallig ook een link van de camera's of heb ik er overheen gekeken ?
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
@ Michel; de camera's zijn in mijn vakantie binnen gekomen, en ik ben sinds Maandag terug. Nog niet de tijd gehad om ze te testen maar dat gaat waarschijnlijk dit weekend gebeuren. Eerst morgen naar Utrecht, beetje geld uitgeven  :D
Dit is de link naar de ebayshop;  http://stores.ebay.com/tomtophome/

@Fredje; ziet er prima uit, en de prijs is ook nog niet verkeerd, maar misschien een beetje "veel" voor mijn baantje.
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Bedankt Gerrit voor de link van de webcams. :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Ta2trainman's baan - Webcam ondergrondse spoorbewaking.
Shop ze morgen! Ik moet dit jaar helaas laten schieten  :(
De geldboom is helaas al uitgebloeid  :P
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Dankzij wintertijd mooi op  tijd uit bed, en dus iets voor tienen al bij de Jaarbeurs. Al diverse positieve en "negatieve" verhalen gelezen, maar voor ons was het 17 jaar geleden, dus eigenlijk bijna nieuw. Toen was er nog nauwelijks internet, en MiWuLa kenden we nog niet, en dat heeft toch invloed. Ik vond sommige banen super, mooi gedetailleerd, prachtig geweatherd, maar toch ook wel wat banen van een minder niveau, qua afwerking, soms zelfs "oud en stoffig". Maar we hebben toch weer wat ideetjes opgedaan en hier en daar erg leuke details gezien. De foto's doen niet echt recht, maar geven wel een leuk beeld.


Erg mooi, maar wel erg groot (voor thuis dan) industriegebied met veel bewegende objecten.


Een Z-baan in een koffer, waar ken ik dat toch van  :)


Een winterlandschap, altijd leuk om te zien.


Zwembad met mooie details, let op de duiker van de 3 meter duikplank, leuk gedaan.

Er staan nog een paar foto's in mijn Imageshackalbum

En tenslotte nog de aankopen; detectie van Rosoft, moestuinonderdelen die mijn eega gaat gebruiken, nog wat doosjes figuren en kabelhaspels uit de "voor wènâgh" bak en een stel bierwagons die ik niet kon laten lopen.
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Mooie aankopen Gerrit. :thumbup:
Leuk gedaan op de foto die duiker van de duikplank dat zijn leuke details op een baan. :P
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.


Mooie foto's en mooi spul, Gerrit !

Ik hoop dat je de bierwagens op je baan wél kunt laten lopen  :P

Grtz Tony
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Ha die Gerrit.
Na 17 jaar weer eens op zo'n groot modelspoor evenement, dat is natuurlijk wel weer genieten! :P
Erg leuk om al die details en bijzondere scenery te bewonderen en je doet altijd weer nieuwe ideeën op.
Zo'n zwembad heb ik ook nog in de "steigers" staan, ooit eens aan begonnen maar (nog) niet afgemaakt, de zwemmers kunnen trouwens "echt" zwemmen en bewegen volgens hetzelfde systeem als b.v. de Faller bots autootjes.

Leuk om weer met wat extra aangeschafte spulletjes wat nieuws te maken, wij zijn weer benieuwd naar de volgende update!? O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Mooi spul Gerrit.
Jammer dat ik je ben misgelopen, was er zelf ook op zondag.
Misschien december Zutphen weer.
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Zutphen (Zondag) zat wel in de planning, Tom. Heb dan waarschijnlijk wel wat vragen over Itrain  :D
Eerst maar weer eens wat ruimte creëren voor de testbaan vandaag.
Re: Ta2trainman's baan - Eurospoor 2014.
Mooie foto's heb je gemaakt!
Blijft altijd prachtig om banen te bekijken en inspiratie op te doen.
Re: Ta2trainman's baan - Chinese webcams + testbaanbouw.
Weer een paar dagen op de zolder doorgebracht. Wat een troep je in de loop der jaren verzamelt  :(  En dat moet allemaal weg, wijken voor de modelspoor. Ik wil een testbaantje maken, algemeen en voor Itrain. Dat kan mooi onder de schuine kant.



Terwijl de verf droogt duik ik nog even in de monitorbeveiliging. Met de Chinese webcams zal dat niet direct gaan lukken, meer als 2 krijg ik er niet aan de praat, en op de diverse forums te zien zal dat ook niet gebeuren, met wat voor software dan ook. Ik heb een aantal gratis programma's geprobeerd, en bij 2 camera's houdt het op, en volgens het web is dat bij de betaalde versies idem dito. Het probleem ligt bij de drivers van de goedkope cam's, die zijn er niet, of anders, ze draaien allemaal op dezelfde, dus zien de programma's geen onderscheid. Echte merkwebcams of IP cam's hebben wel verschillende drivers, en worden wel verschillend gezien in de software, en dan kun je wel meer dan 2 cam's draaien.



Maar voorlopig heb ik genoeg aan 2, en als ik aan meer toe ben ga ik wel verder kijken. Heb nu wel een mooie verzameling (8 stuks, 4 identieke en 4 verschillende, wel dezelfde drivers  :| ) Chinese webcams in de kast liggen, dus als iemand er nog 1 of 2 nodig is, kom maar halen, ze hebben toch bijna niks gekost.
Na lichte kritiek (ook van mezelf), en omdat de dakplaat van Unterwelt er toch weer af moest voor de webcam, heb ik gelijk maar een afscherming geplaatst voor de TL noodverlichting van mijn ondergrondse station. Is dat ook maar weer verholpen.

Re: Ta2trainman's baan - Chinese webcams + testbaanbouw.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ta2trainman's baan - Chinese webcams + testbaanbouw.
Gerrit ben je nu een afhaal Chinees begonnen voor Chinese webcams (sambal bij)

Ja rommel blijven we altijd vinden, wij hebben geen zolder meer en toch ruimen we weer regelmatig overbodige dingen op maar bewaren we ook weer dingen waarvan we over 2 jaar zeggen dat we het nooit gebruiken, zo gaat dat nu eenmaal.

Leuk dat je een testbaan gaat maken met iTrain.
Voor vragen kan je altijd bij ons terecht, maar jou kennende gaat dat wel goed komen.
Volgens mij ben je een echte autodidact.  :thumbup:
Re: Ta2trainman's baan - Veiligheid voor alles, vangrail aangebracht.
Voordeel van eigen baas met een klantenagenda is dat je weet wanneer er weer wat tijd is, en dat was vanmiddag het geval. Laatste klanten tot 3 uur, dus waren er wat uurtjes over voordat de toko dicht ging. Bordje op de deur "bel als je me nodig bent" en toen de schuur in.

Er lag al een half jaar een plaat lexaan te wachten om tot vangrail voor Unterwelt verzaagd te worden, maar hoe dat te doen zonder de boel al te veel te beschadigen was de vraag. Laten lasersnijden, snijden met Stanleymes, lintzaag aankopen of toch met de decoupeerzaag proberen. Dus duurde het een half jaar, maar vandaag ging de kogel door de kerk. Ik maak van de decoupeer gewoon een soort lintzaag, omgekeerd tussen de workmate met een waterpas als geleider, en het werkte wonderwel. Strak en zonder schade of splinters. Voor niets al te druk gemaakt, dus.



Ook gaatjes boren ging voortvarend, en nu ik toch zo lekker bezig was heb ik ze gelijk maar op de plaats aangebracht. Zat in de planning voor morgen, maar ze zitten er op, dus is er morgen tijd voor andere dingen, de testbaan uitleggen bijvoorbeeld.




Ze staan er mooi strak bij dacht ik, en ook de afscherming van de TL is zo goed te zien. Welbestede uurtjes  :D