Zoals verwacht tijd genoeg om me weer eens op zolder te begeven, en zoals het er nu uitziet (na de persconferentie op zeker) mag ik nog een week of 3 trappetje op trappetje af. Afgezien dat het inkomen deze lockdown Nul.Nul is (geen TOZO deze keer) is het niet echt een straf, ik vermaak me kostelijk.
De focus ligt momenteel op het kleine industriegebied tussen stad en daldorp en ik begin met het creëren van de kleine goederenloods, die samengesteld word uit delen van een Faller bouwdoos, die ik toch dubbel had (abo-geschenk v/d maand vroeger) en al als origineel in het daldorp staat, spul uit de rommeldoos en wat bouwplaten en ramen/deuren van Auhagen.

De Faller loods zoals hij uit de doos komt, in het daldorp.
Ook een oud Oostblok flatgebouw van Pola gaat een metamorfose ondergaan en wordt omgetoverd tot Esso hoofdkantoor voor het naastgelegen brandstofdepot. Er gaat een verdieping vanaf, want zoals het toen was; Pola was goedkoop en daardoor waren de gevels rondom identiek (maar 2 mallen nodig

) en zat er in zowel de voor als achtergevel een ingangsdeur en dat vond ik wat overdreven. Ook de gevelreclame heb ik aangepast (aan de achtergevel) en er een liftschacht van gemaakt. En uiteraard op de bovenste verdieping een echt corneroffice directiekantoor. Voor beide gebouwen komt het grootste deel van de verlichting uit een oude LED werklamp die we ooit voor "wehnagh" bij de LIDL gekocht hadden en zegge en schrijve 2 maand gewerkt heeft. Heeft hij nu toch nog nut (en ik heb er nog 1). Voor het gemak heb ik de foto's maar in een diashow gevat.
En tussen het drogen van verf en lijm door wordt ook het terrein zelf voorzien van wegen, grasvelden en parkeerplaatsen. En ballast natuurlijk, al moet daar nog wel de airbrush overheen. In de laatste fase komt er nog wat beplanting en lantaarnpalen.

Voor de afwisseling pak ik tussendoor ook nog even een vrachtwagen, TT schaal, uit het doosje, die al een jaar of anderhalf ingepakt in de tunnelingang staat en van verlichting voorzien zou worden. Maar net voor de jaarwisseling is er een pakketje van Ali binnen gekomen met lantaarnpalen en ook 0402 smd-leds MET bedrading er aan. Dat maakt het verlichten van de auto's toch een stuk makkelijker. En dat klopt als een zwerende bus.

Ik zie nu op de foto pas dat het een onbemande truck is (en die hadden ze toen nog niet), dus daar moet nog een mini m/v in. Komt goed, maar nu even niet

Het volgende gebouw wat aangepakt gaat worden is de grote Vollmer goederenloods/overslag. Ook daar moet wat verlichting in (van de andere LIDL lamp) en wat stukgoed en personeel. En het weer moet er in. Daarvoor wil ik hem eerst slopen, en dat blijkt nog een beste klus. Ik weet niet wat voor lijm ik 40 jaar geleden gebruikt heb (aan de reclame op de gevel te zien UHU), maar het is goeie, want het is bijna niet zonder schade te demonteren. Maar het lukt min of meer, en de stenen kunnen gevoegd worden.

Komende week worden de muren geschuurd zodat de voegen beter uitkomen en gaan we verder met het gebouw. Voor nu is iedereen weer bij, dus tot een volgende keer.