Het was weer een drukke winter, maar voornamelijk in de schuur. Weer 3 vrienden tevreden gemaakt, de 1 een paar nieuwe wielen en een nieuwe voorvork in de StreetBob, de ander een nieuwe tank en een paar stabilisators op de RevTech Trike en de beste vriend, die waarmee ik getrouwd ben
, een nieuwe electronische teller op de roodzwarte Ironhead. De enige motor die nog niet klaar is, is het zwarte paard van ondergetekende, maar de rest kan weer rijden. Nu zit de verbouwing van de NightTrain nog te wachten op een paar LEDs van Ali (die hopelijk vandaag of morgen binnen zijn), Maar dat is geen belemmering om hem het aankomende schitterende lange weekend uit de schuur te trekken. En dat gaat gebeuren ook
En omdat ik zit te wachten is het weer eens tijd voor de zolder. Tussen het sleutelwerk door heb ik al wat tijd vrijgemaakt om een idee wat ik op het forum had gezien (
van JMJR , waarvoor dank) eens te gaan uitwerken. En dat nadert nu zijn voltooiing.
Misschien was het al duidelijk, het wordt een opvouwbare testtafel, waar ik het digitale automatisch rijden mee onder de knie wil krijgen. Met welk programma dat wordt is nog een verrassing, ook voor mij, maar het grote voordeel is dat ik dat ding overal mee heen kan slepen. In de schuur, op de zolder of op de eettafel in huis, waar en wanneer ik maar wil. Hij is wat handelbaarheid betreft iets uit de klauw gelopen, vandaar de handvatgaten. En zoals het hoort, natuurlijk strak in de lak.
Om te zorgen dat hij niet in de weg staat heb ik in de (verwarmde) schuur ook maar gelijk een ophangpunt gemaakt aan de buitenwand van m'n las- en slijphok. Nu was de zolder aan de beurt. Daar had ik al een keer een testbaantje gemaakt met hetzelfde doel, met daarop 2 "stofkappen" zodat hij, wanneer niet in gebruik, ook als opslag kon dienen. En dat is hij dan ook altijd geweest
Na het uitleggen en aansluiten is er niks meer gebeurd met het testbaantje. Dat is nu hopenlijk niet meer het geval. Slopen die hap en gewoon weer een nieuwe poging wagen.
Het grote bijkomende voordeel is dat ik nu een mooi stukje permanente werk/opslagtafel erbij heb, iets waarvan je nooit genoeg kunt hebben. Ik maak gelijk maar van de gelegenheid gebruik om alles eens goed op te ruimen. De volgende stap is het uitleggen en aansluiten van de M-rails op de klaptafel. Gelukkig heb ik nog voldoende, net als nog wat (ooit te veel bestelde) wisseldecoders, èn een door mijn vrouw gedoneerde 14" HP laptop, die voor vast op de testtafel kan blijven.
Wanneer er vorderingen zijn meld ik mij wel weer. Op naar een mooie zomer.